Ključ njegove dinamičnosti leži u motoru full hybrid E-Tech 160 koji jamči vrhunske performanse i rekordno nisku potrošnju. Zahvaljujući opremi poput multimedijskog sustava OpenR Link s ugrađenim Google uslugama, novi Clio zaista ima sve kvalitete većeg automobila
Novi Renault Clio, njegova šesta generacija, je predstavljen javnosti početkom rujna na salonu automobila IAA Mobility 2025. u Münchenu. Mi smo ga u Autozoni imali priliku vidjeti nekoliko dana prije, na njegovoj međunarodnoj novinarskoj pretpremijeri u Parizu nekoliko dana ranije.
Prošli tjedan smo ga i isprobali po prvi puta uživo na cestama Portugala u okolici Lisabona, odvozivši nekih 400-njak kilometara autocestama te gradskim i regionalnim prometnicama. Na raspolaganju su nam bili modeli novog Clija s vrhuncem ponude motorizacije - 1,8-litrenim četverocilindričnim full hybrid E-Tech 160 KS motorom s inteligentnim multimodalnim mjenjačem.
Nadalje, mogli smo vidjeti i dvije razine novog Clija: techno i esprit Alpine. Recimo samo i to kako je evolution ulazna razina opreme novog Clija. Donosimo vam naše prve dojmove, a saznali smo i cijene novog Clija koji se kod nas sada može naručiti i dolazi već u siječnju 2026. godine. Recimo još i ovo, novi Clio se proizvodi u Bursi u Turskoj, u Renaultovoj tvornici koja je do danas proizvela preko 5 milijuna Clio jedinica.
Clio je tijekom godina razvio brojne kultne verzije i sveukupno je prodan u gotovo 17 milijuna jedinica u 120 zemalja diljem svijeta, što ga čini najprodavanijim francuskim automobilom svih vremena. Odlazeći, ali još uvijek aktualni Clio pete generacije je proglašen najprodavanijim automobilom u Francuskoj i Europi u prvoj polovici 2025. godine.
Peta generacija Renault Clija predstavila je potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 145 KS, koji se pokazao izuzetno popularnim među potrošačima, čineći 30 posto prodaje u Europi. Također je lansirana vrhunska verzija esprit Alpine, koju je odabralo 20 posto klijenata u Europi.
Recimo i to kako će novi Clio zaokružiti Renaultovu sveobuhvatnu, komplementarnu i mladenačku ponudu kako bi zadovoljila potrebe svakog kupca B-segmenta. U ovaj segment trenutno spadaju: potpuno električni E-Tech electric Renault 5 i Renault 4 te full hybrid E-Tech Clio i Captur.
Na priloženom grafičkom prikazu možete vidjeti i njihove dimenzije kad je riječ o duljini vozila. U ovome trenutku B-hatch segment u Europi bilježi prodajne rezultate na godišnjoj razini od preko 2 milijuna vozila.
Što nam donosi novi Clio?
Svojim posve drugačijim, izražajnim dizajnom, profinjenijim proporcijama, novim naprednim pogonskim sklopovima i suvremenom tehnologijom, novi Renault Clio jasno pokazuje svoje ambicije.
Šesta generacija jeautomobil s iznimnim sposobnostima. Redizajniran je na revolucionaran način te sada ima nove proporcije i veće dimenzije koje ga smještaju u sam vrh klase.
U unutrašnjosti se ističe multimedijski sustav OpenR Link s ugrađenim Google uslugama i dvostrukim zaslonom u obliku slova V – prvi takav u ovom segmentu. U ponudi je i čitav niz naprednih tehnoloških značajki nove generacije i sustava za pomoć u vožnji koji Clio približavaju višem tržišnom razredu. Kad je riječ o sigurnosti, novi Clio raspolaže s do 29 naprednih sustava za pomoć u vožnji nove generacije.
Novi Clio nudi na izbor tri pogonska sklopa bazirana na motorima s unutrašnjim izgaranjem. Njihova snaga kreće se od 115 do 160 KS i dizajnirani su kako bi maksimalno iskoristili agilnu šasiju i širi trag kotača automobila.
Radi se o sljedećim pogonskim sklopovima: 1,8-litreni četverocilindrični full hybrid E-Tech 160 KS s inteligentnim multimodalnim mjenjačem, benzinski 1,2-litreni trocilindrični TCe 115 KS (s ručnim mjenjačem ili EDC automatiziranim mjenjačem) i dvogorivni (benzin + LPG) 3-cilindrični Eco-G 120 KS s EDC automatiziranim mjenjačem. Napomenimo kako ovaj treći pogonski sklop stiže na tržište drugoj polovini 2026. godine.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Novi Clio djeluje naglašeno sportski, a za razliku od prethodnih projekata, Renaultov je dizajnerski tim pomaknuo sve granice kako bi stvorio novu generaciju s naglašeno isklesanim linijama i preciznim tehnološkim detaljima. Spoj konkavnih (udubljenih) i konveksnih (ispupčenih) površina stvara sklad oblina koje oživljuju pod preciznim napetim linijama. Te linije hvataju svjetlost i daju karoseriji izražen, oštar i dinamičan izgled.
Središnji je element novog dizajna poklopac motora s produljenim prednjim prevjesom (+26 mm), širim tragom kotača i izrazito dojmljivom prednjom maskom. Njegove linije skladno se slijevaju prema upečatljivoj masci hladnjaka s uzorkom dijamanta u prijelaznim tonovima.
Od prodornog pogleda 'lebdećih' LED prednjih svjetala, istaknutih crnom maskom, do četiri stražnja LED svjetla nadahnuta sportskim automobilima – svaka je pojedinost pažljivo oblikovana kako bi se naglasila tehnološka profinjenost novog Clija.
Novi potpis velikih LED dnevnih svjetala u obliku dijamanta naglašava snažan karakter novog Clija, dok 18-colni naplatci s gumama dimenzija 205/45R18 (ovisno o inačici) i širi trag kotača dodatno pojačavaju dojam stabilnosti. Napomenimo kako je kod novog Clija promjer naplataka povećan sa 17 na 18 cola, no visina bočnice je ostala ista kako bi se zadržala udobnost.
Manji kotači podrazumijevaju 16-colne čelične ili aluminijske naplatke s gumama dimenzija 195/60R16. Crni lukovi blatobrana prisutni su u svim inačicama (matirani kod osnovnih modela i sjajni u višim razinama opreme) te naglašavaju sportski karakter novog Clija.
Poklopac motora sada je dulji i naglašava dinamične linije karoserije. Duljina je istaknuta dinamičnom linijom krova, nalik onoj na izuzetno kompaktnom coupéu, dok nakošeno stražnje staklo i naglašena linija prtljažnika stvaraju dojam kao da automobil juri prema naprijed.
Što se strukture tiče, novi Clio se temelji na poznatoj platformi CMF-B, ali sada s nešto duljim međuosovinskim. Trag prednjih kotača širi je za 39 mm (po uzoru na Captur), a stražnjih za 10 mm, što osigurava bolju stabilnost u zavojima.
Inženjeri su dodatno doradili šasiju kako bi zadržali iznimnu ravnotežu udobnosti i dinamičnosti kojom se peta generacija isticala u klasi. Unatoč nešto većoj masi (između 4 i 49 kilograma, isključujući inačice Eco-G) i uporabi guma s niskim otporom kotrljanja, rezultati su impresivni.
Razvijene su dvije postavke ovjesa, prilagođene različitim masama vozila ovisno o motoru. Posebna pozornost posvećena je prednjem stabilizatoru te postavkama prednjih i stražnjih amortizera. Razlike u vožnji pritom su potpuno neprimjetne za vozača: Clio je i dalje uravnotežen i predvidljiv.
Nakon brojnih ispitivanja u zračnom tunelu, inženjeri su uspjeli smanjiti koeficijent CdA s 0,32 na 0,30 (u odnosu na usporedive inačice pete generacije). Posebna pozornost posvećena je vanjskim retrovizorima, ravnoj podnici, naplatcima, spojleru i stražnjim svjetlima.
U prednjem odbojniku senalazi pokretna zaklopka koja automatski regulira protok zraka ovisno o brzini vozila.
Osim što ima odlična aerodinamična svojstva, novi Clio izvrsno prigušuje vanjske zvukove i vibracije. Novi retrovizori smanjuju buku vjetra, dok su nosači prednjih prozora ispunjeni izolacijskom pjenom. Rezultat je unutrašnjost u kojoj vlada mir i udobnost kakva se inače očekuje od vozila više klase.
Kad je riječ o njegovim vanjskim dimenzijama, u odnosu na prethodnu generaciju, duljina je povećana na 4116 mm (+67 mm), a širina na 1768 mm (+39 mm), s retrovizorima 2006 mm, visina 1451 mm, međuosovinski razmak je 2591 mm. Krug okretanja je 10,4 m.
Što se težine tiče, novi Clio, ovisno o verziji pogona teži između 1155 i 1271 kg. Prve dvije dostupne verzije pogona mogu vući kočenu prikolicu težine 900 kg, a verzija TCe 115 s ručnim mjenjačem nekočenu od 615 kg, TCe 115 s automatskim EDC mjenjačem nekočenu od 625 kg i full hybrid E-Tech 160 nekočenu od 670 kg.
Što se tiče obuijma prtljažnika novi Clio ima 391 l (ovisno o vrsti motora), a s preklopljenom klupom i do 1176 litara. Zahvaljujući nižem utovarnom pragu (za 40 mm u odnosu na prethodnu generaciju), utovar i istovar su sada još jednostavniji. Gumb za otvaranje prtljažnika ugrađen je u njegov poklopac.
Novi Clio ima na raspolaganju sedam boja karoserije, uključujući dvije nove: Absolute crvena s lakom u boji (nadoplata za evolution i techno, za esprit Alpine bez nadoplate) i Absolute zelena (bez nadoplate i dostupna za evolution i techno). U ponudi su i doplatne za sve tri razine opreme novog Clija: Glacier bijela, Gunmetal siva, Schist siva, Starry crna i Iron plava.
Moderna, tehnološki napredna unutrašnjost
Prostrana unutrašnjost novog Clija potvrđuje njegov iskorak prema višoj klasi. Opremljena je dvostrukim zaslonom dijagonale 10,1 inča (ovisno o inačici) i kompaktnim upravljačem po uzoru na Austral i Rafale. Posebnu pozornost privlače novi materijali i pomno odabrano ambijentalno osvjetljenje.
Suvozačev dio armaturne ploče obložen je tkaninom (ovisno o inačici) i obasjan pozadinskim LED svjetlom u 48 boja. U vrhunski opremljenoj inačici esprit Alpine, tekstilne su presvlake zamijenjene Alcantarom, dok rubove armaturne ploče krasi metalna završna obrada koja suptilno mijenja nijanse te svojim izgledom podsjeća na završetak ispušne cijevi sportskog automobila. Takav učinak postiže se inovativnom tehnikom koja stvara kromirani prijelaz boja.
Zahvaljujući najvećem prostoru u klasi, putnici na stražnjim sjedalima mogu uživati u razini udobnosti kakvu ne nudi nijedan drugi automobil ovog segmenta. Dulji međuosovinski razmak i produljena kabina osiguravaju više mjesta za putnike straga, dok udubljenja na poleđini prednjih sjedala povećavaju prostor za koljena. Putnici na stražnjim sjedalima mogu bez poteškoća smjestiti stopala ispod prednjih sjedala. Prednja sjedala nude bolju bočnu potporu zahvaljujući čeličnoj žici ugrađenoj u bočne oslonce.
Prostor za odlaganje također je veći u novoj generaciji: središnja konzola sada ima pretinac s poklopcem s mekim zatvaranjem, poput korica futrole za tablet (ovisno o inačici). U putničkom prostoru na raspolaganju su dvije USB-C utičnice sprijeda, bežični punjač (ovisno o inačici) i 12 V utičnica straga koja može poslužiti za spajanje USB adaptera ili napajanje dodatne opreme poput prijenosnog hladnjaka ili kompresora.
Precizan, atraktivan i praktičan upravljač
Osim dojmljivog izgleda, novi upravljač nudi niz praktičnih prednosti. Izravniji je i brže reagira, s 2,6 okreta od jednog do drugog krajnjeg položaja. Optimizirani prijenosni omjer povećava preciznost, dok mali krug okretanja (10,4 m) olakšava manevriranje u gradu. Servoupravljač podešen je tako da osigura stabilnost u središnjem položaju, bez obzira na brzinu.
Na upravljaču se nalazi gumb Multi-Sense za odabir načina rada, pri čemu svaka postavka mijenja i boju ambijentalnog osvjetljenja. Dosadašnji MySense zamijenjen je novim načinom rada Smart koji, ovisno o stilu vožnje, samostalno odabire najprikladniji način rada (Eco, Comfort ili Sport). Primjerice, u situacijama pretjecanja aktivira način rada Sport kako bi se ubrzao odziv, dok prilikom usporavanja (npr. prilikom prolaska kroz naselje) prebacuje na Eco i tako štedi gorivo.
Premium ozvučenje u vozilu
Opcijski audiosustav Harman Kardon donosi pet zvučnih kulisa, kreiranih u suradnji s Jean-Michelom Jarreom (Studio, Podcast, Concert, Immersion i Club). Zvuk se prenosi kroz 10 kanala ukupne snage 410 W.
Napredna tehnologija u unutrašnjosti
Multimedijski sustav OpenR Link s ugrađenim Google uslugama prvi je takav sustav u ovom segmentu. Sastoji se od dvaju 10-inčnih zaslona, uključujući središnji zaslon okrenut prema vozaču, te donosi obilje multimedijskih sadržaja. Među ostalim, na raspolaganju su Google Maps (navigacija), Google Assistant (glasovno upravljanje) i Google Play (pristup ekskluzivnim aplikacijama koje su razvili partneri marke i katalog s više od 100 aplikacija).
Aplikacije i podatkovni paket dio su samog sustava pa nije potrebno spajati pametni telefon putem funkcija Android Auto™ ili Apple CarPlay. Time se osigurava sigurnija i ugodnija upotreba te se smanjuje opasnost od pregrijavanja uređaja. Uvodi se i nova ponuda za korisnike vozila marke Renault: podatkovni paket s 2 GB prometa mjesečno. Ova pogodnost vrijedi tri godine ili do kraja ugovora s tvrtkom Mobilize Financial Services (svi ugovori osim konvencionalnih ugovora o kreditiranju). To je više nego dovoljno za mjesečnu upotrebu najpopularnijih aplikacija u vozilu (primjerice 40 sati prijenosa glazbe u standardnoj kvaliteti ili do tri sata videosadržaja mjesečno).
Google Gemini
Sa sljedećim ažuriranjem, Google Assistant zamijenit će novi AI pomoćnik Gemini. Riječ je o naprednom sučelju koje omogućuje prirodniju komunikaciju. To znači da više nije potrebno pamtiti točne naredbe kako biste izrazili što želite. S Geminijem možete govoriti prirodno, kao da razgovarate s pravom osobom, i bez poteškoća obavljati i složenije zadatke. Jednako tako možete prekidati rečenice ili kombinirati različite jezike.
Recimo svakako i ovo, Gemini će biti dostupan u svim Renaultovim vozilima s multimedijskim sustavom OpenR Link s ugrađenim Google uslugama, uključujući i ona već prodana (putem bežičnog ažuriranja).
Sveobuhvatna ponuda sustava za pomoć u vožnji
Uz automatsku parkirnu kočnicu i adaptivni tempomat (serijski uključene od razine opreme Evolution), novi Clio raspolaže s čak 29 (ovisno o opremi) naprednih sustava za pomoć u vožnji – najviše dosad! Mnogi su preuzeti iz viših segmenata, a neki se od njih prvi put pojavljuju u Cliju, primjerice aktivna pomoć za vozača s inteligentnim adaptivnim tempomatom, idealna za vožnju u gustom prometu. Najnovija inačica sustava automatski prilagođava brzinu profilu ceste, uključujući zavoje i kružne tokove, te reagira i na vozila u susjednim trakama kako bi spriječila nepredviđeno pretjecanje s desne strane.
Ako vozač ne reagira, sustav ne isključuje samo aktivnu pomoć u vožnji, već i aktivira funkciju zaustavljanja u nuždi – vozilo postupno usporava, a sva četiri pokazivača smjera bljeskaju dok se u potpunosti ne zaustavi. Dodatne sigurnosne značajke uključuju automatsko kočenje u nuždi pri vožnji unatrag i sustav za siguran izlazak putnika (zvučno upozorenje i svjetlosni signal na vratima).
Sustavi za pomoć pri parkiranju, uključujući kameru za vožnju unatrag i 3D kameru s prikazom od 360 °, sada nude snimke visoke rezolucije. U skladu s Uredbom o općoj sigurnosti (GSR2.3), kamera postavljena u nosač vjetrobranskog stakla prepoznaje znakove umora i nepozornosti vozača.
Aktivacija samo odabranih sustava za pomoć u vožnji
Propisi nalažu da se svih 29 sustava za pomoć u vožnji automatski aktivira prilikom svakog pokretanja vozila, iako vozači ne trebaju sve sustave u svakoj situaciji. Kako bi se izbjeglo stalno ponovno podešavanje postavki, Renault je razvio praktično rješenje – prekidač My Safety. Ova funkcija je nešto na što smo već naviknuli na novijim Renault i Dacia modelima. Prekidač je smješten s lijeve strane upravljača, te omogućuje vozaču da jednim pritiskom istodobno aktivira ili deaktivira omiljene postavke sustava za pomoć u vožnji.
Tri najmodernija pogonska sklopa
Full hybrid E-Tech 160 KS
Kruna ponude novog Clija je svakako prvi full hybrid E-Tech, predstavljen u petoj generaciji Clija. No sada je temeljito unaprijeđen u suradnji s tvrtkom Horse Powertrain i već se ugrađuje u modele Captur i Symbioz. Snaga je povećana sa 145 na 160 KS pa je vožnja još ugodnija i nevjerojatno učinkovita.
Novi hibrid koristi poznatu arhitekturu s termičkim motorom i dvama električnim motorima ((E-Motor s6 kW (50 KS) i HSG 15 kW (20 KS)), povezanima s inteligentnim mjenjačem s više načina rada koji je izveden bez spojke. Pogon je na prednja dva kotača.
Glavna je novost novi 1,8-litreni četverocilindrični benzinski motor HR18 snage 109 KS (80 kW) s većim okretnim momentom od 172 Nm (+22 Nm) koji zamjenjuje dosadašnji 1,6-litreni HR16. Riječ je o tehnološki suvremenijem motoru koji ima izravno ubrizgavanje i radi po načelu Atkinsonova ciklusa. Kapacitet baterije sada iznosi 1,4 kWh umjesto 1,2 kWh, a broj kombinacija motora povećan je s 14 na 15 kako bi promjene u vožnji bile glađe.
Ručica inteligentnog multimodalnog mjenjača se nalazi praktično s desne strane iza kola volana.
Nova tehnologija unaprijedila je performanse i skratila vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h za jednu sekundu (8,3 sekunde). Krajnja brzina je 180 km/h. Istodobno, potrošnja sada iznosi svega 3,9 l / 100 km, a emisija CO₂ rekordno je niska (89 g/km). Spremnik benzinskog goriva je volumena 39 litara.
Sve to pridonijelo je užitku električne vožnje, pa novi Clio s ovim pogonom može voziti na struju do 80 posto vremena u gradu i njegovoj okolici. Osim 100-postnog električnog načina rada, na raspolaganju su još četiri dodatna koja automatski odabire mjenjač s više načina rada:
- dinamični hibrid (termički i električni motor zajedno pokreću kotače;
- e-drive (električni motor pokreće kotače, termički motor puni bateriju);
- termički pogon (benzinski motor pokreće kotače i/ili puni bateriju);
- prikupljanje energije kočenja (kinetička energija kotača prenosi se električnom motoru koji puni bateriju).
Kombinacijom tih načina rada, vozilo ostvaruje doseg i do 1000 km.
TCe 115 – trocilindraš nove generacije
Koliko je ambiciozan, Clio pokazuje odmah i bez zadrške. U osnovnoj ponudi dostupan je trocilindrični benzinski motor TCe 115 koji se u potpunosti razlikuje od prethodne generacije i koji se već koristi u Australu, Espaceu i Rafaleu s pogonskim sklopom full hybrid E-Tech 200 KS.
Ovaj napredni motor kapaciteta 1,2 l razvija 115 KS (84 kW) najvećeg okretnog momenta od 190 Nm pri 1750-4000 okr./min., a zahvaljujući izravnom ubrizgavanju i učinkovitosti Atkinsonova ciklusa nudi izvrsnu učinkovitost i nisku potrošnju goriva, zbog čega novi Clio ima sve kvalitete pravog cestovnog automobila.
Dostupan je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili automatskim 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (EDC) kojim se može ručno upravljati uz pomoć polugica na upravljaču. Mjenjač EDC nove generacije omogućuje brze i glatke promjene stupnjeva prijenosa te smanjuje potrošnju goriva za 12 posto u odnosu na prijašnji CVT. Spremnik benzinskog goriva je volumena 39 litara.
Pogon je na prednja dva kotača, ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,3 s za TCe 115 s ručnim mjenjačem i 10,0 sekundi s automatskim EDC mjenjačem. Recimo i kako je međuubrzanje između 80-120 km/h u 4./5. stupnju prijenosa 8,6 s, odnosno 7,9 s. Krajnja brzina je 180 km/h za obje verzije.
Dvogorivni Eco-G 120 EDC
Šest mjeseci nakon predstavljanja, ponudi će se pridružiti i inačica Eco-G 120 EDC s istim 1,2-litrenim trocilindričnim motorom. Uz automatski mjenjač EDC, ovaj benzinsko-plinski pogon (LPG ili UNP) nudi ekološki odgovorniju i štedljiviju alternativu dizelu.
Zahvaljujući povećanom spremniku ukapljenog naftnog plina od 50 litara (umjesto dosadašnje 32 l), Clio Eco-G može prijeći i do 1450 kilometara bez nadolijevanja goriva, što ga svrstava među najštedljivije automobile u klasi. Pogon je također na prednja dva kotača.
Recimo da još nisu dostupne potpune tehničke specifikacije ovog motora.
Cijene novog Clija u Hrvatskoj
Za kraj, novi Clio kreće s modelom evolution TCe 115 po cijeni od 20.490 eura (preporučena maloprodajna cijena s PDV-om i PPMV-om), slijedi evolution E-Tech 160 od 25.590 eura, techno TCe 115 21.990 eura, techno E-Tech 160 od 27.290 eura i esprit Alpine E-Tech 160 od 28.990 eura. Maloprodajna cijena ne uključuje trošak pripreme vozila.
Ugovor o održavanju My Revision (cijena ovisi o odabranom motoru) podrazumijeva 5 godina / 100.000 km, dok jamstvo podrazumijeva 5 godina/100.000 km (dodatno na 2 godine tvorničkog jamstva) ili 8 godina/150.000km (dodatno na 5 godina jamstva) ili 10 godina/200.000km (dodatno na 5+3 godine jamstva). Napomenimo kako cijene još nisu definirane za ovu uslugu.