Proizvodna ofenziva

Nissan pokreće poslovni plan The Arc: 30 novih modela do 2026. godine, od kojih će 16 biti elektrificirano

28.03.2024 u 11:40

Bionic
Reading

Nissan će ojačati svoj portfelj proizvoda, unaprijediti elektrifikaciju, uvesti nove načine razvoja i proizvodnje te iskoristiti partnerstva za postizanje vizije Ambicija 2030. Poslovni plan za povećanje vrijednosti i povećanje konkurentnosti i profitabilnosti

Nissan je lansirao The Arc (na hrvatskom 'Luk'), svoj novi poslovni plan za povećanje vrijednosti i jačanje konkurentnosti. Plan je usmjeren na široku proizvodnu ofenzivu, povećanu elektrifikaciju, nove pristupe inženjeringu i proizvodnji, usvajanje novih tehnologija i korištenje strateških partnerstava za povećanje globalne prodaje jedinica i poboljšanje profitabilnosti.

Plan je pozicioniran kao most između plana transformacije poslovanja Nissan NEXT koji traje od fiskalne 2020. do fiskalne 2023. i Nissan Ambition 2030, dugoročne vizije tvrtke. Novi plan je podijeljen na srednjoročne imperative za fiskalne godine od 2024. do 2026. i srednjoročne dugoročne aktivnosti koje će se provoditi do 2030. godine.

Predsjednik i glavni izvršni direktor Nissana Makoto Uchida je rekao: 'Plan Arc pokazuje naš put u budućnost. To ilustrira naš kontinuirani napredak i sposobnost snalaženja u promjenjivim tržišnim uvjetima. Ovaj plan će nam omogućiti da idemo dalje i brže u povećanju vrijednosti i konkurentnosti. Suočen s ekstremnom nestabilnošću tržišta, Nissan poduzima odlučne mjere vođene novim planom kako bi osigurao održivi rast i profitabilnost.'

The Arc: Nissan Business Plan 2024 Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

U skladu s dvodijelnim planom, Nissan će prvo poduzeti radnje kako bi osigurao rast količine kroz prilagođenu regionalnu strategiju i pripremiti se za ubrzani prijelaz na električna vozila, uz podršku uravnoteženog portfelja elektrificiranih/ICE proizvoda, rasta količine na glavnim tržištima i financijske discipline. Putem ovih inicijativa Nissan ima za cilj podići godišnju prodaju za 1 milijun jedinica i povećati svoju maržu operativne dobiti na više od 6 posto, oboje do kraja fiskalne godine 2026. To će otvoriti put za drugi dio plana čiji je cilj omogućiti Prijelaz na električna vozila i ostvarivanje dugoročnog profitabilnog rasta, podržanog pametnim partnerstvima, poboljšanom konkurentnošću električnih vozila, diferenciranim inovacijama i novim tokovima prihoda. Do fiskalne 2030. godine Nissan vidi potencijal prihoda od 2,5 trilijuna jena od novih poslovnih prilika.

Uravnotežen portfelj proizvoda

Nissan planira lansirati 30 novih modela u sljedeće tri godine, od kojih će 16 biti elektrificirano, a 14 će biti ICE (motori s unutarnjim izgaranjem) modeli, kako bi zadovoljio raznolike potrebe kupaca na tržištima gdje se tempo elektrifikacije razlikuje. Nissan planira lansirati ukupno 34 elektrificirana modela od fiskalne godine 2024. i 2030. kako bi pokrio sve segmente, pri čemu se očekuje da će kombinacija modela elektrificiranih vozila činiti 40 posto globalno do fiskalne godine 2026. i porasti na 60 posto do kraja desetljeća.

Osiguravanje rasta tržišta kroz prilagođenu regionalnu strategiju

U ključnim regijama i tržištima, Nissanove radnje do fiskalne godine 2026. (osim ako nije drugačije navedeno) uključuju:

Amerike:

  • Povećanje prodaje u cijeloj regiji za 330.000 jedinica (u fiskalnoj godini 2026. iu usporedbi s fiskalnom godinom 2023.) i uložiti 200 milijuna USD u integrirano korisničko iskustvo u SAD-u.
  • U SAD-u i Kanadi: Lansiranje sedam potpuno novih modela
  • U SAD-u: Osvježenje 78 posto linije osobnih vozila za marku Nissan i lansiranje e-POWER i plug-in hibridne modele

Kina:

  • Osvježenje 73 posto modela marke Nissan i lansiranje osam vozila s novom energijom (NEV), uključujući četiri modela marke Nissan
  • Ciljanje prodaju od 1 milijuna jedinica u fiskalnoj godini 2026., što predstavlja povećanje od 200.000 jedinica
  • Početak izvoza vozila 2025. godine; Ciljanje na razinu od 100 000 jedinica
  • Nastavak s optimizacijom proizvodnih kapaciteta s lokalnim partnerima

Japan:

  • Osvježenje 80 posto linije putničkih modela, lansirajući pet potpuno novih modela
  • Postići razinu elektrifikacije od 70 posto u liniji osobnih vozila
  • Povećanje prodaje za 90.000 jedinica (u usporedbi s fiskalnom godinom 2023.) na 600.000 jedinica u fiskalnoj godini 2026.

Afrika, Bliski istok, Indija, Europa i Oceanija:

  • Povećanje prodajnih jedinica u cijeloj regiji za 300.000 jedinica (u fiskalnoj godini 2026. iu usporedbi s fiskalnom godinom 2023.)
  • U Europi: lansiranje šest potpuno novih modela; postizanje 40 posto EV kombinacije prodaje osobnih vozila
  • Na Bliskom istoku: Lansiranje pet potpuno novih SUV vozila
  • U Indiji: Lansiranje tri potpuno nova modela i postajanje središta izvoza, na razini od 100.000 jedinica
  • U Oceaniji: Lansiranje kamioneta (oick-upa) od 1 tone i predstavljanje C crossover EV-a
  • U Africi: Lansiranje dva potpuno nova SUV vozila i proširenje A-segment ICE vozila

EV konkurentnost

Proizvodna ofenziva bit će podržana novim razvojnim i proizvodnim pristupima čiji je cilj učiniti električna vozila pristupačnijim i povećati profitabilnost. Razvojem električnih vozila u obiteljima, integracijom pogonskih sklopova, korištenjem modularne proizvodnje sljedeće generacije, grupnim nabavom i inovacijama baterija, Nissan ima za cilj smanjiti troškove sljedeće generacije električnih vozila za 30 posto (u usporedbi s trenutnim modelom Ariya crossover) i postići troškove -paritet između EV i ICE modela do fiskalne godine 2030.

Samo u području razvoja obitelji, trošak naknadnih vozila – onih razvijenih na temelju glavnog vozila u obitelji – može se smanjiti za 50 posto, varijacija dijelova opreme smanjena je za 70 posto, a vrijeme razvoja skraćeno za četiri mjeseca. Usvajanjem modularne proizvodnje, linija za proizvodnju vozila će se skratiti, smanjujući vrijeme proizvodnje po vozilu za 20 posto.

U skladu s planom Arc, više tvornica u Japanu i inozemstvu usvojiti će koncept Nissanove inteligentne tvornice, s tvornicama Oppama i Nissan Motor Kyushu u Japanu, tvornicom Sunderland u Ujedinjenom Kraljevstvu i tvornicama Canton i Smyrna u SAD-u koje će započeti usvajanje od fiskalne godine. 2026. do 2030. U međuvremenu pristup proizvodnji EV36Zero proširiti će se iz Sunderlanda u Ujedinjenom Kraljevstvu (UK) na tvornice uključujući Canton, Decherd i Smyrna u SAD-u te Tochigi i Kyushu u Japanu od fiskalne godine 2025. do 2028.

Nove tehnologije

Plan uključuje prijedloge za ubrzanje evolucije tehnologija inteligencije vozila kao što je ProPILOT sustav pomoći vozaču sljedeće generacije, koji realizira tehnologiju autonomne vožnje od vrata do vrata od autoceste do izvan autoceste, privatnih prostorija i parkiranja.

  • +3
Nissan poslovni plan The Arc Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Nissan će ponuditi poboljšane NCM litij-ionske, LFP i sve solid-state baterije kako bi ponudio raznovrsna električna vozila koja će zadovoljiti različite potrebe kupaca. Nissan će značajno poboljšati NCM litij-ionske baterije, smanjujući vrijeme brzog punjenja za 50 posto i povećavajući gustoću energije za 50 posto u usporedbi s modelom Ariya. LFP baterije, koje će se razvijati i proizvoditi u Japanu, bit će lansirane i koje će smanjiti troškove za 30 posto u usporedbi s mini vozilom Sakura EV. Nova električna vozila s poboljšanim NCM litij-ionskim, LFP i potpuno solid-state baterijama bit će lansirana u fiskalnoj godini 2028.

Strateška partnerstva

Nissan će iskoristiti strateška partnerstva kako bi ostao konkurentan i ponudio globalni portfelj proizvoda i tehnologije. Nissan će nastaviti razvijati savezništvo s Renaultom i Mitsubishi Motorsom u Europi, LATAM-u, ASEAN-u i Indiji. U Kini, Nissan će u potpunosti iskoristiti svoju lokalnu imovinu kako bi zadovoljio potrebe Kine i šire; i istražite nova partnerstva u Japanu i SAD-u. Baterije će se razvijati i nabavljati s partnerima kako bi se stvorio globalni kapacitet od 135 gigavat sati.

Nissan poslovni plan The Arc Izvor: Promo fotografije / Autor: Nissan

Financijska disciplina za pružanje otporne, profitabilne izvedbe

Temelj plana je čvrsta financijska disciplina, koja omogućuje stabilan omjer CAPEX i ulaganja u istraživanje i razvoj u odnosu na neto prihod od između 7 do 8 posto isključujući ulaganje u kapacitet baterije. Osim toga, Nissan planira uložiti više od 400 milijardi jena u kapacitet baterije. U međuvremenu, ulaganja u elektrifikaciju progresivno će se povećavati i doseći više od 70 posto do fiskalne godine 2026.

Upravljanje tim ulaganjima ima za cilj omogućiti isporuku koristi svim dionicima, pri čemu Nissan održava pozitivan slobodni novčani tok prije spajanja i preuzimanja – čak i nakon ulaganja u elektrifikaciju. Time se osigurava ukupni povrat dioničara veći od 30 posto. Nissan ima za cilj održati neto gotovinu na zdravoj razini od 1 trilijun jena tijekom razdoblja Arc plana.

'U okviru ovog sveobuhvatnog plana poboljšat ćemo Nissanovu konkurentnost i postići održivu profitabilnost', dodao je Uchida. 'Nissan je uvjeren da ima sve što je potrebno za pravilno izvršenje ovog plana, koji će nam pružiti čvrste temelje koje trebamo premostiti do naše vizije Nissan Ambition 2030.'