4x4

Lada Niva vozi dalje! Ruski terenac ponovno s dobrom starom oznakom - Lada

Grupa Renault je u srpnju započela s proizvodnjom Lade Nive (oznake 2123) ponovno pod markom Lada

Grupa Renault je u srpnju započela s proizvodnjom Lade Nive (oznake 2123) ponovno pod markom Lada

Izvor: Promo fotografije / Autor: Grupa Renault

Lada Niva je oduvijek bila odlična polazišna točka za sve one koji se namjeravaju baviti ozbiljnijom terenskom vožnjom, kao i za sve one koji u opisu radnog mjesta imaju savladavanje teškog, neprohodnog terena

U srpnju je Lada Zapad Togliati, dio grupe Avtovaz (Volzhsky Avtomobilny Zavod) u sklopu Grupe Renault, započela s proizvodnjom osvježenog izgleda Nive pod markom Lada. Rešetka hladnjaka i upravljač sada su ukrašeni Ladinim logotipom u obliku poznatog trodimenzionalnog broda. Avtovaz je objavio fotografije s montažne linije, no ovaj popuarni terenac sada izgleda potpuno drugačije, prema mnogima i daleko pitomije od svoje prve generacije.

Lada Niva (2123, godina 2020.)

Lada Niva (2123, godina 2020.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Grupa Renault

U prosincu 2019. je Avtovaz je zaključio ugovor o kupovini 50 posto udjela zajedničkog ulaganja Togliatti GM-Avtovaz od američke tvrtke. Tako je mjesto proizvodnje, kasnije preimenovano u Lada Zapad Togliati, prešlo u 100-postotno vlasništvo Avtovaz-a, a model Niva vratio se u Ladinu ponudu modela.

Lada Niva (2123, godina 2020.)

Lada Niva (2123, godina 2020.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Grupa Renault

Podsjetimo da je Nivu (oznake 2123) razvio Avtovaz, a proizvodnja je započela 2000. godine pod brendom Lada. Dvije godine kasnije, model je proizveden pod markom Chevrolet u zajedničkom ulaganju GM-Avtovaz-a, a sve to vrijeme zajedničko ulaganje i ruski partner Avtovaz održavali su visoku razinu suradnje.

Glavne komponente; karoserija, šasija i pogonski sklop - proizvodili su se u pogonima kompanije Avtovaz, a bojanje i završna montaža organizirani su na mjestu proizvodnje partnera. Ukupno, do danas je proizvedeno više od 700.000 primjeraka ove verzije Nive.

Lada Niva (2123, godina 2020.)

Lada Niva (2123, godina 2020.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Grupa Renault

'Lada Niva u osnovi nadopunjuje liniju modela Lade, postavši drugi SUV s pogonom na sve kotače u obitelji', rekao je Olivier Mornet, izvršni potpredsjednik prodaje i marketinga Lade. 'Ovaj automobil je jako tražen i ima snažnu reputaciju. Namjeravamo dalje razvijati prodaju, koja je danas organizirana u najvećoj distributerskoj mreži u Rusiji i koja danas ima više od 300 prodajnih i servisnih centara.' Ipak, nije posve jasno hoće li se Niva vratiti na europsko tržište, ali prema svemu sudeći u ovom obliku - neće.

Lada Niva 2121 (2006.)

Lada Niva 2121 (2006.)

Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Povijest Lade Nive

Lada Niva 1.7i, kakve se svi sjećamo (model internog kodnog broja 21214-151-20) bilo je vozilo s benzinskim motorom od 1690 cm³, snage 81 KS, ruskog automobilskog proizvođača AvtoVAZ, koje je u tijeku svoje povijesti počevši od 1977.godine, doživjelo vrlo malo promjena. One su se poglavito odnosile na tipove motora, pa je u početku ona imala ugrađen 1,6-litreni motor snage 72 KS i proizvodila se u razdoblju 1977.-1993. godine. Na nekim tržištima se mogla naći i verzija dizelskog motora obujma 1,9 litara preuzeta iz Peugeota.

Povijest Nive je naravno počela iz čisto vojnih razloga tadašnjeg Sovjetskog Saveza, a vrlo brzo je uslijedila njezina ekspanzija na druga tržišta diljem svijeta. Kao i slučaju svih legendarnih modela automobila, tako je i Niva postala predmet interesa mnogih zaljubljenika u ovaj autohtoni ruski 'samohod'. Za model Niva prve generacije još i danas možete naći beskonačno mnogo stranica na internetu, na kojima su dostupni radionički nacrti i upute za popravak na bazi 'uradi sam'.

Lada Niva (2123, godina 2020.)

Lada Niva (2123, godina 2020.)

Izvor: Promo fotografije / Autor: Grupa Renault

Grupa Renault nije objavila tehničke specifikacije, ali iz dostupnih informacija može se zaključiti da i dalje ima 1,7-litreni benzinski motor snage 80 KS (58,5 kW) i 5-brzinski ručni mjenjač, kao i pogon na sva četiri kotača. Njezine dimenzije su sljedeće: duljina 4056 mm, širina 1800 mm, visina 1690 mm, međuosovinski razmak 2450 mm, visina od podloge 220 mm. Usporedimo li to s prvom generacijom, vidi se da je došlo do promjena u vanjskom izgledau i u dimenzijama, koje su u prvoj generaciji bile sljedeće: duljina 3720 mm, širina 1680 mm, visina 1640 mm, međuosovinski razmak 2200 mm (radila se i verzija s 2700 mm dugim međuosovinskim razmakom s petero vrata, ali i kao pickup).

Lada Niva 4x4 Bronto

Lada Niva 4x4 Bronto

Izvor: Promo fotografije / Autor: Grupa Renault

Za one koji još uvijek vole stari oblik Nive tu je i model 4x4 BRONTO, koji se barem dosad radio u ruskim pogonima Avtovaza, ali teško da se može naći vam ruskog tržišta i s njima povezanim zemljama.

  • +14
  • +11

Lada Niva

Izvor: Promo fotografije / Autor: Grupa Renault

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!