hrvatska premijera

Isprobali smo ažurirani Peugeot 208: Donosimo vam sve što trebate znati o atraktivnom gradskom mališanu

03.02.2024 u 13:52

Bionic
Reading

Za prvi dojam o novom 208 smo odabrali GT verziju u lansirnoj Agueda žutoj boji. Njegov izgled stvarno plijeni pozornost. Verzija hibridnog pogonskog sklopa isprobanog modela je bila slabija verzija od 101 KS (74 kW) s e-DCS6 elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem

Bili smo na hrvatskoj premijeri osvježene verzije Peugeota 208, malenog gradskog automobila iz B segmenta. Koliko je to zanimljiv automobil svjedoči i podatak da je upravo ovaj model u izvornoj verziji ponio i laskavu titulu za Europski automobil godine za 2020.

Mislili smo da je gotovo nemoguće osvježiti nečim novim ovaj gotovo savršeni model no prevarili smo se, jer je Peugeot u srpnju 2023. napravio sjajan posao i unio u ovaj model mnogo toga novog, pa facelift verzija 208 uživo izgleda sjajno.

No krenimo redom. Kao nasljednik devet generacija gradskih automobila Peugeot, novi 208 jednostavno nastavlja od tamo gdje je izvorni model serije 200, točnije 205, krenuo prije 40 godina. Stoga je, pogotovo današnja verzija 208 GT i svojevrsna posveta kultnom malenom sportašu, Peugeotu 208 GTI, koji je prilikom lansiranja na tržište daleke 1984. imao tada 'zastrašujućih' 105 KS (77 kW). Na hrvatskom predstavljanju imali priliku isprobati GT verziju sa 101 KS, kojs sada ima hibridni motor. Treba reći da postoji i jača hibridna verzija od 136 KS u GT verziji.

Novi Peugeot 208 i 40 godina Peugeota 205 Izvor: Promo fotografije / Autor: Peugeot

Peugeot 208 uživa neprekinuti uspjeh od lansiranja krajem 2019. U nešto više od tri godine, proizvedeno je više od 1 milijun primjeraka. U 2021. i 2022. Peugeot 208 je bio najprodavaniji automobil u Europi (i u Francuskoj), u svim segmentima zajedno. Za ovaj uspjeh u velikoj mjeri zaslužan je uspjeh E-208. Godine 2022. E-208 postao je najprodavaniji električni automobil u Europi u B segmentu. U Francuskoj je 2022. godine bio čak i najprodavaniji električni automobil u svim segmentima.

Sada je dobio sasvim novu dimenziju, jer je osvježen i postaje još neodoljiviji zahvaljujući i svojoj potpuno električnoj verziji s dosegom od 400 km, novom dizajnu, vrhunskim tehnologijama i užitku u vožnji zajedno s novim pogonskim sklopovima. Novi Peugeot 208 dolazi u tri verzije opreme - ALLURE, ACTIVE, GT - i šest pogonskih sklopova, uključujući novi potpuno električni motor od 115 kW (156 KS), koji nudi domet od 400 km (WLTP) i nove hibridne sklopove HYBRID 100 i HYBRID 136. Kada kažemo 6 pogonskih sklopova, onda mislimo na po dva benzinska motora, dva hibridna i dva potpuno električna motora. Dizelske verzije, naravno nema u ponudi.

Vanjski dizajn

Osvježeni 208 ima za cilj pružiti novu razinu modernosti i novu oštricu modelu 208, istovremeno štiteći prepoznatljivu, neodoljivu privlačnost koja ga je učinila toliko uspješnim.

Sve verzije nove 208-ice imaju ovaj novi prednji svjetlosni potpis. Na GT verzijama ova značajka svjetla ide još dalje: upečatljiv učinak triju svjetlećih kandži proširen je na funkciju osvjetljenja potpuno LED prednjih svjetala pomoću tri neovisna optička modula. Ovo smo mogli prvi puta vidjeti na Peugeotovim najnovijim modelima 9X8 Hypercar, 508 i 508 SW te nedavno na novom 2008.

Svi novi modeli 208 imaju potpuno novi prednji kraj, gurajući 208 u novu eru Peugeot dizajna, s novim logom marke u središtu. Rešetka ima evoluirajući uzorak u boji karoserije koji se stapa s branikom. Ovaj dizajn odražava elektrifikaciju asortimana i daje novom 208 veću ravnotežu. Rešetka hladnjaka i karoserija više nisu podijeljeni, već čine cjelinu, povećavajući vizualnu robusnost, učinkovitost i modernost.

Tri dugačke okomite svjetleće kandže prepoznatljiv su element ovog potpisa na prednjem kraju automobila i integrirane su u sjajne crne umetke na braniku. Pomaknuti su prema vanjskom rubu automobila i pomažu da se 208 dobije čvršći, vizualno širi stav.

Osvježeni 208 ponovno osmišljava i amblematični potpis stražnjih svjetala marke, koji se sada sastoji od tri vodoravne crvene kandže, umjesto nakošeno okomitih. Sastoje se od tri elegantne linije LED dioda koje produžuju crnu traku oko poklopca prtljažnika i daju automobilu upečatljiviji pogled straga te doprinose percepciji veće širine. Na GT verziji, svjetla za vožnju unatrag i žmigavci su također s LED diodama.

Prednje, bočne i stražnje pločice s imenom na novom 208 imaju nova slova i novu bazaltno sivu boju. Na stražnjoj strani, oznaka PEUGEOT sada stoji sama preko cijele širine poklopca prtljažnika. E-208 je dobio oznaku 'E' u dvobojnoj plavoj i bijeloj boji.

Novi Peugeot 208 i dalje ima iste kompaktne vanjske dimenzije: 4055 m duljine, 1765 m širine (s otovrenim retrovizorima 1960 mm), 1430 mm visine, međuosovinski razmak 2540 mm. Zapremina prtljažnika ostaje nepromijenjena i iznosi 352 litara ispod police za modele s benzinskim i hibridnim sklopom (električni E-208 ima 309 l). Pretljažni prostor raste s preklopljenim naslonima stražnjeg reda sjedala na 1163 l s benzinskim i hibridnim sklopom (električni 1118 l).

Što se težine novog 208 tiče, PureTech 75 S&S BVM5 teži 1033 kg, PureTech 100 S&S BVM6 teži 1090 kg, Hybrid 100 e-DCS6 teži 1175 kg, Hybrid 136 e-DCS6 teži 1228 kg, a E-208 136 (100 kW) s 50 kWh baterijom i E-208 156 (115 kW) s 51 kWh baterijom teže 1455 kg.

Novi kotači jedan su od ključnih elemenata Peugeotovog novog dizajna. Novi 208 dolazi s nekoliko dizajna aluminijskih kotača, dimenzija između 16 i 17 cola, s dimenzijama guma 195/55R16 i 205/45R17.

Novi 208 dostupan je u sedam boja karoserije: Agueda Yellow žuta (nova), Selenium Grey siva (nova), Artense Grey siva, Perla Black crna, Banquise White bijela, Elixir Red crvena i Vertigo Blue plava. Svi novi modeli 208 imaju sjajno crne retrovizore, bez obzira na odabranu boju, a GT verzija standardno dolazi sa sjajno crnim lukovima kotača (i, kao opcija, crnim krovom).

Unutrašnjost s novim Peugeot i-Cockpit®-om

Privlačnost interijera novog 208 pojačana je novim tkaninama za sjedala, ilustriranim novim crnim presvlakama od alcantare s Adamite Green šavovima (dostupno kao opcija na GT verziji). Verzija GT može se pohvaliti najvišom razinom pozornosti posvećenoj detaljima, s ukrasima na armaturnoj ploči i naslonima za ruke koji također imaju elegantne prošive Adamite Green.

Peugeot je na prvoj generaciji 208 predstavio svoj amblematski i-Cockpit®. Sada, na novom 208 je još tehnološkiji, povezaniji i ergonomičniji.

Instrumentna ploča idealno je smještena u razini vozačevih očiju i ima digitalni zaslon na verzijama ALLURE i GT. Njegov izdašni 10-inčni digitalni zaslon ima novi dizajn i, na GT verziji, 3D zaslon kao standard. Vozači mogu prilagoditi boju zaslona, kao i izgled i prezentaciju informacija, prema svojim željama. Na verziji ACTIVE, novi 208 je zadržao analognu instrument ploču sa 3,5" zaslonom u boji.

Veliki središnji 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir standardan je na svim novim 208-icama, dok su prije prve dvije razine opreme dolazile sa 7-inčnim zaslonom. Ovo idealno sučelje olakšava upravljanje najnovijom generacijom Peugeot i-Connect i Peugeot i-Connect Advanced infotainment sustava.

Na novom 208 ALLURE i GT, središnji zaslon ima HD tehnologiju. Na svim verzijama klavirske tipke i dalje su ispod središnjeg zaslona za brzi pristup ključnim funkcijama.

U srcu Peugeot i-Cockpit®-a, kompaktni upravljač je instrument užitka u vožnji, nudeći nenadmašnu agilnost i preciznost. Kompaktni upravljač novog 208 uključuje novi Peugeot znak u svom središtu i, gdje je to prikladno, novi GT logo na donjem dijelu njegovog ruba. Za optimalnu ergonomiju, u njemu se nalaze kontrole za multimedijski sustav (audio, telefon), kao i kontrola glasnoće i glasa.

Novi 208 opremljen ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa ima novu ručicu mjenjača za poboljšanu ergonomiju. Novi 208 s automatskim mjenjačem zadržao je elegantan, praktičan i diskretan izbornik predstavljen u proljeće 2022.

Najnovija generacija Peugeot povezanih informacijskih sustava

Novi 208 sada standardno dolazi sa sustavom Peugeot i-Connect, a sve izvedbe mogu biti opremljene sustavom Peugeot i-Connect Advanced kao opcija.

Oba se kontroliraju putem središnjeg 10-inčnog zaslona osjetljivog na dodir visoke razlučivosti, koji se lako prilagođava, ima više prozora s widgetima ili prečacima, vrlo jednostavan za korištenje i brz kao pametni telefon. Lako je prelaziti kroz različite izbornike slijeva nadesno, odozgo prema dolje za obavijesti, ili čak dodirom s 3 prsta otvoriti početnu stranicu aplikacija.

Lako se možete vratiti na glavnu stranicu u bilo kojem trenutku pritiskom na tipku klavira 'Home' na dnu ekrana. Na vrhu ekrana trajni banner prikazuje informacije o vanjskoj temperaturi i klimatizaciji, poziciji na widget stranicama, podacima o povezivanju, obavijestima i vremenu.

Sustav Peugeot i-Connect nudi potpunu povezanost zahvaljujući funkciji bežičnog zrcaljenja (Apple CarPlay/Android Auto), a iskustvo je potpuno uz Peugeot i-Connect Advanced s TomTom povezanom navigacijom visokih performansi. Karta je prikazana na cijelom ekranu od 10 inča radi lakšeg čitanja.

Ažuriranja sustava provode se 'bežično'. Na Peugeot i-Connectu Advanced, naredba za prepoznavanje glasa na prirodnom jeziku 'OK PEUGEOT' omogućuje pristup svim zahtjevima koji se odnose na infotainment funkcije.

Kako bi pomogao korisnicima i odgovorio na sva pitanja koja bi mogli imati, sustav uključuje on-board dokumentaciju i upute.

Nove verzije 208 ALLURE i GT sada standardno dolaze s 3 USB-C utičnice (dvije sprijeda, jedna straga) i USB-A utičnicom (straga).

Novi 208 u opremi ALLURE može se opremiti dodatnim indukcijskim punjačem za pametne telefone od 15 W (u usporedbi s prethodnim 5 W). Ovo je standard na GT verziji. Nalazi se iza poklopca središnje konzole i znači da možete brzo napuniti svoj pametni telefon dok se koristi za bežično zrcaljenje.

Nove prednje i stražnje kamere za pomoć pri parkiranju na novom Peugeotu 208 sada nude sliku visoke razlučivosti. Ovisno o verziji, nova prednja kamera visoke razlučivosti (zajedno s nadzorom mrtvog kuta) sada je dostupna kao opcija, pružajući pogled od 360° na neposredno okruženje automobila, neprocjenjivu pomoć pri parkiranju.

Raspon motora

Za kupce koji traže najpristupačnije benzinske verzije, nova serija 208 nudi dva posebno ekonomična i učinkovita motora. Ulazna verzija u novi 208 je PureTech 75: 3-cilindrični 1.2 benzinski motor sa 75 KS, opremljen Stop & Start sustavom, u kombinaciji s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Slijedi PureTech 100: 3-cilindrični 1.2 benzinski motor sa 100 KS, opremljen sustavom Stop & Start, u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Za one koji prvi put traže elektrifikaciju, novi 208 nudi dva nova 48V HYBRID pogonska sklopa iz Peugeota, koji se sastoje od najnovije generacije benzinskog motora PureTech od 100 KS i 136 KS, u kombinaciji s e-DCS6 elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom koji uključuje električni motor.

Zahvaljujući bateriji koja se puni tijekom vožnje, ova tehnologija nudi dodatni okretni moment pri niskim okretajima i do 15 posto nižu potrošnju goriva. U gradskoj vožnji, novi 208 HYBRID 100 i HYBRID 136 mogu raditi više od 50 posto vremena u potpuno električnom načinu rada bez emisija.

Potpuno električne verzije u novom E-208 nude dvije opcije elektromotora i baterije. Nakon početne optimizacije krajem 2021., koja je povećala njegov domet za 6,5 posto (+22 km), došlo je do velikog tehnološkog pomaka 2023. jer novi E-208 koristi motor novog Peugeota E-308.

Time se maksimalna snaga povećala za 15 posto, sa 100 kW (136 KS) na 115 kW (156 KS), dok je veliki napor proizvođača učinjen na učinkovitosti koja je smanjila prosječnu potrošnju energije na samo 10,2 kWh, povećavajući domet za 10,5 posto, ili 38 km, do 400 km u mješovitom WLTP ciklusu. Francuski proizvođač navodi kako su to 'vrlo značajna poboljšanja za užitak, proračun i svakodnevni život korisnika'. Novi E-208 opremljen je i s novom, učinkovitijom visokonaponskom baterijom, bruto kapaciteta 51 kWh (48,1 kWh korisnih) i radi na 400 volti.

Toplinska pumpa u kombinaciji sa senzorom vlažnosti ugrađenim na vrhu vjetrobranskog stakla povećava energetsku učinkovitost grijanja i klimatizacije. Informacije koje prenosi senzor omogućuju točniju kontrolu recirkulacije zraka u putničkom prostoru i, u konačnici, očuvanje količine energije sadržane u bateriji pri grijanju i održavanju temperature u vozilu.

Naravno, tu je i slabija verzija snage 100 kW (136 KS) s baterijom kapaciteta od 50 kWh, uz prosječnu potrošnju energije od samo 11,2 kWh i dometom u kombiniranom WLTP ciklusu do 362 km.

Za Peugeot E-208 dostupne su dvije vrste ugrađenih punjača za sve namjene i sva rješenja punjenja: standardno, jednofazni punjač od 7,4 kW i, kao opcija, trofazni punjač od 11 kW. Osim toga, E-208 je sposoban za brzo punjenje: s javne punionice od 100 kW moguće je prijeći s 20 na 80 posto napunjenosti za manje od 25 minuta.

Jednostavna razina opreme

Kako bi se kupcima olakšao odabir, asortiman novog 208 je pojednostavljen u tri verzije: ACTIVE, ALLURE i GT, čije su glavne standardne značajke:

• ACTIVE: novi svjetlosni potpis s 3 okomite skupine sprijeda i 3 vodoravne LED diode straga, ručni klima uređaj, električni prednji i stražnji prozori, električni retrovizori, Peugeot i-Cockpit® s 10-inčnim središnjim zaslonom osjetljivim na dodir, USB- C utičnica sprijeda.

  • +52
Peugeot 208 HYBRID 100 e-DCS6 GT Izvor: Promo fotografije / Autor: Mario Poje

• ALLURE: isto kao ACTIVE + 16-colni 'NOMA' aluminijski naplatci, rešetka u boji karoserije, pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, električno sklopivi retrovizori, Peugeot i-Cockpit® s 10-inčnim digitalnim instrumentom i 10-inčnim visokim- središnji zaslon osjetljiv na dodir definicije, Peugeot i-Connect® infotainment sustav s potpunom povezanošću pametnog telefona, 2 USB-C utičnice sprijeda, 1 USB-C utičnica i 1 USB-A utičnica straga...

• GT: isto kao ALLURE + Full LED prednja svjetla, parkirna kamera visoke razlučivosti, pristup i pokretanje bez ključa, prilagodljivo ambijentalno osvjetljenje, 10-inčna digitalna ploča s instrumentima s 3D zaslonom, električno sklopivi retrovizori s osvjetljenjem dobrodošlice, sjajni crni lukovi kotača, GT značke...

Isprobali smo novi 208 HYBRID 100 e-DCS6 GT

Kao što smo rekli, za prvi dojam o novom 208 smo odabrali GT verziju u lansirnoj Agueda žutoj boji. Njegov izgled stvarno plijeni pozornost. Ovaj je sportski mališan vrlo atraktivan, a to se vidi i na njegovom vanjskom izgledu, no još i više u njegovoj unutrašnjosti s novim crnim presvlakama kombinacije TEP/alcantare s Adamite Green šavovima.

Od dodatne opreme, naš je GT imao alcantara interijer, grijanje prednjih sjedala, Visiopark 2, HD kamere s pogledom od 360 stupnjeva, i-Connect navigaciju (E-call/B-call poziv). Od Paketa pomoći vozaču tu su bili uključeni: aktivni tempomat s funkcijom Stop&Go, automatsko kočenje u slučaju opasnosti Active City Brake (ETSR), aktivni nadzor vozne trake (HIA) i nadzor mrtvog kuta (BSM).

Verzija hibridnog pogonskog sklopa isprobanog modela je bila slabija verzija od 101 KS (74 kW) s e-DCS6 elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem, izvedenim u obliku preklopne sklopke na središnjoj konzoli.

Snaga od 101 KS je dovoljna za nešto bržu vožnju kako i priliči jednoj GT verziji, bez obzira što bi bilo još atraktivnije voziti jaču verziju od 136 kS o GT opremi. Njegov ovjes je primjereno tvrd, a radi se o kombinaciji pseudo McPherson ovjesa sprijeda i polukrute osovine na stražnjim kotačima. Auto jako lijepo leži na cesti, naročito zbog 17-colnih kotača i sportskih zimskih guma Continental WinterContact TS 870 P dimenzija 205/45R17 V XL.

Trocilindrični 1,2-litreni benzinski motor u hribridnoj verziji dovoljan je za ubrzanje od 0 do 100 km/h od 9,8 s i krajnju brzinu od 193 km/h. Prosječna potrošnja mu je u kombiniranim uvjetima 4,5 l/100 km, a emisije CO2 od 101 do 105 g/km, sve po WLTP. Cijena isprobanog modela je lijepih 30.378 eura.

Cijene na hrvatskom tržištu

Za kraj, što se cijena tiče, novi Peugeot 208 kreće od razine ACTIVE PureTech 75 s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem od 18.212 eura, ACTIVE PureTech 100 sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem od 19.620 eura. Hibridne verzije kreću od razine opreme ACTIVE PureTech od 100 KS s e-DCS6 elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem od 23.165 eura, a u GT verziji samo s najjačim motorom PureTech od 136 KS s e-DCS6 elektrificiranim 6-stupanjskim mjenjačem od 28.670 eura. Potpuno električne verzije kreću od verzije ACTIVE 136/50 kWh od 35.040 eura ili jače verzije ACTIVE 156/51 kWh od 36.590 eura. Najskuplja električna verzija je GT 156/51 kWh od 40.170 eura.

Treba reći i kako Peugeot ima i ponudu za lansiranje modela 208 na hrvatsko tržište, koja uključuje fu+inanciranje na tri rate uz 0 posto kamata, poklon zimkse gume i poklon članstvo u Peugeot programu vjernosti.

Tako novi Peugeot 208 ACTIVE PureTech 75 stoji 17.490 eura. Ova ponuda uključuje sljedeće: klima uređaj, LED svjetla sprijeda i straga, stražnje senzore za pomoć pri parkiranju, 10“ zaslon na dodir, Mirror Screen, metalik boju. Tu je obuhvaćeno i jamstvo 5 godina / 100.000 km i poklon set od 4 zimske gume.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'