pojas glavu čuva

Povezani pojas iz ZF-a: Aktivno poboljša položaj sjedenja putnika za ublažavanje ozljeda u sudaru

10.08.2023 u 09:00

Bionic
Reading

Ako je gornji dio tijela već bio previše nagnut prema naprijed prije ili tijekom sudara, to može povećati vjerojatnost ozljede. Sustav sigurnosnih pojaseva ACR8 također se može koristiti kao odašiljač haptičkog signala — upozorenje ili prenošenje informacija putniku

Zaštita putnika počinje s putnicima koji sjede u ispravnom položaju za sjedenje s pravilno pričvršćenim sigurnosnim pojasom. Koristeći senzore vozila, ZF-ov novi, umreženi sigurnosni pojas može aktivno premjestiti putnike u optimalniji položaj sjedenja prije mogućeg sudara. Ako je sustav upozoren na potencijalno opasnu situaciju, pojas pomiče putnika u sjedalu što može poboljšati funkcionalnost sigurnosnog sustava. Srce sustava je elektromehanički zatezač pojasa ACR8 koji također može smanjiti opuštenost pojasa ili upozoriti vozača vibriranjem trake pojasa.

Promjena položaja putnika s aktivnim sigurnosnim pojasom Izvor: Promo fotografije / Autor: ZF Group

Dva sigurnosna sustava, sigurnosni pojas i zračni jastuk, rade 'ruku pod ruku' kao zaštitni sustavi: sigurnosni pojas u početku zadržava gornji dio tijela, ali u milisekundi nakon sudara otpušta ga na definiran način, u smjeru zračnog jastuka dok zračni jastuk ne uhvati putnika. Ako pojasu nedostaju te rezerve, na primjer zato što je gornji dio tijela već bio previše nagnut prema naprijed prije ili tijekom sudara, to može povećati vjerojatnost ozljede. Otud dolazi ideja o repozicioniranju tijela u sjedalu.

Ponovno pozicioniranje: maksimalno iskoristiti sekunde prije sudara

Čim se sigurnosni pojas zakopča, ACR8 aktivno smanjuje svaku opaženu labavost pojasa, tj. jednom zateže pojas na definiran način tako da tijesno priliježe uz putnika. Ako senzori vozila otkriju kritičnu situaciju u vožnji koja bi mogla dovesti do oštrog kočenja ili mogućeg sudara, sustav sigurnosnih pojaseva može iskoristiti to vrijeme za povećanje zaštite putnika. U tu je svrhu povezan ne samo sa senzorima nego i s automatskim pomoćnikom pri kočenju u nuždi te pomiče putnika prema pravom položaju i drži ga tamo tijekom manevra kočenja. U slučaju naknadnog sudara, počinje pirotehničko zatezanje i poboljšava se funkcionalnost zračnog jastuka i sigurnosnog pojasa.

Primjer ispitivanja vozila na Euro NCAP testiranjima: NIO ET5 - Crash & Safety Tests - 2023 Izvor: Promo fotografije / Autor: Euro NCAP

Dodatna sigurnost

Sustav sigurnosnih pojaseva ACR8 također se može koristiti kao odašiljač haptičkog signala — upozorenje ili prenošenje informacija putniku. Može poslati signal da 'probudi' vozača kada neki drugi sustav osjeti da je umoran. Prilikom prelaska s automatizirane na ručnu vožnju, ARC8 može koristiti visokofrekventno pulsiranje trake sigurnosnog pojasa kako bi upozorio vozača da mora ponovno preuzeti kontrolu. Na taj se način sustav sigurnosnih pojaseva može integrirati u korisničko sučelje automatiziranih vozila kako bi se privukla pozornost vozača.

Srce sustava: aktivni zatezač pojasa ACR8

Srce zaštitnog sustava je napredni Active Control Retractor ACR8, koji povezuje informacije dostupne u vozilu, uvlači pojas pomoću elektromotora i tako može ciljano povećati silu pojasa. Uz već opisane funkcije, ACR8 nudi dodatne prednosti za proizvođače automobila: na primjer, za korištenje novog sustava nije potrebna posebna samocertifikacija NCAP-a. ACR8 je također dostupan kao verzija integrirana u sjedalo u kojoj zahtijeva dubinu ugradnje od samo 60 mm umjesto 82 mm. To znači da se može integrirati u mnoge vrste autosjedala bez ograničenja dizajna.