E-Tech 160 i 200

Renault Symbioz i Espace s novim motorima: Dva potpuno hibridna pogonska sklopa nove generacije

23.06.2025 u 14:16

Bionic
Reading

Symbioz ima novi potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 160 KS s 1,8-litrenim motorom, a Espace s optimiziranom verzijom potpuno hibridnog E-Tech pogonskog sklopa od 200 KS koji se sastoji od 3-cilindričnog 1,2-litrenog turbobenzinskog motora snage 130 KS (96 kW) i dva elektromotora

Pokrenuta 2020. godine na modelima Clio, Captur i Mégane, prva generacija potpuno hibridnih E-Tech pogonskih sklopova postavila je Renault na drugo mjesto na postolju prodaje hibridnih automobila u Europi. Ova hibridna vozila i dalje uživaju ogroman uspjeh. Prodaja stalno raste, kao i tržišni udio: s 10,3 posto u 2021. na 35 posto u 2024. i 44,2 posto u prvom tromjesečju 2025. Renault će u nadolazećim tjednima premašiti milijun prodanih potpuno hibridnih E-Tech vozila.

Ultra-učinkovita tehnologija

Potpuno hibridni E-Tech pogonski sklopovi posebno su cijenjeni od strane kupaca zbog impresivne potrošnje goriva i niske emisije CO2. Nova verzija od 160 KS na Symbiozu emitira samo 98 g/km CO2 za 4,3 l/100 km WLTP-a. Novi Espace je jednako snažan, s 4,8 litara/100 km i 108 g/km CO2 za pogonski sklop od 200 KS s optimiziranim mijenjanjem brzina.

Renault Symbioz full hybrid E-Tech - Esprit Alpine - Flame Red crvena Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Symbioz i Espace, dva obiteljska vozila, svako u svom segmentu, pravi su voiture à vivre, izražavajući DNK marke. Njihovi potpuno hibridni E-Tech pogonski sklopovi dijele serijsko-paralelnu arhitekturu zaštićenu s više od 150 patenata i dizajniranu kako bi uskladila užitak vožnje s učinkovitošću. Pogonski sklopovi kombiniraju motor s unutarnjim izgaranjem s dva elektromotora napajana baterijama i inteligentni dogbox s više načina rada bez spojke.

Inspiriran tehnologijom Formule 1, mjenjač kombinira dva stupnja prijenosa za glavni elektromotor i četiri za motor s unutarnjim izgaranjem. Motori uključuju 15 različitih radnih kombinacija za optimalno zadovoljstvo vožnje, potrošnju goriva i emisije CO2 u svim vrstama korištenja. Mjenjač automatski odabire način rada za potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop između sljedećih:

  • potpuno električni (samo elektromotor pokreće kotače).
  • dinamički hibrid (motor s unutarnjim izgaranjem i elektromotor zajedno pokreću kotače);
  • e-pogon (elektromotor pokreće kotače, dok motor s unutarnjim izgaranjem puni bateriju);
  • pogon s unutarnjim izgaranjem (samo benzinski motor pokreće kotače i/ili puni bateriju);
  • rekuperacija energije (kotači pokreću elektromotor, koji puni bateriju).

Potpuno hibridni E-Tech pogonski sklopovi isplativo su rješenje za energetsku tranziciju, podižući svijest među kupcima koji još nisu spremni za prelazak na potpuno električno vozilo. Hibridi nude prednosti električne vožnje: tiho pokretanje, potpuno električnu vožnju pri malim brzinama u gradovima i okolici, kao i regeneraciju baterije usporavanjem i kočenjem, za naprednu voznost i učinkovitost.

Novi potpuno hibridni E-Tech 160 KS 1,8-litreni pogonski sklop

Radikalno redizajnirani pogonski sklop nove generacije

Potpuno hibridni E-Tech 160 KS 1,8-litreni motor pruža više snage uz još nižu potrošnju goriva. Dostupan je za Captur, a od ove godine i za Symbioz. Pogonski sklop sastoji se od snažnog motora s unutarnjim izgaranjem, dva elektromotora koje pokreće nova baterija od 1,4 kWh i inteligentni višemodni dogbox bez spojke.

Četverocilindarski motor s unutarnjim izgaranjem nadograđen je s 1,6 na 1,8 litara za dodatnu snagu. Sada razvija 80 kW, odnosno 109 KS, u usporedbi s prethodnih 69 kW, odnosno 94 KS, dok je okretni moment povećan za 25% (172 Nm, odnosno +22 Nm). Kao rezultat toga, maksimalni okretni moment dostupan je pri nižim okretajima (oko 2000 o/min), za bolje performanse i odziv, posebno tijekom ubrzanja ili pri vožnji velikom brzinom na brzim cestama.

Osim povećanja zapremnine, napravljen je niz promjena za poboljšanje učinkovitosti. Pogonski sklop sada ima sustav izravnog ubrizgavanja pod visokim tlakom (350 bara) koji optimizira isparavanje goriva kako bi se osiguralo preciznije izgaranje za bolje performanse, emisije i potrošnju goriva. Motor radi na Atkinsonovom ciklusu, koji također smanjuje potrošnju goriva, odgađanjem zatvaranja usisnih ventila tijekom takta kompresije, koji je tada kraći od takta ekspanzije. Također ima filter čestica benzina i kompatibilan je s budućim standardom Euro 7.

Dva elektromotora napajana novom baterijom

Potpuno hibridni E-Tech 160 KS uključuje dva elektromotora: elektromotor od 36 kW/50 KS s okretnim momentom od 205 Nm, koji može pokretati kotače i puniti bateriju tijekom kočenja i usporavanja, te HSG (visokonaponski starter generator) od 15 kW/20 KS za promjenu brzina. Oba motora napaja nova baterija od 1,4 kWh (280 V) koju hladi klima uređaj, u usporedbi s 1,2 kWh kod prethodne verzije. Korisni kapacitet povećan je za oko 20 posto, za veći domet u električnom načinu rada.

Vozilo se pokreće u potpuno električnom načinu rada i može se voziti u tom načinu rada do 80 posto vremena na cestama u gradovima i okolici bez punjenja. To omogućuje uštedu goriva do 40 posto u usporedbi s konvencionalnim motorom s unutarnjim izgaranjem.

Nadograđeni inteligentni višemodni dogbox mjenjač bez spojke

Pogonski sklop spojen je na nadograđeni inteligentni višemodni dogbox mjenjač bez spojke koji omogućuje brze i precizne promjene stupnjeva prijenosa uz minimalan gubitak snage. Također je jednostavniji s mehaničkog stajališta, radi veće pouzdanosti. Sustav dogboxa zamjenjuje i lančanik i sinkronizacijski prsten u rasporedu bez spojke koji je vrlo učinkovit zbog smanjenog trenja između komponenti. Mjenjač je fino podešen za brže i glatkije promjene stupnjeva prijenosa. To smanjuje vibracije i buku motora za veću udobnost vozača i tiše i responzivnije mijenjanje stupnjeva prijenosa.

Uz nove prijenosne omjere, prilagođenije vožnji autocestom, pojavljuje se i ergonomskija elektronička ručica mjenjača (e-shifter), koja omogućuje vozaču prebacivanje iz D načina rada u B način rada kako bi se maksimiziralo regenerativno kočenje.

Potpuno hibridni E-Tech 1,8-litreni pogonski sklop od 160 KS pod poklopcem motora Symbioza

Predstavljen 2024. godine, Renault Symbioz je obiteljski automobil koji sadrži najbolje tehnologije Renaultovog C-segmenta. Svojim kompaktnim dimenzijama i unutarnjim prostorom, dizajniran je kako bi zadovoljio cijeli niz zahtjeva. Ovaj pristup pokazao se učinkovitim. Renault Symbioz brzo je postao jedan od 10 najprodavanijih SUV-ova u Francuskoj, a sada je drugi najprodavaniji SUV u Renaultovoj ponudi.

Symbioz kombinira kvalitete kompaktnog automobila i obiteljskog automobila. Dug samo 4,41 metar, pruža najbolje od C segmenta, s prtljažnikom do 624 litre i kliznom stražnjom klupom koja se može postaviti po potrebi. Dolazi s nizom visokotehnološke opreme, uključujući multimedijski sustav OpenR link s ugrađenim Googleom i neprozirni panoramski stakleni krov Solarbay.

Symbioz je sada dostupan s potpuno hibridnim E-Tech 1,8-litrenim pogonskim sklopom od 160 KS, što značajno poboljšava ubrzanje od 0 do 100 km/h: 9,1 sekundi umjesto 10,6 sekundi. Kombinirana potrošnja goriva pada na izvanrednih 4,3 litre/100 km WLTP-a, što je smanjenje od 0,4 litre/100 km. Emisije su samo 98 g/km CO2/100 km WLTP-a. Ovaj pogonski sklop Renaultu Symbioz pruža impresivan domet do 1000 km.

Renault Symbioz i Espace s novim motorima
  • Renault Symbioz i Espace s novim motorima
  • Renault Symbioz i Espace s novim motorima
  • Renault Symbioz i Espace s novim motorima
  • Renault Symbioz i Espace s novim motorima
  • Renault Symbioz i Espace s novim motorima
    +67
Renault Symbioz i Espace s novim motorima Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Konačno, novi potpuno hibridni E-Tech 1,8-litreni pogonski sklop od 160 KS također povećava vučnu snagu sa 750 kg na 1000 kg.

Optimizacija potpuno hibridnog E-Tech pogonskog sklopa od 200 KS

Potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 200 KS optimiziran je kako bi pružio još konzistentnije performanse u svim vozilima marke, u vrhunskom dijelu C segmenta s Australom i u D segmentu s Espaceom i Rafaleom. Već nadograđen od dolaska u ponudu, dobiva novi softver za automatski dogbox, pružajući responzivniju vožnju bez proklizavanja pri kickdownu ili ubrzanju. Kao rezultat toga, vožnja je glatkija, dinamičnija i ugodnija, posebno pri ubrzavanju između 40 i 80 km/h.

Potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 200 KS sastoji se od 3-cilindričnog 1,2-litrenog turbobenzinskog motora koji razvija 130 KS (96 kW) za 205 Nm okretnog momenta i dva elektromotora:

  • glavni elektromotor ima kapacitet od 50 kW (70 KS i 205 Nm) i napaja ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V. Ovaj motor namijenjen je za električnu vožnju.
  • sekundarni elektromotor ili visokonaponski starter generator (HSG) razvija 25 KS za 50 Nm okretnog momenta. Ovaj motor pokreće motor s unutarnjim izgaranjem i upravlja promjenama brzina.

Novi Renault Espace

Opsežno redizajniran za suvremeniji izgled s novom visokotehnološkom opremom, poboljšanom zvučnom izolacijom i potpuno hibridnim E-Tech pogonskim sklopom revidiranim za glatkije ubrzanje, Novi Renault Espace zadržava karakter putnika na duge relacije sa svojom prostranom i modularnom unutrašnjosti, uz značajna poboljšanja tehnologije i udobnosti. I dalje nudi izvanredan prtljažni prostor do 943 litre u verziji s 5 sjedala, spreman za sve obiteljske izlete.

Novi Renault Espace usvaja novi dizajnerski jezik marke za suvremeniji stil s više karaktera. S redizajniranim prednjim i stražnjim dijelom, novim svjetlosnim potpisima i novom karoserijom u baltičkoj plavo-sivoj boji, njegova osobnost i prisutnost vidljivi su na prvi pogled.

U kabini, automatski sustav prepoznavanja vozača nudi personaliziranu dobrodošlicu. Novi Espace poboljšava udobnost putnika novim, snažnije konturiranim prednjim sjedalima za bolju bočnu i ramenu potporu, novim opcijama presvlaka u svjetlosivoj boji pijeska ili crnom TEP-u (ili profinjenom tekstilu) i poboljšanom zvučnom izolacijom. Uloženi su znatni napori u poboljšanje akustike.

Renault Espace full hybrid E-Tech - Iconic - Baltic Blue Grey siva Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Novi Espace smanjuje aerodinamičku buku debljim trostruko laminiranim prednjim staklima, novim nosačima i kućištima retrovizora te novim brtvama na vratima. Istovremeno, pogonski sklop je nadograđen novim poklopcem remenica, nosačima motora i ovjesom ispušnog sustava kako bi se poboljšala udobnost zvuka i vibracija. Ova tehnička poboljšanja prepolovila su aeroakustičnu buku i buku pogonskog sklopa.

Dostupan s 5 ili 7 sjedala, Novi Espace ostaje izuzetno prostran sa stražnjom klupom koja se pomiče za 22 cm i naslanja se u četiri položaja (25°/27°/29°/31°). Nosivost je i dalje najbolja u klasi (od 692 litre do 2224 litre u verziji s 5 sjedala). Prepun najsuvremenije tehnologije, Novi Espace također dobiva najveći neprozirni Solarbay krov u Renaultovoj ponudi s površinom od gotovo 2 m².

Potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 200 KS i višemodni automatski mjenjač pružaju omjer performansi i učinkovitosti na razini najboljih: potrošnja goriva prema WLTP-u od 4,8 litara/100 km i 108 g CO²/km, za domet do 1100 kilometara bez punjenja. Istovremeno, automatski mjenjač s mogućnošću punjenja dobiva novi softver za responzivnije ubrzanje. Vožnja je uglađenija, dinamičnija i ugodnija, posebno pri ubrzanju između 40 i 80 km/h.

Platforma CMF-CD sadrži najbolju Renaultovu tehnologiju: multi-link stražnji ovjes u kombinaciji s 4Control Advanced sustavom upravljanja na sva 4 kotača za veću stabilnost pri velikim brzinama i lakše manevriranje pri malim brzinama, Matrix LED Vision prednja svjetla za optimizirane performanse osvjetljenja, head-up zaslon koji projicira informacije izravno na vjetrobransko staklo, 32 sustava pomoći u vožnji, uključujući autonomnu vožnju 2. razine, i inovativni sustav prepoznavanja vozača za personaliziranu dobrodošlicu.

Renault sada ukida početne cijene verzija s 5 i 7 sjedala radi lakšeg pristupa Espace ponudi.

Dva nova potpuno hibridna pogonska sklopa E-Tech 160 i 200, koje je razvio Horse Powertrain

Horse Powertrain je zajedničko ulaganje Renault Grupe, Geelyja i Aramca te novi globalni lider u hibridnim rješenjima i rješenjima s motorima s unutarnjim izgaranjem. Horse Powertrain podržava proizvođače vozila nizom sustava, uključujući motore, mjenjače, elektromotore i ECU-e.

Sposoban je isporučiti i pojedinačne komponente i kompletne sustave, proaktivno rješavajući izazove koje postavlja arhitektura i integracija sustava te omogućujući automobilskim markama da se usredotoče na svoje jedinstvene točke razlike, kao što su korisničko iskustvo, dizajn i softver. Horse Powertrain ima portfelj proizvoda koji pokriva 80 posto globalne potražnje, sa 17 tvornica i radnom snagom od 19.000 ljudi. Horse Powertrain je također u prvim redovima ulaganja u nove hibridne arhitekture, smanjenje emisija, poboljšanu učinkovitost motora s unutarnjim izgaranjem i tehnologije alternativnih goriva.