Za brzinu do 300 KM/H

Novi Audijev trkaći motor: Za stazu spremna zvjerka s više od 610 KS

22.03.2019 u 10:53

Bionic
Reading

Velik je izazov izvući maksimum iz malenog motora kroz visoku kompresiju i vrlo dobru učinkovitost

Počevši od sezone 2019., utrke automobila klase 1 popularne serije touring automobila (poznata serija DTM - Deutsche Tourenwagen Masters) koristit će moderne i vrlo učinkovite benzinske turbo motore. Dvolitreni četverocilindrični motor trkaćeg automobila TFSI Audi RS 5 DTM ima više od 610 KS. A pomoću funkcije push-to-pass ('pritisni za pretjecanje') vozači mogu imati i kratkoročno pojačanje snage od dodatnih 30 KS. Inače, serija DTM jedna je od rijetkih trkaćih serija na svijetu u ovome trenutku u kojoj se utrkuju ili su se utrkivale isključivo tvorničke momčadi: Audi, BMW, Mercedes-AMG (do 2019.), Opel (od 2000. do 2005.) i Aston Martin (od 2019.).

Nakon otprilike dvije i pol godine razvoja i oko 1000 sati testiranja na dinamometru (na ispitnom stolu), novi Audijev trkaći motor spreman je za prvo natjecanje u utrkama koje počinju 4. svibnja na legendarnom njemačkom Hockenheimringu. Kako je izjavio voditelj Audi Motorsporta Dieter Gass, vozači su na testiranjima isprobali novi, manji turbo motor i bili su oduševljeni. Osim zbog veće snage od starih motora V8, po kojima je ova serija natjecanja bila poznata, sada su moderniji i visoke učinkovitosti. Osnova tih motora danas je prisutna i u njihovim serijskim automobilima. To je jedan od glavnih razloga ove ipak značajne promjene.

Poslušajte kako zvuči novi motor Audi 2.0 TFSI za DTM 2019. Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi Media

Novi propisi klase 1 DTM-a usmjereni su na maksimalnu učinkovitost. Kao i u proizvodnji, izazov je izvući maksimum iz raspoloživog goriva kroz visoku kompresiju i vrlo dobru učinkovitost. U DTM-u je količina goriva ograničena na 95 kilograma na sat. Ovisno o parametrima, to je otprilike oko 130 litara bezolovnog benzina s benzinske crpke (RON 98). 'To može zvučati kao puno, ali s obzirom na više od 610 konjskih snaga, doista nije', kaže Ulrich Baretzky, voditelj razvoja motora u Audi Motorsportu. 'Specifična potrošnja motora DTM iznimno je niska i sada je u rasponima koji su bili tipični za dizelske motore. U pogledu težine i laganog dizajna - posebno u kontekstu smanjenja emisija CO2 - ističemo nekoliko pristupa koji će, nadamo se, naći svoj put prema budućim cestovnim vozilima, kao u slučaju prvog TFSI-a za Le Mans i TDI. '

Kompaktni četverocilindrični turbo motor s izravnim ubrizgavanjem benzina (TFSI) teži samo 85 kilograma i dvostruko je lakši od motora V8 s atmosferskim usisom koji se dosad koristio u DTM-u. Kao rezultat toga, težina (dry weight) Audi RS 5 DTM-a pala je ispod 1000 kilograma. Omjer snage i težine sada iznosi oko 1,6 kilograma po konjskoj snazi.

  • +4
Novi motor Audi 2.0 TFSI za DTM 2019. Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi Communications Motorsport/Malte Christians

Kao i u prošlosti, motor DTM mora trajati cijelu sezonu, tako da je dizajniran za vožnju otprilike 6000 kilometara. 'Format DTM-a je veliki izazov', kaže Stefan Dreyer, voditelj razvoja pogona u Audi Motorsportu. 'Duga kilometraža, distribuirana na mnoge akcije na kratkim stazama, stvarno je teška. Ponašanje motora s četiri cilindra kad je riječ o vibracijama potpuno se razlikuje od ponašanja motora V8. Bio je to velik izazov tijekom razvoja motora i naših dinamometara. Dodatnih više od 100 konjskih snaga, kao i veći okretni moment, povećavaju opterećenje cijelog pogonskog sklopa.'

Zahvaljujući sustavu push-to-pass, vozač može koristiti kratkoročno povećanje snage motora pritiskom na gumb, na primjer prilikom pretjecanja. Preko bajpasa restriktora protoka goriva (FFR) osigurava se dodatni protok u motor od pet kila goriva na sat, što rezultira povećanjem od oko 30 konjskih snaga.

Specifikacije novog Audijeva motora TFSI za Audi RS 5 DTM:

  • uzdužno postavljeni redni benzinski 4-cilindrični TFSI (max. 3,5 bar)
  • menadžment motora: Bosch MS 7.4
  • protok goriva: 95 kg/h ('push-to-pass': 100 kg/h)
  • centralno ubrizgavanje pod visokim pritiskom od 350 bara
  • volumen: 2000 cm3
  • snaga: preko 610 KS (450 kW), dodatnih 30 KS uz funkciju 'push-to-pass'
  • najveći okretni moment: preko 650 Nm
  • težina motora: 85 kg
  • 6-brzinski poluautomatski mjenjač s polugama na kolu volana
  • spojka CFK s 4 lamele
  • gorivo: bezolovni benzin RON 98
  • predviđena trajnost: cca 6000 km
  • ubrzanje 0-100 km/h: 2,8 sekundi
  • maksimalna brzina: 300 km/h