SVJETSKA PREMIJERA

Porsche predstavio novi Macan: Njihov prvi potpuno električni SUV postavlja nove standarde

26.01.2024 u 14:47

Bionic
Reading

Novi Macan Electric s pogonskim sklopovima do 470 kW (639 KS) pruža E-Performance na bilo kojem terenu i visoku razinu svakodnevne upotrebe. Performanse poput sportskih automobila usklađene su s brzim punjenjem do 270 kW i do 613 km dometa (WLTP)

Deset godina nakon lansiranja, Porsche Macan kreće u svoju drugu generaciju modela, sada u potpuno električnom obliku. Svojim progresivnim, bezvremenskim dizajnom, karakterističnim Porscheovim performansama, dometom na velikim udaljenostima i visokom svakodnevnom praktičnošću, novi Macan 4 i novi Macan Turbo nastoje u potpunosti ispuniti zahtjeve kupaca Porschea koji biraju SUV.

'Podižemo Macan na potpuno novu razinu – s iznimnim E-performansama, novim iskustvom vozača i vrlo impresivnim dizajnom,' rekao je Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora Porsche AG, povodom svjetske premijere u Singapuru.

'Naš cilj je ponuditi najsportskiji model u svom segmentu s potpuno električnim Macanom,' kaže Jörg Kerner, potpredsjednik linije proizvoda Macan.

Porsche isključivo koristi najnoviju generaciju trajno pobuđenih PSM elektromotora na prednjoj i stražnjoj osovini kako bi postigao izvrsnu učinkovitost i omogućio optimalnu ponovljivost izlazne snage. Same brojke ukazuju na E-Performance vrhunske klase: u kombinaciji s Launch Controlom, Macan 4 proizvodi do 300 kW (408 KS), uz potrošnju električne energije kombinirano (WLTP) 21,1 – 17,9 kWh/100 km i električni domet kombinirano (WLTP) 516 – 613 km ( u gradu 665 – 784 km) overboost snage.

S druge strane, također potpuno električni Macan Turbo može se pohvaliti do 470 kW (639 KS), uz potrošnja električne energije kombinirano (WLTP) 20,7 – 18,8 kWh/100 km i električni domet kombinirano (WLTP) 518 – 591 km (u gradu 670 – 765 km). Maksimalni okretni moment je 650, odnosno 1130 Nm. To jamči izvrsne vozne performanse. Macan 4 ubrzava iz mjesta do 100 km/h za 5,2 s, dok Macan Turbo treba samo 3,3 sekunde. Dva modela postižu najveće brzine od 220 odnosno 260 km/h.

Nova premium električna platforma s 800-voltnom arhitekturom

Električni motori crpe energiju iz litij-ionske baterije u podvozju, bruto kapaciteta 100 kWh, od čega se do 95 kWh može aktivno koristiti. HV baterija središnja je komponenta novorazvijene Premium Platform Electric (PPE) s arhitekturom od 800 volti, koju Porsche prvi put koristi u novom Macanu.

Porsche Macan uz objašnjenje Jörga Kernera Izvor: Promo fotografije / Autor: Porsche

DC snaga punjenja je do 270 kW. Baterija se može napuniti od 10 do 80 posto unutar približno 21 minute na prikladnoj stanici za brzo punjenje. Na stanicama za punjenje od 400 volti, visokonaponski prekidač u bateriji omogućuje tzv. bank charging punjenje učinkovitim dijeljenjem baterije od 800 volti u dvije baterije, svaka s nazivnim naponom od 400 volti. To omogućuje posebno učinkovito punjenje, bez dodatnog HV pojačivača, do 135 kW. AC punjenje do 11 kW moguće je u kućanskim zidnim kutijama.

Do 240 kW energije može se rekuperirati preko elektromotora tijekom vožnje. Integrated Power Box (IPB) također pridonosi učinkovitosti novih Macan modela, a istovremeno štedi težinu i prostor. Inovativni i kompaktni IPB kombinira tri komponente – ugrađeni AC punjač, visokonaponski grijač i DC/DC pretvarač. Kombinirani WLTP domet je do 613 km u Macanu 4 i do 591 km u Macanu Turbo.

Sportske proporcije i linije poput kupea

Zahvaljujući oštrijim proporcijama i DNK Porsche Designa, novi modeli Macana izgledaju dinamično i dominantno. 'S potpuno električnim Macanom, predstavljamo prvi Porsche koji preuzimamo električni od utvrđenog identiteta proizvoda,' kaže Michael Mauer, potpredsjednik Style Porsche. 'Novi Macan jasno je prepoznatljiv po svom identitetu marke kao dio obitelji Porsche proizvoda. Klasične Porscheove proporcije dodatno su razvijene i optimalno prilagođene izazovima električnog vozila. Ovo je dodatno naglasilo sportski, moderan i dinamičan izgled Macana. Dizajn jasno daje do znanja: Macan ostaje sportski automobil u svom segmentu, čak i u električnom obliku.'

Plitak nagib poklopca motora i snažno izražena 'krila' daju početnom SUV-u, dugom 4784 mm, širokom 1938 mm i visokom 1622 mm, dinamičan izgled čak i kada miruje. Novi Macan opremljen je do 22-colnim kotačima s različitim gumama. Međuosovinski razmak, koji je 86 mm duži od prethodnog modela (2893 mm), nadoknađen je kratkim prevjesima sprijeda i straga. Prednja svjetla su podijeljena u dva dijela: ravna gornja svjetlosna jedinica s dnevnim svjetlima u četiri točke ugrađena je u krila i naglašava širinu automobila.

lavni modul prednjih svjetala s dodatnom matričnom LED tehnologijom postavljen je nešto niže na prednjem kraju. Karakteristična Porscheova letvica čini cjelinu s ravnim stražnjim staklom. U kombinaciji s vratima bez okvira s karakterističnim bočnim lamelama, rezultat je elegantan, sportski dizajn. Snažno izražena ramena stražnjem dijelu daju mišićav izgled. Porscheov logo sada se nalazi u središtu skulpturalne 3D svjetlosne trake.

Aktivna i pasivna aerodinamika za veći domet

Porsche kombinira svoj dizajnerski DNK s aerodinamikom optimiziranom za doseg. Zahvaljujući Porsche aktivnoj aerodinamici (PAA) s aktivnim i pasivnim elementima i koeficijentu otpora od 0,25, novi Macan je jedan od najaerodinamičnijih SUV vozila na tržištu – s pozitivnim učincima na doseg i potrošnju energije. PAA sustav uključuje prilagodljivi stražnji spojler, aktivne zaklopke za hlađenje na prednjim usisnicima zraka i fleksibilne poklopce na potpuno zatvorenom podvozju. Zračne zavjese ispod modula prednjih svjetala i nisko spušten prednji kraj optimiziraju protok zraka. Straga, bočni rubovi za odvajanje i difuzor s rešetkama osiguravaju aerodinamičku učinkovitost.

  • +15
Porsche Macan Izvor: Promo fotografije / Autor: Porsche

Dva prtljažnika i povećani unutarnji prostor

Novi Macan je SUV orijentiran na performanse s visokom razinom praktičnosti za svakodnevnu uporabu, visokokvalitetnom opremom i prostranom konfiguracijom. Elektrifikacija je dovela do povećanja prtljažnog prostora u Macanu. Ovisno o modelu i ugrađenoj opremi, kapacitet iza stražnje klupe je do 540 litara (cargo mode način). Uz to, tu je i ‘frunk’, drugi prtljažni prostor ispod poklopca motora kapaciteta 84 litre. To iznosi 136 litara više od prethodnog modela. Ako se naslon stražnjeg sjedala potpuno preklopi, kapacitet stražnjeg prtljažnika povećava se na do 1348 litara. Maksimalni kapacitet vuče od 2000 kg zaokružuje vrlo praktične kvalitete novog Macana.

Ovisno o modelu i ugrađenoj opremi, vozač i suvozač sada sjede do 28 mm niže nego prije, dok putnici straga sjede do 15 mm niže s povećanim prostorom za noge. Interijer je nepogrešivo Porsche: širina kokpita naglašena je integriranom crnom pločom. Uzlazni dizajn središnje konzole pojačava dojam niske pozicije u vozilu usmjerene na performanse. U isto vrijeme, veliki prozori daju osjećaj svjetlosti i prozračnosti unutarnjeg prostora.

Uz moderna digitalna korisnička sučelja, tu su i odabrani analogni upravljački elementi – na primjer, na ventilacijskim otvorima i kontrolama klima uređaja. LED svjetlosna traka integrirana je u promišljeno dizajniranu ukrasnu traku kokpita i vrata. Djeluje i kao ambijentalna rasvjeta i kao komunikacijsko svjetlo. Ovisno o situaciji, pruža informacije ili upozorenja – primjerice za pozdrave, procese punjenja ili u kombinaciji sa sustavima pomoći vozaču. Oprema u novom Macanu omogućuje visok stupanj prilagodbe.

Porsche također ima za cilj koristiti više ekoloških materijala u svojim automobilima. Dio takvih materijala korišten je u odabranim dijelovima u unutrašnjosti potpuno električnog Macana.

Vozačko iskustvo: velika računalna snaga i povezanost

Macan je opremljen posljednjom generacijom zaslona i konceptom upravljanja s do tri zaslona, uključujući samostojeću ploču s instrumentima zakrivljenog dizajna od 12,6 inča i središnji zaslon od 10,9 inča. Po prvi put, suvozač također može vidjeti informacije, podesiti postavke na infotainment sustavu ili streamati video sadržaj dok se automobil vozi putem vlastitog dodatnog zaslona od 10,9 inča. Po prvi put, Porsche Driver Experience također uključuje head-up zaslon s tehnologijom proširene stvarnosti. Virtualni elementi kao što su navigacijske strelice vizualno su neprimjetno integrirani u stvarni svijet. Slika se pojavljuje vozaču na udaljenosti od 10 m i odgovara veličini zaslona od 87 inča.

Infotainment sustav nove generacije temelji se na Android Automotive OS-u. Standardni Porsche Communication Management (PCM) u novom Macanu podiže računalne performanse na novu razinu. Na primjer, glasovni asistent 'Hey Porsche' predlaže rute, uključujući stanice za punjenje, brzinom munje. U novom Porsche App Centru putnici mogu izravno pristupiti popularnim aplikacijama trećih strana i instalirati ih izravno u novi Macan.

Prvi Macan s upravljanjem stražnje osovine i amortizerima s dva ventila

Porsche je razvio Macan s velikim fokusom na suštinsku Porscheovu dinamiku vožnje i karakterističan osjećaj upravljanja. 'Zahvaljujući posebno sportskom položaju sjedala i niskom težištu, kao i impresivnoj dinamici vožnje i preciznosti upravljanja, novi Macan pruža osjećaj pravog sportskog automobila,' objašnjava potpredsjednik linije proizvoda Jörg Kerner.

I Macan 4 i Macan Turbo imaju pogon na sve kotače. Dva elektromotora se kontroliraju preko energetske elektronike gotovo u stvarnom vremenu. Elektronički kontrolirani Porsche Traction Management (ePTM) radi oko pet puta brže od konvencionalnog sustava pogona na sve kotače i može reagirati na proklizavanje unutar 10 milisekundi. Osim toga, raspodjela pogona na sve kotače ovisi o odabranom programu vožnje. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), elektronički kontrolirana blokada diferencijala na stražnjoj osovini, također pridonosi trakciji, stabilnosti vožnje i bočnoj dinamici Macana Turbo.

Macan modeli sa zračnim ovjesom (standardno na modelu Turbo) opremljeni su elektroničkom kontrolom prigušenja Porsche Active Suspension Management (PASM). Ovo se također može kombinirati s ovjesom od čeličnih opruga kao opcija. PASM sada ima i amortizere s tehnologijom dva ventila. Zahvaljujući ekspanzivnijoj mapi amortizera, to rezultira širim spektrom između udobnosti i performansi. Time su razlike između programa vožnje još opipljivije.

Razvoj novog Porsche Macana Izvor: Promo fotografije / Autor: Porsche

Po prvi put, Macan ima opcijsko upravljanje stražnjom osovinom, s maksimalnim kutom upravljanja od pet stupnjeva. Omogućuje kompaktan krug okretanja od 11,1 m u gradskom prometu i pri manevriranju, dok istovremeno omogućuje iznimnu stabilnost vožnje pri većim brzinama, vješto potpomognutu dosljednim i preciznim upravljanjem prednje osovine po kojem je marka poznata.

Od 2014. Porsche je isporučio više od 800.000 primjeraka Macana diljem svijeta. Ova priča o uspjehu trebala bi se nastaviti s ovim potpuno električnim nasljednikom, koji se proizvodi na neto ugljično neutralan način u tvornici Porsche u Leipzigu.

Novi modeli bit će isporučeni prvim kupcima tijekom druge polovice godine.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'