HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo novi KGM Torres Hybrid: Robustan terenac sa samopunjivim hibridnim pogonskim sklopom

17.10.2025 u 02:54

Bionic
Reading

Gotovo električna vožnja kombinira novorazvijeni 1,5-litreni turbobenzinski motor dizajniran za hibridna vozila s Dual Tech hibridnim sustavom koji koristi dva motora u seriji. Uključuje napredne tehnologije za uštedu goriva, s Millerovim ciklusom i turbom s varijabilnom geometrijom (VGT)

Nakon što smo u listopadu prošle godine upoznali potpuno električni model KGM Torres EVX, a potom u travnju ove godine i Torres s 1.5 T-GDI 2WD A/T motorom, sada smo na hrvatskoj premijeri upoznali i treću verziju ovog dojmljivog terenca.

Riječ je o modelu KGM Torres Hybrid koji uključuje hibridnu tehnologiju za veću ekološku prihvatljivost i nižu potrošnju goriva. Klasificiran kao kompaktni i srednje veliki SUV, Torres Hybrid se razlikuje od konvencionalnih SUV-ova svojim autentičnim hibridnim SUV stilom.

KGM Torres Hybrid Izvor: Promo fotografije / Autor: KGM

Torres Hybrid predstavlja KGM-ovu predanost da naprednu hibridnu tehnologiju učini dostupnom široj publici, uz zadržavanje avanturističkog duha koji definira marku Torres. Generalno, Torres s klasičnim ICE motorom i njegova hibridna verzija se vizualno ne razlikuju kad je riječ o njegovom vanjskom dizajnu, osim u nekim detaljima kod novije, hibridne verzije.

Vanjski dizajn

Torres Hybrid izražava autentični karakter SUV-a kroz dizajnersku baštinu KGM-a, koja proizlazi iz vizije marke 'Powered by Toughness'. Ova filozofija, koja prihvaća vrijednosti snage i modernosti, utjelovljena je u četiri skulpturalna identiteta: robusna arhitektura, neočekivana radost, živahan kontrast i povezanost s prirodom.

Sprijeda, odvažne linije i prostrane površine stvaraju skulpturalnu prisutnost uravnoteženu profinjenim detaljima. Vertikalno orijentirana rešetka s mrežastim uzorkom, u kombinaciji s integriranim branikom sa zaštitnom pločom, stvara snažan i avanturistički dojam.

Potpuno LED prednja svjetla povezana s rešetkom dodaju karizmu s trodimenzionalnim motivom dnevnih svjetala inspiriranim Velikim medvjedom koji se suptilno mijenja ovisno o kutu gledanja. Debele linije poklopca motora pojačavaju osjećaj snage, dok funkcionalna obloga poklopca motora omogućuje ugradnju dodatne opreme poput GoPro kamere ili zaštitne opreme. Kvadratna svjetla za maglu, postavljena nisko sa svake strane, dodatno naglašavaju stabilan, robustan izgled.

S bočne strane, ravne linije besprijekorno teku u kutne lukove kotača, naglašavajući robustan, ali dinamičan profil. Vanjska ogledala u obliku zastave kombiniraju tradicionalne značajke SUV-a s modernim prizvukom.

Na stražnjem dijelu, šesterokutni ukras koji podsjeća na rezervni kotač i LED kombinirana svjetla naglašavaju identitet SUV-a. Stop svjetla imaju uzorak 'Li' iz Taegeukgija (korejske zastave), simbolizirajući Torres Hybrid kao ponosnog predstavnika korejske SUV baštine.

Imitacija bočnog otvaranja/zatvaranja vrata prtljažnika naglašava tradicionalni stil SUV-a, dok široko, visoko postavljeno stop svjetlo poboljšava vidljivost i sigurnost vozila iza.

Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4705 mm, širina 1890 mm, visina 1720 mm, međuosovinski razmak 2680 mm. Visina od podloge je 80 mm, a krug okretanja 10,84 m. Težina vozila spremnog za vožnju je 1670 kg.

Prilagodljivi volumen prtljažnika nudi zapreminu od 703 do 839 litara, što omogućuje prijevoz četiri torbe za golf ili glomazne putne torbe.

Što se dimenzija kotača tiče dostupni standardni 17-colni aluminijski naplatci i prepoznatljivi 18-colni ili 20-colni naplatci s dijamantnim rezom. Sukladno veličini naplataka dimenzije guma se kreću od 225/60R17, 225/60R18 do 245/45R20.

Ponuda vanjskih boja sadržava šest jednobojnih nijansi – Latte Greige bež, Grand White bijela, Iron Metal, Forest Green zelena, Dandy Blue plava i Space Black crna – te četiri dvobojne kombinacije (isključujući Dandy Blue plavu i Space Black crnu).

KGM Torres Hybrid Black Edition

Torres Hybrid ima i svoju vizualno najsportskiju verziju pod nazivom Black Edition, koja se može pohvaliti prepoznatljivim crnim lukovima kotača i oblogama vrata, naglašavajući sportski izgled vozila.

Istaknuti detalji kod ove izvedbe su sljedeći: Prednja crna zaštitna ploča, Stražnja crna zaštitna ploča, Kočione čeljusti u crvenoj boji s crnim naplacima od 20’, Crvene kočione čeljusti te C stup u crnoj boji.

Dizajn unutrašnjosti i prostranost

Unutrašnjost hibridnog Torresa kombinira ergonomski koncept 'vitkog i širokog' s profinjenim detaljima kako bi pružila prostranu i udobnu atmosferu. Njegov dizajn usmjeren na vozača i spreman za budućnost poboljšava vidljivost i jednostavnost korištenja, utjelovljujući moderan pristup dizajnu SUV-ova.

Panoramski široki zaslon kombinira 12,3-inčni digitalni zaslon s 12,3-inčnim hipervizorom u jedan besprijekoran zaslon, pružajući iznimnu vidljivost i jednostavno korištenje. Tanka armaturna ploča i horizontalno oblikovana središnja konzola poboljšavaju široko vidno polje SUV-a, dodatno doprinoseći osjećaju otvorenosti i prostranosti na cesti.

Dvostruki D-izrez volana pruža izvrstan hvat i naglašava sportske performanse hibridnog Torresa. Ambijentalna rasvjeta s 32 opcije boja proteže se po cijeloj unutrašnjosti, uključujući armaturnu ploču, središnju konzolu i obloge vrata, stvarajući razne atmosfere koje se mogu prilagoditi okruženju vožnje ili raspoloženju i preferencijama vozača.

Kabina također nudi udobnost doma i prostran prtljažnik koji nadmašuje onaj tipičnog SUV-a srednje veličine. Podesiva sjedala u drugom redu osiguravaju udobnost tijekom dugih putovanja, dok kada su potpuno sklopljena, drugi red nudi prostran prtljažnik od 1662 litre, idealan za aktivnosti na otvorenom.

Dostupne su tri kombinacije boja interijera: siva u dvije nijanse, crna i smeđa. Vrhunska sjedala od prave kože kombiniraju ergonomski dizajn s estetskom privlačnošću, mekoćom na dodir i iznimnom udobnošću.

Vozačevo sjedalo s električnim podešavanjem u osam smjerova i lumbalnom potporom s električnim podešavanjem u 2 smjera smanjuje umor na dugim putovanjima, dok ventilirana prednja sjedala i grijana sjedala u prvom i drugom redu osiguravaju ugodno okruženje u svim godišnjim dobima.

Infotainment

Nadzorna ploča i AVNT (Audio·Video·Navigacija·Telematika) sustav u hibridnom Torresu temelje se na KGM-ovoj integriranoj UX platformi sljedeće generacije Athena 2.0, nudeći poboljšanu intuitivnost i jednostavnost korištenja.

Panoramski zaslon, koji spaja 12,3-inčni digitalni zaslon s 12,3-inčnim hipervizorom, pruža brze i jasne informacije o vožnji. Udobnost putnika dodatno je poboljšana dodavanjem izbornika za upravljanje grijanjem sjedala u drugom redu.

Udobnost

Torres Hybrid je poboljšan u smislu svakodnevne upotrebljivosti kako bi putovanja bila lakša i ugodnija i za vozača i za putnike. Stražnji dio naslona za glavu u prvom redu ima vješalicu za vješanje kaputa, odjeće ili torbi za kupovinu. Plutajuća središnja konzola s bežičnim punjačem za telefon integrirana je između prednjih sjedala, odvajajući držače za čaše od donjeg prostora za odlaganje radi veće svestranosti.

Ventilacijski otvori u drugom redu uključuju USB priključke (tip C, dva sprijeda, dva straga) koji omogućuju istovremeno punjenje više uređaja, od pametnih telefona do tableta, održavajući putnike povezanima čak i na dugim putovanjima. Namjenski džep za pametni telefon u naslonu sjedala omogućuje brz pristup vašem telefonu, čak i u uvjetima slabog osvjetljenja, poput tunela.

Udobnost je dodatno poboljšana promišljenim značajkama kao što su uređaj za lakši ulazak na suvozačevo sjedalo, unutarnji gumb za otključavanje vrata prtljažnika, električni sigurnosni prozori s automatskim podizanjem/spuštanjem i automatsko zaključavanje vrata koje se zaključava kada se pametni ključ pomakne na određenu udaljenost.

Sigurnost

Torres Hybrid pruža vrhunsku prednost sigurnosti putnika, kombinirajući visokočvrsti čelik – s najvećim udjelom u svojoj klasi – sa širokim rasponom naprednih sustava pomoći vozaču. Dostupan je 3D Surround View sustav koji vozačima omogućuje pregled okoline u tri dimenzije, kao da gledaju odozgo. Četiri digitalne kamere, postavljene sprijeda i straga, pružaju jasan pogled, omogućujući sigurnu vožnju i parkiranje bez mrtvih kutova.

Inteligentni adaptivni tempomat (IACC) održava sigurnu udaljenost od vozila ispred i pomaže vam da vozite zadanom brzinom. Koristi radar i kamere za otkrivanje promjena brzine u stvarnom vremenu i može automatski ubrzati ili usporiti, ili čak potpuno zaustaviti vozilo ako je potrebno, smanjujući umor vozača na dugim putovanjima.

Torres Hybrid također uključuje sveobuhvatan paket sigurnosnih tehnologija, uključujući: Autonomno kočenje u nuždi (AEB), koje upozorava na neizbježan frontalni sudar i automatski koči; Upozorenje na siguran izlazak (SEW), koje upozorava putnike na vozila koja se približavaju odostraga prilikom izlaska; Upozorenje na kretanje vozila naprijed (FVSW); Upozorenje na siguran razmak (SDW), koje upozorava vozača kada je razmak između vozila premalen; Pametna duga svjetla (SHB), koja automatski prebacuju između dugih i kratkih svjetala ovisno o uvjetima osvjetljenja; Inteligentna pomoć kod ograničenja brzine (ISA), koja koristi prednje kamere za prepoznavanje znakova ograničenja brzine i u skladu s tim prilagođava brzinu vozila; Lane Change Warning (LCW); Driver Attention Warning (DAW) in Driver Drowsiness Attention Warning (DDAW); Lane Departure Warning (LDW); Centering Lane Keeping Assist (CLKA).

Dodatnu zaštitu pružaju značajke koje smanjuju rizik od vozila koja se približavaju sa strane ili straga, kao što su: Upozorenje na promet iza vozila (RCTW), koje upozorava vozača ili aktivira naglo kočenje kada otkrije rizik od sudara straga; Rear Cross Traffic Assist (RCTA); Blind Spot Warning (BSW); Blind Spot Assist (BSA).

U slučaju nesreće, sustav za sprječavanje višestrukih sudara automatski aktivira kočenje u nuždi kako bi se smanjio rizik od sekundarnih sudara. Zatezači sigurnosnih pojaseva i ograničivači napetosti pojaseva također su ugrađeni u prvi i drugi red (osim srednjeg sjedala u drugom redu) kako bi se putnici brzo osigurali i smanjio prekomjerni pritisak pojasa tijekom sudara.

Strukturno, 78 posto karoserije izrađeno je od ultra-visoke i visoke čvrstoće čelika (340 MPa ili više) – najveći udio u svojoj klasi – dok tehnologija vrućeg prešanja (HPF) poboljšava krutost karoserije i sigurnost pri sudaru.

Na kraju, osam zračnih jastuka, uključujući prednje bočne zračne jastuke i zračni jastuk za koljena vozača, pružaju vrhunsku zaštitu.

KGM Torres Hybrid
  • KGM Torres Hybrid
  • KGM Torres Hybrid
  • KGM Torres Hybrid
  • KGM Torres Hybrid
  • KGM Torres Hybrid
    +57
KGM Torres Hybrid - hrvatska premijera Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Hibridni pogonski sklop i performanse (Dual Tech Hybrid System)

Torres Hybrid postiže gotovo električnu vožnju kombinirajući novorazvijeni 1,5-litreni četverocilindrični turbobenzinski motor (1.5 GDI Turbo) dizajniran za hibridna vozila s Dual Tech hibridnim sustavom koji koristi dva motora u seriji. Posebno dizajniran za hibridna vozila, ovaj 1,5-litreni turbomotor uključuje napredne tehnologije za uštedu goriva, uključujući Millerov ciklus i turbopunjač s varijabilnom geometrijom (VGT). Njegova snaga je 150 KS (110 kW), a najveći okretni moment 220 Nm pri 2400-4200 okr./min.

Napredni premazi na blokovima cilindara značajno poboljšavaju izdržljivost, dok je tlak ubrizgavanja goriva povećan s 250 bara na 350 bara, što povećava snagu i smanjuje emisije. Pogon je na prednja dva kotača (2WD).

Hibridni sustav Dual Tech sljedeće generacije, koji je razvio KGM na temelju BYD-ove plug in hibridne (PHEV) tehnologije, ima motor snage 177 KS (130 kW) postavljen blizu pogonskog vratila, što omogućuje snažno ubrzanje s 300 Nm okretnog momenta.

E-DHT, hibridni mjenjač s dva motora, podržava više načina vožnje, uključujući EV način rada, HEV (serijsko-paralelni) način rada i način rada s pogonom na motor.

U EV načinu rada motor s unutarnjim izgaranjem je isključen, a radi samo elektromotor najvće snage 90 kW (122 KS). U gradskoj vožnji radi u EV načinu rada do 94 posto vremena, pružajući tiho i profinjeno iskustvo, dok na autocestama visokoučinkoviti pogonski motori s podrškom motora pružaju robusne performanse.

U serijskom načinu ICE motor radi, ali ne pokreće kotače. Najveća snaga je 177 KS (130 kW). U Paralelnom načinu rada (hibridni način) ICE motor i elektromotor rade zajedno, za ukupnu snagu sustava od čak 204 KS (150 kW). Općenito, ta se dodatna snaga itekako osjete u vožnji.

Smanjenjem broja komponenti i integracijom elektromotora, kontrolera i mjenjača, e-DHT smanjuje ukupnu težinu i poboljšava učinkovitost sustava. Prilagođava potrošnju goriva i snagu prema naredbama vozača, osiguravajući svestranu i responzivnu vožnju. Proizvođač nudi sljedeće podatke o prosječnoj potrošnji goriva u ovisnosti o veličini kotača: 17”: 6,025 l/100 km; 18” : 5,856 l/100 km; 20” : 6,130 l/100 km. CO2 emisije u kombiniranim uvjetima vožnje su 136 g/km. Svi su podatci prema WLTP ciklusu. Maksimalna brzina je ograničena na 180 km/h. Spremnik benzinskog goriva je 50 litara.

Što se ovjesa tiče Torres Hybrid ima prednji MacPherson, a straga Multi-link ovjes.

Hibridni baterijski sustav

Drugi elektromotor u hibridnom Torresu namijenjen je isključivo paralelnoj proizvodnji energije s benzinskim motorom, poboljšavajući energetsku učinkovitost napajanjem baterije velikog kapaciteta od 1,83 kWh. 12-voltni niskonaponski LFP sustav baterija, posebno dizajniran za hibride, smanjuje pražnjenje u praznom hodu, smanjuje težinu za otprilike 14 kg u usporedbi s olovnim baterijama radi poboljšane učinkovitosti goriva, omogućuje pouzdano pokretanje na niskim temperaturama i dosljedne performanse punjenja/pražnjenja te eliminira potrebu za pokretanjem pomoću kablova zahvaljujući ugrađenoj zaštiti od pražnjenja.

Kao pravi SUV, Torres Hybrid pruža uravnotežene performanse u tri načina vožnje – COMFORT za svakodnevnu učinkovitost i tišinu, SPORT za dinamičniju vožnju i ECO za maksimalnu uštedu goriva. Njegov regenerativni kočni sustav, podesiv u tri stupnja, učinkovito obnavlja energiju, a kada se aktivira pametno regenerativno kočenje, automatski prilagođava intenzitet kočenja prema udaljenosti do vozila ispred, osiguravajući udobnu i učinkovitu vožnju.

Buka, vožnja i upravljivost

Zahvaljujući optimiziranom dizajnu za smanjenje buke, vibracija i grubosti, Torres Hybrid pruža tihu i udobnu vožnju, posebno dizajniranu za hibridne modele. Za veću udobnost vožnje, materijali za apsorpciju zvuka i izolaciju ojačani su u ključnim područjima prijenosa buke, uključujući motor, poklopac motora i kotače, smanjujući buku ceste i motora.

Strukturna ljepila povećavaju krutost karoserije na spojnim mjestima, dok A, B i C stupovi koriste pjenasti materijal koji najviše apsorbira zvuk u svojoj klasi kako bi se smanjila rezonancija. Osim toga, ploče i materijali koji apsorbiraju zvuk na podvozju i krovu učinkovito prigušuju buku ceste, vjetra i kiše.

Što se cijene tiče, kod nas Torres Hybrid kreće od modela 1.5 T-GDI HEV A/T od 34.899 eura (uključujući akcijski popust od 3000 eura).