Potpuno novi Grandis je kompaktni SUV baziran na platformi CMF-B, koji na OEM osnovi isporučuje Renault, partner Mitsubishi Motorsa u Alijansi, a slijedi lansiranje kompaktnog SUV-a ASX i kompaktnog hatchbacka Colt u Europi 2023. godine
Mitsubishi Motors Corporation (u daljnjem tekstu Mitsubishi Motors) objavila je da će Mitsubishi Motors Europe B.V., podružnica Mitsubishi Motorsa u Europi, ove godine započeti sekvencijalno lansiranje potpuno novog kompaktnog SUV-a Grandis za europsko tržište. Model će se proizvoditi u Renaultovoj tvornici u Valladolidu u Španjolskoj.
Potpuno novi Grandis je kompaktni SUV baziran na platformi CMF-B, koji na OEM osnovi isporučuje Renault, partner Mitsubishi Motorsa u Alijansi, a slijedi lansiranje kompaktnog SUV-a ASX i kompaktnog hatchbacka Colt u Europi 2023. godine. Temeljeno na konceptu prostrane i svestrane kabine, ovo će biti prvo vozilo pod imenom Grandis koje će biti lansirano na europskom tržištu u posljednjih 13 godina, a linija će uključivati modele s blagim hibridom (MHEV) i hibridnim električnim (HEV) pogonom.
'Nakon lansiranja Outlandera PHEV prošle godine, jačamo našu ponudu na europskom tržištu predstavljanjem potpuno novog Grandisa, s Mitsubishi Motorsovim Dynamic Shield dizajnom', rekao je Tatsuo Nakamura, izvršni potpredsjednik Mitsubishi Motorsa. 'S dodatnim lansiranjem modela Eclipse Cross BEV otprilike u isto vrijeme, ponudit ćemo raznoliku paletu elektrificiranih vozila - HEV, PHEV i BEV - kako bismo zadovoljili različite potrebe naših kupaca.'
Vanjski dizajn
Naziv potpuno novog Grandisa potječe od latinske riječi koja znači velik i impresivan, a simbolizira njegov veliki unutarnji prostor i vanjski dizajn s dominantnom prisutnošću. Prednji dio krasi prepoznatljivi Mitsubishi Motorsov Dynamic Shield dizajn, sa sjajnom crnom rešetkom i satenski srebrnim detaljima koji prenose samopouzdanje, snažne performanse i profinjenu eleganciju.
Tekuća linija krova koja se proteže prema stražnjem dijelu stvara bočnu siluetu koja uravnotežuje dinamičan stil s prostranom unutrašnjošću, dok novodizajnirani 19-colni aluminijski naplatci daju dojam smjelosti i vrhunske kvalitete.
Stražnji dio vozila usvaja identitet dizajna Sculptural Hexagon, pokazujući skulpturalni šesterokutni motiv koji odražava i snagu i DNK Mitsubishi Motorsa. Elegantna, horizontalno poravnata stražnja kombinirana svjetla također dodaju dašak moderne sofisticiranosti.
Unutrašnjost
Unutrašnjost nudi praktičan raspored s dva reda sjedala i pet sjedala koji se fokusira na jednostavnost korištenja i nosivost. Stražnja sjedala imaju klizna funkcija koja omogućuje podešavanje naprijed i natrag do 160 mm. Kapacitet prtljažnika može se proširiti s 434 litre na 566 litara kada se stražnja sjedala potpuno pomaknu prema naprijed, te do 1455 litara sa preklopljenim naslonima stražnjih sjedala.
Električno daljinski upravljana vrata prtljažnika mogu se otvarati i zatvarati ne samo prekidačima na instrumentnoj ploči i samim vratima prtljažnika, već i bez upotrebe ruku - jednostavnim postavljanjem noge ispod stražnjeg branika dok nosite ključ za upravljanje bez ključa. Panoramski stakleni krov s elektrokromatskom funkcijom omogućuje korisnicima prebacivanje između prozirnosti i zasjenjenja pritiskom na gumb, smanjujući odsjaj i toplinu od sunca, a istovremeno stvarajući prostran i udoban unutarnji prostor.
Unaprijed postavljene konfiguracije nude podesive opcije, omogućujući korisnicima prebacivanje između potpuno prozirnog krova, potpuno zasjenjenog krova ili podijeljenog načina rada s prozirnošću sprijeda i zasjenjenjem straga ili obrnuto.
Digitalno i povezivo
Osim vertikalnog 10,4-inčnog Smartphone-link Display Audio (SDA) sustava, potpuno novi Grandis ima naprednu povezivost s ugrađenim Google™-om. To uključuje Google Assistant™, koji koristi prepoznavanje glasa za upućivanje poziva, reprodukciju glazbe i podešavanje temperature klima uređaja; Google Maps™, koji pruža mogućnosti navigacije i informacije o prometu u stvarnom vremenu; i Google Play™, koji nudi više od 100 aplikacija za glazbu, igre, streaming videa i još mnogo toga, baš kao pametni telefon.
Podržani su i Apple CarPlay®4 i Android Auto™, što omogućuje bežično povezivanje s pametnim telefonom. Nadalje, četiri načina vožnje, Perso, Eco, Comfort i Sport, mogu se odabrati po želji putem SDA, ovisno o preferencijama vozača i uvjetima vožnje. Konačno, mobilna aplikacija Mitsubishi Motors poboljšava povezivost funkcijom pronalaženja automobila za lociranje parkiranih automobila s njihovih pametnih telefona i funkcijom digitalnog ključa za daljinsko zaključavanje, otključavanje i rad motora, dodajući svakodnevnu praktičnost.
Sigurnost
Potpuno novi Grandis ima niz naprednih aktivnih sigurnosnih sustava, uključujući ultrazvučne senzore, kamere i prednji radar koji kontinuirano prate okolinu kako bi podržali samouvjerenu vožnju. Također nudi cijeli niz naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS), kao što je sustav upozorenja na promet iza vozila (RCTA), poboljšavajući i podršku vozaču i sigurnu vožnju.
Pogonski sklop
Potpuno novi Grandis dostupan je s dva različita pogonska sklopa: MHEV modelom i HEV modelom. MHEV model, pogonjen 1,3-litrenim benzinskim turbo motorom s izravnim ubrizgavanjem goriva, nudi izbor između 6-stupanjskog ručnog mjenjača ili 7-stupanjskog automatskog mjenjača s dvostrukom spojkom (7DCT). Motor isporučuje 140 KS (103 kW) i za ručni mjenjač i za 7DCT. HEV model, s druge strane, pruža ukupnu kombiniranu snagu od 156 KS (115 kW), kombinirajući šest komponenti za maksimiziranje učinkovitosti i performansi: atmosferski, četverocilindrični benzinski motor od 1,8 litara koji proizvodi 109 KS (80 kW) snage, s dva elektromotora, pogonskim motorom od 36 kW (49 KS) i generatorom od 15 kW (20 KS), kutijom energetske elektronike s dva ugrađena invertera i pretvarača, litij-ionskom vučnom baterijom od 1,4 kilovat-sati (kWh) i pametnim višemodnim mjenjačem koji optimizira vožnju prema uvjetima na cesti.
Ovaj HEV sustav analizira uvjete vožnje u stvarnom vremenu i automatski kontrolira optimalnu raspodjelu snage između motora i elektromotora na temelju stanja pogonskog sklopa i potrošnje energije. Dostupna su tri načina vožnje: EV način rada, koji radi samo na snazi elektromotora; hibridni način rada, koji zajedno koristi snagu elektromotora i motora; i regenerativni način rada, koji koristi regenerativno kočenje za obnavljanje energije usporavanja tijekom usporavanja, pretvaranje u električnu energiju i pohranjivanje u pogonsku bateriju. Optimalni način vožnje automatski se odabire prema uvjetima vožnje. Osim toga, dostupan je i E-Save način rada koji vozač može aktivirati po želji. Održavanjem razine napunjenosti baterije na 40 posto ili više, snaga se rezervira za situacije kada je potrebna vožnja električnim vozilom ili kada je motoru potrebna pomoć elektromotora pri vožnji, primjerice na uzbrdicama.