Predstavljen novi 1,8-litreni potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 160 KS s baterijom od 1,4 kWh. Dostupan zasad na dva modela, pruža više snage i odziva, za nižu potrošnju goriva - samo 98 g CO2/km na Symbiozu i od 99 g CO2/km na Capturu
Oslanjajući se na svoje stručno znanje u električnim vozilima, Renault je 2021. godine razvio ovaj inovativni potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop. Za ovu tehnologiju podneseno je više od 150 patenata i koja koristi Renaultovo stručno znanje u Formuli 1, posebno u području oporavka i regeneracije energije. Već zadovoljava visoke standarde performansi i učinkovitosti na mnogim modelima, od Clija do Rafalea.
Renault je prodao više od 750.000 vozila opremljenih ovim potpuno hibridnim E-Tech pogonskim sklopom od njegovog lansiranja 2021. godine. Marka trenutno zauzima drugo mjesto po prodaji hibridnih (HEV) vozila u Europi, a hibridna vozila povećala su svoj udio u prodaji za 7,8 posto u prvom tromjesečju 2025. u usporedbi s istim razdobljem 2024.
Ovaj trend naglašava rastući interes kupaca za hibridnu tehnologiju kao rješenje za energetsku i ekonomsku tranziciju. Za kupce koji još nisu spremni preći na električno vozilo, potpuno hibridni E-Tech pogonski sklopovi pružaju sve prednosti elektromotora: tiho pokretanje, potpuno električnu vožnju pri malim brzinama u gradovima i okolici, kao i regeneraciju baterije usporavanjem i kočenjem, za još veću voznost.
Više snage i potpuno hibridne performanse za Captur i Symbioz
Na isti način kao i kod prethodne generacije, serijski paralelna hibridna arhitektura ovog novog pogonskog sklopa kombinira dva elektromotora (e-motor od 36 kW (49 KS) i HSG - visokonaponski starter generator od 15 kW (20 KS)) s 1,8-litrenim 4-cilindričnim benzinskim motorom od 80 kW ili 109 KS (69 kW i 94 KS za prethodni motor) uparenim s novim inteligentnim višemodnim 'dog box' mjenjačem bez spojke i baterijom kapaciteta 1,4 kWh. Dog box omogućuje brze i precizne promjene stupnjeva prijenosa uz minimalan gubitak snage. Također je jednostavniji s mehaničkog stajališta, što ga čini pouzdanijim.
Vozne karakteristike zadržane
Neizravno ubrizgavanje prethodne generacije zamijenjeno je novim sustavom izravnog ubrizgavanja. Kao rezultat toga, ubrizgavanje goriva je preciznije, a isparavanje goriva optimizirano je pri tlaku od 350 bara za veću preciznost i učinkovitost izgaranja. To poboljšava performanse motora, smanjuje emisije i doprinosi nižoj potrošnji goriva.
Okretni moment je 25 posto veći (172 Nm samo za motor s unutarnjim izgaranjem, tj. +22 Nm) nego kod prethodne verzije. To znači da je maksimalni okretni moment dostupan pri nižim okretajima (oko 2000 kr./min.), za bolje performanse i odziv, posebno tijekom ubrzanja ili pri ubrzavanju na brzim cestama. Ubrzanje je stoga dinamičnije. Capturu sada treba 8,9 sekundi za ubrzanje od 0 do 100 km/h u usporedbi s prethodnih 10,6 s, pružajući bolji odziv za agilnije iskustvo vožnje. Symbioz također poboljšava vrijeme ubrzanja od 0 do 100 km/h: 9,1 s u usporedbi s prethodnih 10,6 s.
Nova baterija većeg kapaciteta od 1,4 kWh
Novi hibridni pogonski sklop isporučuje se s baterijom od 1,4 kWh (230 V), u usporedbi s 1,2 kWh kod prethodne verzije. Povećani kapacitet baterije povećava domet vozila u električnom načinu rada, optimizirajući učinkovitost goriva i pružajući veću fleksibilnost vozačima tijekom gradskih putovanja ili kratkih udaljenosti.
Niža potrošnja goriva i emisije CO2
Potrošnja goriva optimizirana je funkcijom regenerativnog kočenja, u kombinaciji s visokim kapacitetom samopunjenja baterije od 1,4 kWh (230 V) i učinkovitošću E-Tech sustava.
Ispod poklopca motora Captura i Symbioza, novi potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop troši samo 4,3 l/100 km, u usporedbi s 4,7 l kod prethodne verzije. Ovaj optimizirani sustav donosi uštedu goriva do 40 posto, a istovremeno smanjuje emisije CO2 na samo 98 g/km kod Symbioza (99 g/km za Captura).
Glatke promjene brzina
Zadržan je mjenjač s dvostrukom spojkom: sustav spojke zamjenjuje i lančanik i sinkronizacijski prsten u rasporedu bez spojke s manje dijelova trenja za visoku razinu učinkovitosti. Mjenjač je zatim fino podešen za brže i glatkije promjene brzina. Kao rezultat toga, promjena brzina je tiša i responzivnija, smanjujući vibracije i buku motora za veću udobnost vozača. Nadalje, uvođenje nove elektroničke ručice mjenjača (e-shifter) pruža veću preciznost i optimiziranu ergonomiju.
Povećana vučna sposobnost
Novi potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 160 KS također povećava vučnu sposobnost sa 750 kg na 1000 kg. To pruža veću fleksibilnost vozačima koji vuku prikolicu ili kamp-kućicu.
Proširena ponuda pogonskih sklopova za Symbioz
Renault dodaje dva nova pogonska sklopa u ponudu Symbioz kako bi odgovorio na cijeli niz potreba kupaca. Novi pogonski sklopovi su učinkoviti, responzivni i u potpunosti sukladni novim ekološkim standardima.
- potpuno hibridni E-Tech pogonski sklop od 160 KS
- blagi hibridni pogonski sklop od 140 KS: na Symbiozu, ova prva razina hibridizacije temelji se na 1,3-litrenom 4-cilindričnom turbobenzinskom motoru s izravnim ubrizgavanjem. Dostupna sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, ova verzija postiže optimalnu ravnotežu između performansi i potrošnje goriva. Motor je podržan starter-generatorom i 12V litij-ionskom baterijom.
Sa 140 KS blagi hibridni 12V pogonski sklop, Symbioz ima maksimalni okretni moment od 260 Nm dostupan između 1750 i 3500 okr./min., a kombinirana potrošnja goriva iznosi samo 5,9 l/100 km, s emisijom CO2 koja počinje od 134 g/km.