test automobila

Vozili smo Renault Symbioz E-Tech Full Hybrid 145: Obiteljski C-SUV između Captura i Australa

04.05.2025 u 10:40

Bionic
Reading

Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinira dva e-motora (glavni e-motor snage 36 kW (49 KS) i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW (24,5 KS)) s 1,6-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom od 94 KS (69 kW), pametnim dog-clutch mjenjačem i litij-ionskom baterijom od 1,26 kWh

Danas je C-segment automobila u Europi s čak 39 posto prodaje najveći segment, a Renault se još 2021. godine odlučio posvetiti se C- i D-segmentu, s ciljem da do 2025. predstavi sedam komplementarnih modela koji će biti dostupni u 100 posto električnoj ili hibridnoj inačici E-Tech.

To naravno ne znači da je odustao od manjeg B-segmenta, što najbolje potvrdjuju odlični prodajni rezultati prije svega s Clijom hatchback modelom, ali i s Capturom u B-segmentu. Recimo i to kako se nova 'petica' ili službeno Renault 5 E-Tech electric vraća na velika vrata, i to u potpuno električnoj verziji. Nedavno smo bili i na njegovoj domaćoj prezentaciji, a stiže nam uskoro i Renault 4 E-Tech electric, također samo u potpuno električnoj verziji.

Renault Symbioz je zapravo simbolično i simbol pravog C-SUV-a namijenjenog obiteljima i poslovnim kupcima koji žele kupiti elektrificirano vozilo, a opet zadržati ukupne troškove vlasništva na razumnoj razini. Njegova svjetska premijera je bila u svibnju prošle godine, mi smo se već u dva navrata susreli s njegovim voznim karakteristikama. Najprije u srpnju na njegovoj međunarodnoj dinamičkoj premijeri u španjolskoj Valenciji, a potom u listopadu iste godine na domaćoj premijeri.

Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sada smo potpuno novi model Symbioz imali na jednotjednom testu i to verziju točne oznake Renault Symbioz iconic E-Tech Full Hybrid 145.

Recimo i to kako se novi Symbioz proizvodi u tvornici u Valladolidu u Španjolskoj te je dostupan u četiri razine opreme: evolution, techno, esprit Alpine i iconic.

Vanjski dizajn, stuktura i dimenzije

Symbioz je automobil kojeg krasi učinkovitiji, modularni i suvremeni dizajn, no iskreno, bili smo pomalo skeptični kada smo vidjeli njegove prve slike. Prvi dojam je bio da je riječ o svojevrsnom usporavanju kad je riječ o avangradnom novom dizajnu Renaultovih najnovijih modela poput modela Rafale, Espace, pa i osvježenog Captura, no uživo Symbioz izgleda doista skladno i moderno.

Isklesane linije, u skladu s novim dizajnerskim izričajem marke Renault, vidljive na prednjem i stražnjem kraju uokviruju glatke i jednostavne linije bočnih stranica. Na čistim linijama prednjih i stražnjih stranica prelama se svjetlost formirajući tako oblike koji pridonose dojmu profinjenosti.

Novi logotip marke Renault prisutan je u raznim oblicima. Cijeli logotip nalazi se u središtu rešetke motora, na svjetlosnom potpisu okomito je podijeljen na dva dijela, a na masci hladnjaka pretvoren je u grafički uzorak.

Zaoštrene linije prednjih svjetala daju automobilu prodoran pogled. Crna traka koja se proteže između svjetla daje prednjem kraju uglađeniji izgled, a istodobno vizualno proširuje vozilo. Ta crna traka odraz je donje trake u boji karoserije, a obje imaju i jednak uzorak.

Da bi se upotpunio dizajn, Symbioz je opremljen velikim 19-colnim naplatcima u inačicama esprit Alpine i iconic. Svi naplatci (18- i 19-colni) novi su i ekskluzivni za ovaj model. Oštre linije stvaraju dinamičan grafički efekt zbog kojeg kotač izgleda kao da se okreće i dok vozilo stoji.

Stražnji kraj krase isklesane, izdašne i dinamične linije koje u svakom trenutku reflektiraju zrake svjetlosti. Zbog dizajna svjetla automobil se čini širim i izuzetno je vizualno upečatljiv, a opet može kliziti uskim prolazima. Okomiti poklopac prtljažnika obećava izdašan prostor u unutrašnjosti.

Symbioz je izgrađen na proširenoj verziji platforme CMF-B upotrijebljenoj za Clio, Captur (B-segment) i Mégane Conquest (C-segment) te ima dobro uravnotežene proporcije. Čak i njegov stražnji prevjes koji jamči obilje prostora u prtljažniku pridonosi dobrom toku ukupnog dizajna. Stražnji kraj u skladu je sa suvremenim, odvažnim i povišenim vodoravnim poklopcem motora i okomitim linijama prednjeg kraja.

Njegov se prtljažnik i putnički prostor mogu prilagođavati svim potrebama obitelji, korisne tehnologije donose dodanu vrijednost, dok su kompaktne dimenzije idealne i za gradsku vožnju te ga sve to čini još jednim primjerom svestranog 'vozila za život' koje odražava svoje doba. Symbioz krasi novi dizajnerski potpis marke Renault, a nastavlja se na nedavno predstavljene modele Scénic E-Tech electric (Europski automobil godine za 2024. – COTY) i osvježeni Captur.

S obzirom na dimenzije ((duljina: 4413 mm, širina 1797 mm (s otvorenim retrovizorima 2003 mm), visina 1575 mm (s krovnim šinama 1584 mm), međuosovinski razmak 2638 mm), visina od podloge 169 mm)) Symbioz se smješta između Captura (B-SUV segment) i Australa (C-SUV segment). U ovom razmatranju smo izostavili potpuno električne modele Mégane E-Tech Electric i Scenic E-Tech Electric. Dakle, Symbioz je idealne veličine za poslovne korisnike i obitelji, a budući da je opremljen 360-stupanjskim prikazom okruženja vozila te prednjim, stražnjim i bočnim parkirnim senzorima, posebno je koristan u gradskim sredinama.

Renault Symbioz impresionira i najboljim kapacitetom prtljažnika u klasi. Pomicanjem stražnje klupe za 16 cm, teretni kapacitet povećava se s 492 na 624 litre, a preklapanjem stražnje klupe(omjer 60:40) osigurava se maksimalni prostor od 1582 litre. Utovarna duljina u tom slučaju iznosi 1,68 m. Naš testni Symbioz teži 1390 kg, a s ovim hibridnim pogonskim sklopom može vući kočenu ili nekočenu prikolicu od 730 kg.

Prtljažnik nema prag pa je lako pristupiti ravnoj podnici i utovariti predmete. Vozač može otvoriti ili zatvoriti motorizirani poklopac prtljažnika na nekoliko načina: iz vozila s pomoću tipke na instrumentnoj ploči, pritiskom električnog gumba na prtljažniku, upotrebom kartice 'Slobodne ruke' ili jednostavnim zamahom stopala u području senzora ispod stražnjeg odbojnika.

Kad je riječ o kotačima našeg testnog iconic modela, mi smo imali 19-colne (vanjski promjer 48 cm) aluminijske naplatke Pulsar, sa zimskim gumama Continental WinterContact TS870P dimenzija 225/45R19 V XL. Imali smo i doplatni rezervni kotač smanjenih dimenzija T 135/80R17 103 M.

Boja našeg testnog modela je atraktivna, doplatna, metalik plava boja Mercury.

Unutrašnjost

Iako je kompaktnih vanjskih dimenzija, Symbioz nudi izdašnu unutrašnjost čiji modularni raspored uključuje kliznu stražnju klupu i niz značajki koje pridonose udobnosti u unutrašnjosti, kao što su zatamnjeni panoramski krov Solarbay i električna vrata prtljažnika. Ovaj je svestran i multifunkcionalan automobil istodobno i životni prostor za cijelu obitelj.

Symbioz strukturu armaturne ploče dijeli s novim Capturom. Naša testna inačica razine iconic uključuje posebnu završnu obradu s modernim i profinjenim materijalima. Završna obrada gornjeg dijela inačice techno uključuje posebnu boju obloga mekih na dodir, dok inačicu esprit Alpine krasi gradacijski uzorak plave boje, a našu inačicu iconic gradacijski uzorak s efektom brušenog aluminija. Donji dio na inačici esprit Alpine krase tehnološki napredne tekstilne obloge sportskog dizajna, dok je inačica iconic obložena umjetnom kožom zrnate teksture (TEP) sa šavovima.

Svaka inačica ima vlastite posebne presvlake, čime se ističu različite osobnosti u skladu s profilima ciljnih kupaca. Tako su sjedala inačice iconic presvučena tehnološki naprednom mrežastom tkaninom, nadahnutom vrhunskom sportskom opremom. Na naslonima sjedala vidljiv je dio golemog logotipa sa zlatnim šavovima i umetcima. Svi ti elementi inačici iconic daju profinjen i suvremen izgled, posve različit od tradicionalnih stilova iz svijeta automobilizma.

Prednja sjedala u našoj iconic razini opreme su električno podesiva, čak i za suvozača, a oba su i grijana. Mjesta straga ima komotno za troje odraslih.

Symbioz raspolaže s 24,7 litara prostora za pohranu raspoređenog po unutrašnjosti, uključujući i pretinac za rukavice obujma 7 litara. Za potrebe punjenja i povezivanja, u prednjem dijelu dostupne su dvije USB-C utičnice, a dodatne dvije smještene su u stražnjem dijelu vozila. Sve inačice su serijski opremljene i bežičnim punjačem pametnog telefona.

Renault Symbioz dolazi sa sveobuhvatnim paketom tehnološki napredne opreme, uključujući panoramski krov Solarbay s funkcijom zatamnjivanja. Nadalje, tu je i multimedijski sustav openR link s ugrađenim Google uslugama, okomitim 10,4-inčnim dodirnim zaslonom (serijski u svim inačicama) i 10,3-inčnim zaslonom brzinomjera. Riječ je o sustavu koji nudi najbolje Google usluge kao što su Google Maps, Google Assistant i katalog internetske trgovine Google Play (s više od 50 dostupnih aplikacija), kako bi svako putovanje bilo jednostavnije, a korisničko iskustvo intuitivno kao na pametnom telefonu.

Zatamnjeni panoramski krov Solarbay (doplatan u našoj iconic verziji) prvi put je uveden u modelima Rafale i Scénic E-Tech electric te je postao prepoznatljiva značajka nove generacije 'vozila za život' marke Renault. Dio je opreme dostupne za Symbioz, u skladu s tradicijom marke da najbolja tehnološka rješenja ponudi na svojim 'mainstream' modelima.

Zahvaljujući tehnologiji AmpliSky, kod panoramskog krova Solarbay nema potrebe za sjenilom. Aktivni sustav zatamnjuje staklo u segmentima na zahtjev s pomoću tehnologije tekućih kristala raspršenih na polimerima (PDLC), pri čemu molekularna struktura reagira na električnu struju. Maksimalna zaštita može se osigurati odmah, a postupnim zatamnjenjem svakog pojedinačnog segmenta postiže se 'wow' učinak. Ovim pametnim staklenim krovnim prozorom može se upravljati s pomoću tipke ili glasovnom naredbom u okviru usluge Google Assistant.

Vozač i putnici mogu birati neki od četiri položaja krovnog prozora: potpuno prozirno, potpuno zatamnjeno, prozirno sprijeda i zatamnjeno straga te obratno. Zatamnjeni panoramski krov Solarbay ograničava i efekt staklenika u putničkom prostoru kako bi se održavala toplinska ugoda i ljeti i zimi – u čemu nadmašuje i mehaničko sjenilo! Osim toga, panoramski krov automatski se zatamnjuje kad vozač isključi motor i napusti vozilo. Kad se vozilo ponovno pokrene, Solarbay se vraća na zadnje postavke.

Osjećaju prostranosti i svjetlosti dodatno pridonosi velika ostakljena površina i više prostora za glavu. Zahvaljujući ovom jedinstvenom dizajnu nema potrebe za mehaničkim ili električnim sjenilom, a prostor za glavu povećan je za 30 mm. To je važno za udobnost putnika i za ograničenje visine vozila kako bi se poboljšala učinkovitost.

Sustavi sigurnosti

Unaprijeđen novom elektroničkom arhitekturom, Symbioz nudi najbolje sustave aktivne i pasivne sigurnosti: kupcima je raspolaganju čak 27 sustava za pomoć u vožnji, uključujući automatsko kočenje u nuždi u vožnji unatrag. Posebno vrijedi izdvojiti sustave za pomoć u vožnji nove generacije kao što su aktivna pomoć za vozača.

Novo izdanje europske Uredbe o općoj sigurnosti nalaže da se neki sustavi za pomoć u vožnji automatski i sustavno aktiviraju prilikom svakog pokretanja vozila pa je tako u vozilo ugrađena nova tipka My Safety. Smještena je s lijeve strane upravljača, a vozaču omogućuje da jednim pritiskom istodobno aktivira ili deaktivira omiljene postavke za čak pet sustava za pomoć u vožnji.

Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145
  • Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145
  • Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145
  • Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145
  • Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145
  • Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145
    +56
Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145 Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Pogon sklop E-Tech full hybrid 145 KS

Renault Symbioz je prilikom lansiranja na tržište najprije opremljen pogonskim sklopom E-Tech hybrid 145 poznatog iz nekoliko dugih modela Renaulta, Nissana i Dacije. Izuzetno je učinkovit i pristupačan za upotrebu te jamči udobnu i tihu električnu vožnju u gradskim sredinama, bez potrebe za punjenjem.

Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW (49 KS) i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW (24,5 KS)) s 1,6-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 94 KS (69 kW), pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i litij-ionskom baterijom od 1,26 kWh (285V). Sama težina baterije je 39 kg.

Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za benzinski motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech full hybrid 145 može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost.

Symbioz se uvijek pokreće u električnom načinu rada i omogućuje vozačima da ostanu u posve električnom načinu rada do 80 posto vremena u gradskoj vožnji, pri čemu se postiže ušteda od 40 posto u odnosu na tradicionalni benzinski motor u istom ciklusu vožnje. Na autocesti, pogonski sklop omogućuje motoru s unutarnjim izgaranjem da izravno pokreće kotače, bez nepotrebne aktivacije električnih motora kao kod konvencionalnih hibridnih sustava.

Ova Renaultova tehnologija omogućuje modelu Symbioz optimalnu potrošnju goriva na svim vrstama terena, a u ciklusu vožnje WLTP izračunana je potrošnja od 4,7 litara na 100 km. Emisije CO2 su u kombinranim uvjetima od 105 g/km (WLTP). Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,9 s, a krajnja brzina je 170 km/h. Spremnik goriva je 48 litara.

Otkako je predstavljen, pogonski se sklop neprestano unaprjeđuje – posebno kad je riječ o upravljanju softverom. Cilj je unaprijediti potrošnju goriva i udobnost u vožnji, posebno na autocesti. Kao i novi Clio i novi Captur, Symbioz uključuje novu funkciju e-Save koja se aktivira pritiskom na tipku s lijeve strane upravljača. Funkcija je namijenjena poboljšanju udobnosti u vožnji i smanjenju potrošnje goriva održavanjem razine napunjenosti baterije na najmanje 40 posto kako bi se osiguralo da vozilo uvijek ima dovoljno energije za svladavanje uzbrdica i nizbrdica bez smanjenja brzine, ili za pretjecanje uz korištenje električnog motora za dodatnu snagu, bez dodatnog opterećenja motora s unutarnjim izgaranjem i bez pretjeranog ubrzanja, koje se često smatra izvorom onečišćenja bukom.

Symbioz je opremljen i sustavom prediktivne hibridne vožnje, funkcijom koja daje maksimalnu prednost električnoj energiji u odnosu na energiju oslobođenu izgaranjem kako bi se postigla manja potrošnja goriva. S pomoću podataka iz povezanih karata (Google Maps), uzima u obzir topografske značajke (uzbrdice, nizbrdice itd.), trajanje putovanja i stanje u prometu. Ti se podaci obrađuju unaprijed u okviru sustava za upravljanje baterijom, omogućujući maksimalno iskorištavanje električne energije. Izvještaj o vožnjama prikazuje se u obliku stupčastih grafikona s detaljnim informacijama o potrošnji i kilometraži prijeđenoj u 100 posto električnom načinu rada.

Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145 - princip rada pogonskog sklopa Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Za dodatnu dozu svestranosti, Renault Symbioz dostupan je s funkcijom Extended Grip koja poboljšava prianjanje (dostupnost ovisi o zemlji / opcijski s hibridnim motorom E-Tech 145 / samo u kombinaciji s 18-colnim gumama). Ovisno o uvjetima vožnje, moguće je aktivirati neki od dva načina rada (Snow i All-terrain). Osim toga, zbog relativno velikog razmak od tla (169 mm) čini ovaj automobil prikladnim za terensku vožnju.

Funkcija E-SAVE, koja se aktivira pritiskom gumba na armaturnoj ploči (s lijeve strane upravljača), pomaže održati napunjenost baterije na najmanje 40 posto. Na taj se način osiguravaju optimalne performanse prilikom zahtjevnijih vožnji, kao što je vožnja uzbrdicom.

Renault Symbioz ima prednji ovjes MacPherson, dok je straga ugrađena polukruta osovina. Postavke brzine/sile amortizera i geometrija pogonskog sklopa jamče veću kontrolu nad naginjanjem karoserije. Osim toga, servoupravljač je podešen kako bi pružao brži odziv.

Za kraj, cijena testnog modela Renault Symbioz Iconic E-Tech Full Hybrid 145 sa svom dodatnom opremom u trenutku testiranja je stajao 36.917 eura (uključeni PDV i PPMV).