test automobila

Vozili smo Renault Mégane E-TECH Electric: Kompaktni hatchback impresivnih tehnologija

01.06.2023 u 15:39

Bionic
Reading

Baš kao pametni telefon, zahvaljujući nizu napredne tehnološke opreme, novom zaslonu OpenR i multimedijskom sustavu OpenR Link, temeljenom na operativnom sustavu Android Automotive OS i proširenim Googleovim uslugama, Mégane E-TECH Electric vozačima uskače u pomoć, a vožnju čini personaliziranom i uglađenom

Prošle godine smo bili u Španjolskoj na dinamičkoj premijeri modela Renault Mégane E-TECH Electric, potpuno električnog automobila iz C-segmenta. U međuvremenu smo ovaj novi električni adut C-segmenta francuskog proizvođača vozili još nekoliko puta, no sad je red došao i naš jednotjedni test. Točna oznaka testnog modela je Renault Mégane E-TECH Electric Techno EV60 160 kW Optimum Charge.

Pri prvom pojavljivanju u javnosti smo naglasili da Mégane E-TECH Electric ne treba povezivati s trenutnim modelom Mégane kakvog poznajemo od 2016., jer riječ o potpuno različitim konceptima, koji trenutno dijele samo, još od 1995. godine na tržištu dobro prihvaćeno - ime. Klasični model Mégane aktualne četvrte generacije je hatchback (uz karavansku verziju Grandtour i Conquest kao SUV coupé) C-segmenta te će se i dalje proizvoditi, ali kao model s klasičnim motorom s unutarnjim izgaranjem ili kao hibrid s motorom s unutarnjim izgaranjem.

Renault Mégane E-TECH Electric Techno EV60 160 kW Optimum Charge Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Osim toga, pogledate li Mégane E-TECH Electric jasno vam je odmah da svojom vanjskom formom sugerira da je riječ o crossover/SUV-u, no ovo je i dalje hatchback C-segmenta. Ovo i nije neko iznenađenje, jer je poznato da upravo ovaj segment sve više preuzima dominantno mjesto u globalnoj struktri prodaje osobnih automobila.

Kao lokaciju za proizvodnju novog Méganea E-TECH Electric marka je strateški odabrala tvornicu u Douaiju u Francuskoj, smještenu u samom srcu vodećeg europskog središta za razvoj električnih vozila u Europi – ElectriCityju – i tako započeo novu eru u svom postojanju. Renault ElectriCity uskoro će postati najveći i najkonkurentniji centar za proizvodnju električnih vozila. K tome je smješten na sjeveru Francuske, rekli bismo, u samom srcu potražnje.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Prije svega, treba napomenuti kako je Mégane E-TECH Electric nadahnut konceptnim modelom MORPHOZ iz 2019. i izložbenim automobilom Mégane eVision iz 2020.

Novi dizajn zadržava sve senzualne elemente dizajna zaslužne za uspjeh aktualnog modela te ih spaja s tehnološkim detaljima (stražnja mikro-optička LED svjetla, zaslon OpenR) i drugim obilježjima nadahnutima naprednim dizajnom i naprednom tehnologijom (zračni otvori, laserski ugravirani detalji na bočnim zaštitnim letvicama).

Novim logotipom 'Nouvel R' utjelovljuje novi identitet marke, simbolizira revoluciju osnovnog tržišta i označava golemi iskorak u svim aspektima.

Prednja i stražnja Full-LED svjetla laserski su izrezana kako bi djelovala suvremenije. Novi, naelektrizirani svjetlosni potpis na uzbudljiv se način proteže preko središnjeg logotipa, baš kao što se i dnevna svjetla protežu u bočne usisnike na prednjoj maski. Laserski rezana mikrooptička vlakna stražnjih svjetala isprepletena su tako da stvore zanimljiv i svjetlucav 3D efekt pa njihove preklopljene linije djeluju kao da su žive. Uz iznimno elegantne pokazivače smjera, kočiona svjetla oblikom podsjećaju na simbol za pauziranje (dvije okomite linije).

Projektori su izrađeni od šest reflektirajućih panela. Osim toga su prilagodljivi pa više nije potrebno ručno aktivirati duga ili kratka svjetla – sve se odvija automatski. Svjetlosni snop mnogo je širi na gradskim cestama kako bi se povećala preglednost okruženja vozila i mnogo duži na otvorenim cestama i autocestama kako bi se povećala vidljivost te istovremeno spriječilo zasljepljivanje vozila iz suprotnog smjera i vozila ispred. Pritiskom prekidača na armaturnoj ploči svjetla se prilagođavaju vremenskim uvjetima (kiša, magla) i služe kao svjetla za maglu. Ova dinamična svjetla zaokružuju čitav niz vrlo suvremenih i elegantnih svjetlosnih elemenata.

S druge strane, padajuća linija krova, široki trag kotača i serijske ručice vrata u ravnini s približavaju ga svijetu coupéa. Inače, sve inačice Méganea E-TECH Electric serijski dolaze s ručicama vrata u ravnini s karoserijom. Kada se vozač ili suvozač približi vozilu ili kada je vozilo otključano, elektroničke ručice vrata automatski iskaču. Nakon dvije minute mirovanja, kada se automobil počne kretati ili kada se vrata zaključaju, ručice vrata vraćaju se na svoje mjesto.

Ograničena visina, prostranost i obujam prtljažnika posveta su tradicionalnim kompaktima, dok su aerodinamične performanse rezultat funkcionalnog dizajna, glavnog aspekta u razvoju tog novog modela. Ograničena visina, relativno uske gume, isklesana ramena s prednjim usisnicima zraka i upečatljivim linijama odbojnika zajedno tvore elegantnu siluetu i pritom smanjuju potrošnju u vožnji.

Novom platformom CMF-EV Mégane E-TECH Electric spaja iznimno prostranu unutrašnjost s dinamičnim voznim osobinama, koje duguje izravnom, ali preciznom upravljanju. Zajedno sa samom markom Renault, mijenja se i njezin dizajnerski izričaj koji sve snažnije poprima obilježja tehnološkog dizajna.

Mégane E-TECH Electric nudi kompaktan dizajn visine od samo 1505 mm, uz širinu od 1768-1783 mm (u ovisnosti o verziji) bez retrovizora i 2055 mm s otvorenim retrovizorima.

Produljen međuosovinski razmak (2685 mm za ukupnu duljinu od 4200 mm) i kraći prevjesi (za koje je zaslužna modularna platforma CMF-EV) dizajnerima su omogućili razvoj kompakta savršeno uravnoteženih proporcija. Baterija ovog modela tanja je no ikad (samo 110 mm) kako bi dizajneri mogli istovremeno poboljšati vanjske proporcije, povećati prostor u unutrašnjosti i smanjiti težište automobila. Visina od podloge je minimalno 135 mm. O samoj bateriji nešto kasnije u tekstu.

Što se volumena prtljažnika tiče, naš je testni model imao prtljažnik volumena 440 l, a kad se preklope sjedala stražnjeg reda onda raste na 1332 l. Težina testnog modela je 1783 kg.

Elementi dizajna i posebne značajke (kao što su veliki 20-colni naplatci, donja zaštita vrata i blatobrana i visoka bočna linija) odaju dojam robusnosti. Naša testna verzija je ovaj puta bila Techno EV60 160 kW (218 KS) Optimum Charge (za razliku od prethodno isporbane verzije Iconic EV60 sa 160 kW (218 KS)) s 20-colnim (7.00J x 20 ET 34) lakometalnim kotačima 'Soren', sa zimskim gumama Hankook Winter i*cept evo³ dimenzija 215/45R20. Inače, Mégane E-TECH Electric dolazi 18-colnim (u početnim inačicama) te na 20-inčnim kotačima, a dostupne su i dvije 20-colne i tri 18-colne inačice naplataka.

Uređenje unutrašnjosti

Prvi puta kada smo u Španjolskoj vidjeli Mégane E-TECH Electric, rekli smo da njegova unutrašnjošt ostavlja bez daha. I sada mislimo tako! Dimenzije u unutrašnjosti slične su onima Méganea s termičkim motorom (duljina i razmak između putnika), ako ne i veće (21 cm prostora za koljena na stražnjoj klupi). Naposljetku, svrha je platforme CMF-EV poboljšati ukupnu prostranost i praktičnost: produljeni međuosovinski razmak, manji prostor motora s integriranim komponentama klima-uređaja, armaturna ploča gurnuta prema naprijed itd. Putnici će zato uživati u još većoj središnjoj konzoli i dodatnom prostoru ispod armaturne ploče. Štoviše, prostor u unutrašnjosti i udobnost povećani su jer nema prijenosnog tunela u području stražnje klupe pa je podnica ravna, a nema ni ručice mjenjača ni kontrolne ploče s gumbima koji su obično integrirani u središnju konzolu.

Uređenje novog Méganea E-TECH Electric nadahnuto je dizajnom kućnog namještaja, a razni neobični i reciklirani materijali stvaraju toplo domaće ozračje. Dizajneri su nastojali ponuditi bolje rješenje od tradicionalnih materijala poput plastike i klasičnih boja kao što je crna.

Stoga je armaturna ploča u početnim inačicama srednje razine opreme obložena tekstilnom oblogom, dok su obloge luksuznih inačica izrađene od organske kože. Gornji dijelovi armaturne ploče i gornji dio obloga vrata presvučeni su Alcantarom (srednja razina opreme) ili ih krasi drvena završna obrada Nuo (premium inačice). Nuo je inovativan novi materijal izrađen od pravog drva. Tanki slojevi svijetlog furnira od drva lipe pričvršćeni su na podlogu od pamučnog tekstila s pomoću ekološkog ljepila i zatim obrađeni laserom. Ovo je prvi put da se upotrebljavaju u nekom serijskom modelu. Kombinirani s oblogama gornjeg dijela armaturne ploče od umjetne kože, toplim šavovima boje titanija koji se protežu putničkim prostorom i sjedalima presvučenima pravom kožom, pomažu stvoriti profinjen i premium ugođaj u unutrašnjosti.

Sve su obloge prošivene ukrasnom trakom koja se proteže armaturnom pločom i preko vrata, zbog čega unutrašnjost djeluje još šire. Također reflektiraju svjetlost i uključuju svjetlosnu traku u višim inačicama (opcijski u srednjoj razini opreme).

Presvlake osnovne inačice izrađene su od 100 posto recikliranih materijala. Srednja razina opreme ima presvlake u kombinaciji umjetne kože i tkanine, također 100 posto reciklirane. Naša testna verzija Techno je serijski opremljena sivim presvlakama u kombinaciji reciklirane tkanine i djelomične kože 'elza'.

Nasloni i sjedišta prednjih i stražnjih sjedala premium inačice prevučeni su kožom. Dostupni su u dvije boje: crnoj s toplim ukrasnim umetcima boje titanija ili svijetlo sivoj sa smeđim ukrasnim umetcima. Pretinci za pohranu i obloge vrata svih inačica tapecirani su kako bi se povećao vizualni sklad i poboljšala zvučna izolacija.

Svjetlosna dobrodošlica završava nakon što vozač sjedne za upravljač. Zaslon OpenR, o kojem smo nedavno opširno pisali jer zaslužuje svu pozornost, koji spaja zaslon instrumentne ploče sa zaslonom multimedijskog sustava, uključuje se kako bi vas pozdravio. Pritom se na zaslonu prikazuje logotip marke. Kokpit se zatim boji ambijentalnim svjetlom, a zvučnici emitiraju novi signal koji upotpunjuje dojam dobrodošlice.

OpenR, najveći zaslon u klasi

Novi zaslon armaturne ploče krunski je dragulj Méganea E-TECH Electric! Taj komad tehnologije spaja čitav niz sustava, posebno razvijenih za novu generaciju Renaultovih električnih vozila. Premijerno predstavljen u konceptima TreZor (2016.), SYMBIOZ (2017.) i MORPHOZ (2019.), novi zaslon OpenR (u obliku obrnutog slova L) povezuje instrumentnu ploču i središnji zaslon multimedijskog sustava u jednu cjelinu. Dugogodišnji napori Renaultovih dizajnerskih i proizvodnih timova te inženjera omogućili su da se takva tehnologija prvi put ugradi u serijski električni automobil. U nju su integrirani i središnji zračni otvori kako bi dizajn unutrašnjosti djelovao besprijekorno.

Zaslon OpenR izrađen je od ojačanog stakla kako bi bio još čvršći, elegantniji i ugodniji na dodir. Povrh toga je premazan antirefleksivnim slojem kako bi se poboljšala svjetlina i smanjio reflektirajući odsjaj, čak i na snažnom suncu. Tradicionalno sjenilo instrumentne ploče time je postalo nepotrebno, a njegovim uklanjanjem oslobođen je prostor te postignut uglađeniji i suvremeniji izgled.

Zaslon OpenR ima dimenzije kao nijedan drugi: 321 cm² za 12,3-inčni vodoravni zaslon instrumentne ploče (1920 x 720 piksela) i 453 cm² za 12-inčni okomiti zaslon multimedijskog sustava (1250 x 1562 piksela). Digitalno sučelje u vozilu mjeri ukupno 774 cm², što je više od bilo kojeg drugog vozila u klasi i gotovo u razini puno većih luksuznih limuzina. Početna inačica ima 9-inčni vodoravni multimedijski zaslon (1250 x 834 piksela).

Zaslon OpenR ima najnapredniju tehnologiju koja vas savršeno povezuje i okružuje: posljednja generacija procesora Qualcommovog procesora Snapdragon s višestrukim mogućnostima prikaza, napredno povezivanje s pomoću USB-C priključaka, neizostavna sigurnosna tehnologija i sustavi za pomoć u vožnji (npr. panoramski Around View Monitor s 3D prikazom). Kada je riječ o programskoj opremi, novi sustav OpenR Link proširen je Googleovim uslugama kako bi iskustvo u unutrašnjosti bilo intuitivno i povezano.

Sustav OpenR Link baziran je na operativnom sustavu Android Automotiv, temeljenom na operativnom sustavu Android, istom onom koji pokreće više od 75 posto pametnih telefona u svijetu. Softver otvorenog koda razvio je Google. Može ga se prilagođavati i uvijek je ažuriran.

OpenR Link jednostavan je i intuitivan sustav koji obuhvaća sve funkcije koje se mogu pronaći na pametnom telefonu ili tabletu. Budući da je Mégane E-TECH Electric time potpuno integriran u digitalni ekosustav korisnika, korisničko iskustvo posve je intuitivno. Njime se može koristiti kao tabletom, jednim prstom (kratki pritisak, dulji pritisak, listanje), s više prstiju (zumiranje itd.) ili glasovnim naredbama. Prikazuje obavijesti i omogućuje jednostavno kretanje izbornicima (Početna stranica/Navigacija, Glazba, Telefon, Aplikacije, Vozilo) preko trake izbornika na vrhu zaslona. Baš kao i kad koristite pametni telefon ili tablet, OpenR Link ažurira se automatski preko interneta.

Jednaka premium kvaliteta zvuka za sve putnike

Uz dva zvučna sustava Arkamys koji su dio serijske opreme u početnoj i srednjoj razini opreme, novi Mégane E-TECH Electric dostupan je i s novim vrhunskim zvučnim sustavom Harman/Kardon (u najvišoj razini opreme serijski, a u srednjoj opcijski uz nadoplatu kao što je to slučaj u našem testnom modelu).

Osmišljavanje ovog novog sustava bilo je jedna od okosnica razvoja novog Méganea E-TECH Electric, jer je cilj bio osigurati istu vrhunsku razinu kvalitete zvuka za sve putnike. Odlikuje se ukupnom snagom od 410 W i ima čak 9 kanala zvuka: dva visokotonska zvučnika u bočnim stranama armaturne ploče, dva srednjetonska zvučnika u prednjim vratima, dva visokotonska i dva srednjetonska zvučnika u stražnjim vratima i dubokotonski zvučnik u prtljažniku.

Ambijentalno osvjetljenje novog Méganea E-TECH Electric u potpunosti je izvedeno u LED tehnologiji i temelji se biološkom dnevnom ritmu kako bi se zajamčila dobrobit svih putnika. Kokpit osvjetljuju svjetlosne trake postavljene uzduž armaturne ploče, obloga vrata i postolja za pametne telefone. Svjetlo se prilagođava dnevnim i noćnim uvjetima te mijenja boju svakih 30 minuta.

Optimizirana upravljivost i okretnost

Pri razvoju platforme CMF-EV uloženi su posebni napori kako bi vozila koja je koriste mogla spojiti snagu električnog motora i dinamično podvozje, ali ne nauštrb udobnosti. Ugrađen je potpuno novi servoupravljač pa je prijenosni omjer sad samo 12 (najniži na tržištu). Time su osigurane okretne vozne osobine i izravan osjećaj na upravljaču. To sve znači da posve novi Mégane E-TECH Electric izravno i brzo reagira na pokrete upravljača, što manevriranje čini iznimno lakim.

Povrh toga, stražnji ovjes čini višekračni spoj s paralelnim poveznicama. U kombinaciji s novim upravljačkim stupom to osigurava snažno prianjanje za sigurniju vožnju i precizno upravljanje.

Naposljetku, zbog tanje baterije (110 mm) težište je vozila niže (-90 mm u usporedbi s Méganeom pokretanim termičkim motorom) pa je i sâm automobil okretniji. Masa je ravnomjerno raspoređena zbog baterije koja se proteže ispod čitave površine podnice.

Patentirana zvučna čahura

Inovativna 'Tehnologija efekta čahure', koju su razvili i patentirali Renaultovi inženjeri, jamči nenadmašnu razinu zvučne udobnosti, čak i u usporedbi s električnim automobilima koji su sami po sebi tihi. Prostor između podnice automobila i čitava površina baterije obloženi su slojem pjene koja upija zvukove. Ta pjena stvara svojevrsnu zvučnu čahuru karakterističnu za više segmente. Poboljšanja se najviše osjećaju pri brzinama većim od 30 km/h pa putnici mogu uživati u tišini, glazbi ili razgovoru s drugim putnicima, čak i na autocestama.

Usto je 'Tehnologija efekta čahure' vrlo lagana i teži 3 kilograma manje od konvencionalne zvučne izolacije. Njezin učinak poboljšan je dodatnim oblogama u vratima, kakve se obično ugrađuju u luksuzne modele.

  • +50
Renault Mégane E-TECH Electric Techno EV60 160 kW Optimum Charge Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Ugođaj po mjeri

Postavke sustava MULTI-SENSE nove generacije, svoju je premijeru doživjela upravo u Méganeu E-TECH Electric, i multimedijsko sučelje OpenR Link omogućuju vozaču da prilagodi doživljaj vožnje vlastitom karakteru ili raspoloženju. Može im se pristupiti preko dodirnog zaslona sustava OpenR, ili potpuno novog gumba smještenog na upravljaču.

U postavkama se mogu mijenjati osjećaji u vožnji (otpor servoupravljača, odziv motora, reakcije na pritisak papučice gasa) i atmosfera u unutrašnjosti (ambijentalna rasvjeta, udobnost vozačeva sjedala, grijanje, prikaz instrumentne ploče i boje). Tri pretprogramirana načina rada (Eco, Comfort i Sport) spajaju najbolje od tih postavki te tako povećavaju učinkovitost, prilagođavaju se čestim situacijama, a vožnju pretvaraju u snažno emocionalno iskustvo. U četvrtom načinu rada (My Sense) vozač može odabrati postavke po želji. Vozač u svakom trenutku može odabrati željeni način rada, čak i glasovnim naredbama.

Motor nove generacije

Motor koji pokreće posve novi Mégane E-TECH Electric potpuno je nov. Razvila ga je Alijansa, a upotrebljavat će ga različiti partneri uz vrlo malo ili nimalo preinaka. Proizvodi se u dvije tvornice: u Japanu za potrebe Nissana i u francuskoj tvornici u Cléonu za potrebe Renaulta.

Električno pobuđeni sinkroni motor, kako ga još nazivaju, Renault Grupa i Alijansa kontinuirano upotrebljavaju već deset godina, a to će činiti i u budućnosti. Razvija veću snagu od motora koji upotrebljavaju permanentne magnete i za njegovu se proizvodnju ne koriste rijetki zemni metali, čime se smanjuje njegov utjecaj na okoliš i troškovi masovne proizvodnje.

Zahvaljujući optimiziranom dizajnu, motor je kompaktan i teži tek 145 kg (uključujući spojku). To ga čini 10 posto lakšim od motora koji pokreće Zoe, unatoč tome što razvija veću snagu i veći okretni moment. Mégane E-TECH Electric pokreću sljedeći motori: 96 kW (130 KS) i 250 Nm te 160 kW (218 KS) i 300 Nm.

Pruža užitak vožnje električnog automobila, kao što je trenutačno dostupno dinamično i uglađeno ubrzanje bez trzaja. Posve novi Mégane E-TECH Electric od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 7,4 s. Krajnja brzina je elektronički ograničena na 150 km/h za model snage 96 kW / 130 KS i 160 km/h za jači model od 160 kW / 220 KS.

Prikupljanje energije kočenja na zahtjev

Svaki put kad automobil koči, baterija prikuplja dio energije. No da bi upravljanje energijom bilo uistinu optimalno (neovisno o načinu uporabe automobila), posve novi Mégane E-TECH Electric opremljen je optimiziranim sustavom za prikupljanje energije oslobođene kočenjem.

Regenerativno kočenje aktivira se kad je ručica mjenjača u položaju D i pomaže prikupiti energiju dok se automobil usporava (kad vozač podigne nogu s papučice gasa) i pretvara je u električnu energiju koja se zatim može pohraniti. To pomaže povećati učinkovitost baterije i doseg uz rjeđe korištenje kočnica.

Posve novi Mégane E-TECH Electric dodatno optimizira rad sustava za prikupljanje energije kočenja četirima razinama kočenja koje se mogu odabrati s pomoću gumba iza upravljača: Od razine 0 (bez prikupljanja energije kočenja) do razine 3 (maksimalno prikupljanje energije kočenja i optimizirano kočenje motorom za potpuno intuitivnu gradsku vožnju).

Ultratanka baterija

Uz novi pogonski sklop, Mégane E-TECH Electric ima i posve novu 395 kg tešku bateriju konstruiranu posebno za platformu CMF-EV. Sa samo 110 mm (uz 1960 mm duljine i 1450 mm širine), 40 posto manje od baterije koja se ugrađuje u ZOE, najtanja je na tržištu. Zbog toga ukupna visina iznosi samo 1,50 m, što poboljšava aerodinamiku i smanjuje potrošnju energije.

Kako bi postigli tako kompaktne dimenzije, inženjeri su se morali okrenuti novim kemijskim elementima za ugradnju u litij-ionske NMC (nikal, mangan, kobalt) baterije. Te je baterije razvio LG i imaju veći udjel nikla i manji udjel kobalta, što im povećava energetsku gustoću na 600 Wh/L, što je 20 posto više od baterije koja se ugrađuje u ZOE. Odlikuju se i novim sustavom hlađenja tekućinom smještenim u donjem kućištu baterije, prvim takvim u nekom Renaultovu modelu. Taj sustav upotrebljava cijevi od lijevanog aluminija, što baterije čini kompaktnijima i učinkovitijima. Budući da je visok samo 18 mm, baterija se puno lakše postavlja na platformu, što u konačnici rezultira većom dizajnerskom slobodom i oslobađanjem dodatnog prostora.

Precizno uravnotežene performanse

Novi Mégane E-TECH Electric na izbor nudi baterije s dvije razine kapaciteta: 40 kWh za doseg do 300 km (prema WLTP ciklusu) te 60 kWh, kao u našem slučaju, za doseg do 460 km (prema WLTP ciklusu, ovisno o inačici). Tehnologija je visokonaponska od 400 V.

Baterija kapaciteta 40 kWh sastoji se od 8 modula, od kojih svaki sadržava 24 ćelije, raspoređenih u jednom sloju. Baterija kapaciteta 60 kWh sastoji se od 12 modula, od kojih svaki sadržava 24 ćelije, raspoređenih u dva sloja. U oba su slučaja dimenzije baterije jednake, uključujući rekordnu visinu od samo 110 mm. Dolaze s 8-godišnjim jamstvom. U tom periodu moći će ih se zamijeniti besplatno, ako im stvarni kapacitet padne ispod 70 posto nazivnog kapaciteta.

Mégane E-TECH Electric ima za cilj ponuditi kupcima uravnotežene i optimizirane performanse po prihvatljivim cijenama. Različite inačice zadovoljit će većinu potreba kupaca, bilo da je riječ o svakodnevnim vožnjama ili duljim putovanjima (izleti vikendom ili putovanja na godišnji odmor).

Prilagodljivo punjenje

Uz dvije razine snage i dvije razine kapaciteta baterije, Mégane E-TECH Electric svoju prilagodljivost duguje i brojnim rješenjima za punjenje, uključujući punjenje od 130 kW na autocestama i punjenje od 22 kW koje je uglavnom dostupno u gradovima. Sva su ta rješenja optimizirana za maksimalnu učinkovitost.

Novi Mégane E-TECH Electric kompatibilan je sa cijelom infrastrukturom punionica izmjeničnom strujom: od kućne utičnice (10 A/2,3 kW (jednofazna)) do javnih punionica (32A/22kW (trofazna)), od čega se na potonjima može napuniti za 160 km vožnje u sat vremena.

Ovisno o inačici, može biti i kompatibilan s infrastrukturom punionica istosmjernom strujom do 130 kW (combo utičnice CCS), kao što su brze punionice na autocestama. Na istosmjernim punionicama snage 130 kW posve novi Mégane E-TECH Electric može se napuniti za 300 km vožnje prema WLTP-u u samo 30 minuta.

Naš testni model je razine 'optimum charge', a razlika u odnosu na verziju 'super charge' je u tome da naša verzija u 6 mogćih kombinacija u dvije ima nešto kraća vremena punjenja: 11kW (16-A trofazna stanica za punjenje) umjesto 17h 51min traje 6h 25min; 22 kW (32-A trofazna stanica za punjenje) umjesto 9h 11 min traje 3h 10min.

26 sustava za pomoć u vožnji podijeljeno je u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost. Oni čine Mégane E-TECH Electric predvodnikom klase u pogledu udobnosti i sigurnosti za putnike i druge sudionike u prometu.

Aktivna pomoć za vozača

Novi Mégane E-TECH Electric podiže Renaultov poznati sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama na novu razinu. Sad je to kontekstualni sustav pomoći u vožnji koji prati što se događa oko vozila i pomaže vozaču svladati sve prepreke na koje može naići. Klasificiran je kao sustav autonomnog upravljanja druge razine i sada nosi naziv Aktivna pomoć za vozača.

Aktivna pomoć za vozača kombinira kontekstualni adaptivni tempomat s funkcijom Stop&Go i sustav za održavanje vozila u prometnom traku. Adaptivni tempomat nastavlja funkcionirati kao i dosad, predodabrani način rada mu je Auto i automatski se prilagođava ograničenju brzine koju detektiraju kamera i navigacijski sustav. Aktivna pomoć za vozača koristi i geolokacijske podatke i specifične karte koje uključuju česte elemente gradskih cesta kao što su kružni tokovi, promjene ograničenja brzine i oštri zavoji. Osim prikazivanja takvih situacija na instrumentnoj ploči, novi Mégane E-TECH Electric automatski može usporiti dok se približava kružnom toku i zatim ponovno ubrzati do maksimalne brzine nakon izlaska iz njega. Vozilo se usto automatski prilagođava ograničenjima brzine na snazi, primjerice ako se ograničenje brzine smanji sa 130 km/h na 110 km/h.

Sustav za održavanje vozila u prometnom traku sada može potpuno funkcionirati bez jedne od oznaka uz cestu (primjerice na asfaltiranim seoskim cestama).

Kad je Aktivna pomoć za vozača uključena, a automobil je potpuno zaustavljen u prometu, ponovno će se pokrenuti nakon razdoblja od otprilike 30 sekundi (dosad je bilo 3 sekunde). Ako prođe više vremena, vozač će morati intervenirati, primjerice pritisnuti papučicu gasa) kako bi se automobil ponovno pokrenuo.

Aktivna pomoć za vozača dio je Renaultovog paketa 'Safety Coach' koji objedinjuje sve značajke koje jamče veću sigurnost korisnicima Renaultovih vozila.

Izbjegavanje sudara i izlijetanja s ceste

U svrhu smanjenja opasnosti od sudara, novi Mégane E-TECH Electric je opremljen trima dobro poznatim sustavima za pomoć u vožnji: Upozorenjem na izlazak iz traka (LDW), upozorenjem na vozilo u mrtvom kutu (BSW) i sustavom za održavanje vozila u prometnom traku (LKA). Potonji je napredniji no ikad prije u svojoj najnovijoj inačici: Sustav za održavanje vozila u prometnom traku u nuždi (ELKA).

Povezuje podatke prednje kamere i bočnog radara za automatsko vraćanje vozila u sredinu traka kad otkrijte da će vozilo prijeći preko linije, ako otkrije mogućnost od sudara sprijeda, s boka ili od silaska vozila s ceste.

Sustav za održavanje vozila u prometnom traku u nuždi funkcionira pri brzinama između 65 km/h i 160 km/h (najvećoj brzini vozila) prilikom prelaska preko linije, ako postoji opasnost od bočnog sudara ili od silaska vozila s ceste te između 65 i 110 km/h ako postoji opasnost od frontalnog sudara.

Zaštita drugih sudionika u prometu

Novi Mégane E-TECH Electric opremljen je dvama novim sustavima pomoći u vožnji, namijenjenima za zaštitu drugih sudionika u prometu, konkretno biciklista i pješaka.

Sustav automatskog kočenja u nuždi straga dio je, kako mu i ime kaže, automatskog kočenja u nuždi koji je aktivan pri vožnji unatrag. Ako stražnji ultrazvučni senzori otkriju potencijalnu prepreku (pješaka, biciklista, stup), obavijestit će vozača vizualnim i zvučnim upozorenjem. Ako vozač ne reagira, sustav automatski aktivira kočnice na dvije sekunde kako bi izbjegao sudar. Sustav je aktivan pri vožnji unatrag pri brzinama između 3 i 10 km/h.

Sustav za siguran izlazak putnika (Occupant Safe Exit – OSE) upozorava putnike na nadolazeće vozilo, motociklista ili biciklista kako bi izbjegli udarac prilikom izlaska iz vozila. Sustav vizualnog i zvučnog upozoravanja koji pomaže spriječiti nesreće do kojih dolazi prilikom otvaranja vrata, a koje najčešće pogađaju bicikliste u gradu.

Jednostavno parkiranje i manevriranje

Kad je riječ o parkiranju, dva nova sustava pomoći u vožnji smještaju Mégane E-TECH Electric u sam vrh klase.

Around View Monitor 3D sustav je koji upotrebljava četiri kamere za prikaz 3D modela vozila i vizualizaciju neposredne okoline u 360 stupnjeva. Vozač može pregledati vanjski dio vozila okretanjem pogleda oko vozila na dodirnom zaslonu s panoramskim pogledom na prednji i stražnji kraj kako bi lakše i sigurnije parkirao automobil.

Full Auto Park poboljšana je inačica poluautomatskog sustava za pomoć pri parkiranju Easy Park Assist. U novoj inačici sustav je gotovo potpuno autonoman. Vozač više ne mora mijenjati stupnjeve prijenosa niti pritiskati papučice gasa ili kočnice tijekom potpomognutog parkiranja. Uloga vozača svodi se na nadziranje okoline i pritiskanje papučice gasa kako bi sustavu naredio da nastavi s manevrom ili ga obustavi.

Na kraju tu je i Pametni retrovizor za veću udobnost i bezbrižnost. Sustav se služi kamerom smještenom na vrh stražnjeg prozora i prikazuje područje iza vozila na unutarnjem retrovizoru u stvarnom vremenu. Pogled na područje iza vozila potpuno je neometan i upotpunjuje pregled okoline kroz vanjske retrovizore.

Beskompromisna sigurnost

Aluminijske cijevi rashladnog sustava čine bateriju sigurnijom jer znatno povećavaju strukturni integritet vozila. Baterija je izdržljivija i zbog poprečnih greda i sigurnosnih kutija savršeno integriranih u platformu CMF-EV.

U okviru strategije beskompromisne sigurnosti, posve novi Mégane E-TECH Electric oslanja se i na inovaciju Pristup za vatrogasce koja je rezultat više od 10 godina suradnje Renault Grupe i francuskih vatrogasaca. Uključuje poseban pristup za spasilačke službe kad moraju brzo ugasiti požar na bateriji električnog vozila. To im je omogućilo da vrijeme gašenja baterije smanje s 1 do 3 sata na samo 5 minuta. Osim te inovacije, ugrađen je i prekidač smješten ispod stražnje klupe, koji spasilačkim službama omogućuje da odspoje bateriju s visokonaponske mreže vozila.

Na vjetrobranskom staklu posve novog Méganea E-TECH Electric nalazi se i naljepnica s QR kodom. Namijenjena je spasilačkim službama koje je prilikom intervencije mogu skenirati i vrlo brzo zaključiti da je riječ o električnom vozilu. Pruža im i pristup informacijama o konstrukciji automobila (primjerice lokaciji baterije i zračnih jastuka, mjestima za brzo i sigurno rezanje) – što vrijeme potrebno za izvlačenje žrtve sudara može skratiti za čak 15 minuta!

Pristup za vatrogasce i QR kod dio su Renaultovih mjera 'Safety Coach' koje osiguravaju optimalnu sigurnost korisnicima Renaultovih vozila. Općenito je briga za sigurnost korisnika na cesti i zaposlenika na radnom mjestu jedan od tri stupa (uključujući ekološku tranziciju i uključivost) Politike korporativne, društvene i ekološke odgovornosti Renault Grupe (CSR) koja se provodi u okviru strategije Renaulution.

Naši dojmovi

Kada vidite Mégane E-TECH Electric uživo stječete dojam da se radi o prilično velikom automobilu, unatoč kompaktnim dimenzijama i duljini od samo 4,2 metra. Već na prvi pogled vidite da se radi o doista lijepo dizajniranom, modernom i naprednom automobilu, što i nije čudno jer ga je radio Gilles Vidal, šef dizajna Renaulta.

Naš testni model ima najjaču i gotovo najopremljeniju verziju (samo je Iconic viša razina) Mégane E-TECH Electric Techno EV60 s 220 KS. Veliki 20-colni kotači čine ovaj automobil moćnim i sposobnim za izazove u kojim se nalazite u svakodnevnoj vožnji. Čak i u gradskoj vožnji ovaj novi automobil je vrlo okretan (krug okretanja samo 10,4 m), a na regionalnim prometnicama izvan urbane vreve njegove vozne karakteristike čine ga vrlo sposobnim, jer proizvođač navodi prilično uvjerljive podatke za model s baterijom kapaciteta od 60 kWh za doseg do 460 km prema WLTP ciklusu.

Snaga od 160 kW ili 220 KS (ustvari 218 KS) i prednji pogon je i više nego dovoljna čak i za sportskiju vožnju zavojitim brdskim prometnicama Andaluzije, pa će se mnogi sportski orjentirani vozači s ovim modelom prilično dobro osjećati. Ubrzanja su sjajna, a kočenje primjereno masi vozila od 1783 kg kg.

OpenR zaslon ima impresivne dimenzije: 12,3-inčni vodoravni zaslon instrumentne ploče 12-inčni okomiti zaslon multimedijskog sustava. A sam operativni sustav je intuitivan i, rekli bismo, veliki korak naprijed za Renault, ali i za većinu drugih tehnološki naprednih proizvođača potpuno električnih automobila.

Udobnost i uređenje kabine su izvrsni, a materijali ekološki održivi i lijepo dizajnirani. Mjesta u kabini ima dovoljno za petero odraslih osoba i propriličnu prtljagu. Općenito, naš opći dojam je da se radi o sjajnom vozilu, koje će biti izvrsna podloga za sve buduće Renaultove potpuno električne modele.

Za kraj, cijene Mégane E-TECH Electrica se kreću od početne razine opreme equilibre EV40 96 kW (130 KS) standard charge od 38.990 eura, do najopremljenije razine opreme iconic EV60 160 kW (220 KS) optimum charge od 51.690 eura. Naša testna verzija techno EV60 160 kW (220 KS) optimum charge kreće od 48.690 eura, a sa svom dodatnom opremom stoji 53.370 eura (kabel za punjenje na kućnim utičnicama - standardni (400 eura); sustav openR link s 12-inčnim zaslonom i Harman Kardon audio sustavom, navigacijom i Google uslugama (850 eura); paket advanced parking+driving assist (2000 eura); toplinska pumpa (800 eura); metalizirana boja plava night i crna etoile (990 eura)). Treba napomenuti i to da maloprodajna cijena ne uključuje trošak pripreme vozila, a uključuje PDV i PPMV.

Kao i za sve električne automobile vrijedi isto tako napomena da ulaze u poticajne mjere Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, koje se najvjerojatnije očekuju i ove godine, a onda je cijena novog Mégane E-Tech Electric izuzetno atraktivna i prihvatljiva.

Mégane E-Tech Electric dolazi s jamstvom na dvije godine (uz 24-satnu pomoć na cesti, sedam dana u tjednu) i 8 godina jamstva (ili do 160.000 km) na bateriju. Naravno, tu su i dodatne ponude, poput produljenog jamstva (5 godina ili 100.000 km) po cijeni od 650 eura. Ili npr. Ugovor o održavanju - My Revision u tri razine: 3 godine / 60.000 km, 4 godine / 80.000 km ili 5 godina / 100.000 km, po cijeni od 400, 800 i 850 eura.