'V2X' TEHNOLOGIJA

[FOTO] Hyundai proširuje svoja energetska rješenja kako bi uključio tehnologiju 'Vehicle-to-Everything'

07.04.2022 u 08:57

Bionic
Reading

Tehnologija 'od vozila do mreže' (V2G) rezultira uravnoteženom energetskom mrežom, uštedama operativnih troškova i smanjenom ovisnošću o fosilnim gorivima. Tvrtka ima dva V2X pilot projekta u Nizozemskoj i Njemačkoj s modelom IONIQ 5

Hyundai Motor proširuje svoju ponudu energetskih rješenja razvojem tehnologije Vehicle-to-Everything (V2X). V2X je tehnološka inovacija koja dodatno integrira obnovljivu energiju i električna vozila na baterije (BEV) u društvo.

Jedna od tih tehnologija je Vehicle-to-Grid (V2G). Ova tehnologija omogućuje da se energija koja je već pohranjena u baterijama BEV-a preda u električnu mrežu, također poznatu kao 'mreža'. Osim stabilizacije mreže, energija pohranjena u BEV-ima 'hrani' mrežu kako bi pomogla u upravljanju potražnjom za energijom tijekom vršnih vremena i hitnih slučajeva. Hyundai trenutno vodi dva pilot projekta V2X u Nizozemskoj i Njemačkoj, koji uključuju flote modificiranih modela IONIQ 5 koji su opremljeni prilagođenim softverom koji podržava V2G.

Energetski krajolik će se drastično promijeniti zbog ove integracije BEV-a u mrežu. Ne samo da će vlasnici BEV-a imati priliku aktivno pridonijeti stabilizaciji svoje lokalne mreže, već će V2G također biti snažan doprinos stabiliziranoj opskrbi obnovljivom energijom. Mreža korisnicima izravno distribuira obnovljivu energiju iz solarne ili vjetroelektrane. Uz primjenu V2G, obnovljiva energija se može pohraniti u BEV i vratiti u mrežu kada se ne može proizvesti, na primjer noću ili kada nema vjetra, ili u vršnim trenucima.

Kako V2G tehnologije koriste ne samo vlasnicima BEV-a nego i cijelim društvima koja dijele energetski sustav, ova inicijativa je u skladu s Hyundaijevom vizijom 'Progres for Humanity'.

V2G za bolje upravljanje energetskim zahtjevima

Kako bi mogli podržati V2G, BEV-ovi moraju biti opremljeni odgovarajućim hardverom, uključujući dvosmjerni ugrađeni punjač koji omogućuje protok energije do i iz baterije, te odgovarajući softver koji kontrolira ovo pražnjenje.

Ovaj dvosmjerni prijenos energije potiče aktivniju potrošnju električne energije jer BEV-ovi još uvijek mogu služiti svrsi izvan prijevoza putnika. Budući da se samo određeni postotak kapaciteta baterije koristi za potrebe vožnje, preostala pohranjena energija može se vratiti u mrežu za korištenje od strane lokalnih komunalnih poduzeća za distribuciju energije.

Kako zemlje dodaju više raznolikosti u svoj energetski miks kako bi uključile više obnovljivih izvora energije, V2G tehnologija pomoći će u smanjenju utjecaja klimatskih promjena. Umjesto oslanjanja na rezervne elektrane, koje stvaraju više onečišćenja zraka, mreža može ovisiti o energiji pohranjenoj u BEV baterijama proizvedenoj iz solarne ili vjetroelektrane.

Prednosti V2G tehnologije

Kao prikladan i isplativ način za lokalno pohranjivanje i dijeljenje energije, V2G nudi brojne prednosti za vlasnike BEV-a, mrežu i okoliš.

Kada V2G tehnologija uravnoteži mrežu, svi imaju koristi. Tijekom velikih vršnih vremena kada se velike količine energije crpe iz mreže, BEV mogu vratiti energiju lokalnoj infrastrukturi i pomoći u izravnavanju potražnje. Vlasnici tada mogu puniti svoje BEV vozila po nižoj cijeni tijekom izvan vršnih sati.

Prema poslovnim modelima koji su trenutno u pregledu, korisnici mogu dati energiju iz svojih BEV-a u mrežu. Budući da se mrežne usluge koriste učinkovitije, V2G rezultira uštedama za pogonske električne sustave, koje se zatim prenose na korisnika. Osim toga, cijeli sustav može ostvariti ekonomske koristi od ovih smanjenih troškova elektroenergetskog sustava jer V2G nadoknađuje kapitalne i operativne troškove.

Implementacija V2G tehnologije također ubrzava dekarbonizaciju elektroenergetskog sustava. Električna energija proizvedena iz obnovljivih izvora energije, poput sunca ili vjetra, može se pohraniti u BEV. Sveukupno, to će smanjiti količinu emisije ugljičnog dioksida iz elektroenergetskog sustava jer će smanjiti ovisnost o fosilnim gorivima.

Iskorištavanje snage V2X

Međutim, BEV-ovi nisu ograničeni na vraćanje energije u mrežu; mogu napajati i domove i zgrade. V2X je krovni izraz koji se koristi za opisivanje dodatne vrijednosti BEV-a tijekom vremena neupotrebe, uključujući V2G kao i druge slučajeve upotrebe.

U zatvorenom električnom ekosustavu, odvojenom od mreže, BEV može napajati dom kako bi ne samo smanjio račun za energiju u kućanstvu nego i smanjio potražnju u lokalnoj mreži. Ovaj specifičan slučaj poznat je kao vozilo od kuće (V2H).

U sustavu od vozila do zgrade (V2B), energija pohranjena u BEV-ima može se koristiti za napajanje zgrade, na primjer, poslovne zgrade.

  • +26
Hyundai IONIQ 5 Izvor: Promo fotografije / Autor: Hyundai

Hyundai ulazi u V2X ekosustav

Na IAA Mobility 2021, Hyundai je najavio svoju predanost postizanju ugljićne neutralnosti u svojim proizvodima i globalnim operacijama do 2045. Do 2035. tvrtka ima za cilj imati flotu vozila s potpuno nultom emisijom u Europi. Jedan od stupova strategije tvrtke je razvoj čistijih energetskih rješenja i tehnologija, uključujući V2G.

Trenutno Hyundai provodi dva pilot projekta V2X s različitim dionicima industrije: u Nizozemskoj i Njemačkoj. Pilot projekti obuhvaćaju dva slučaja upotrebe: V2G i V2H.

Hyundai će svoju V2G tehnologiju primijeniti s nizozemskim operaterom mobilnosti We Drive Solar. Ova suradnja omogućit će gradu Utrechtu da postane prvi dvosmjerni grad na svijetu. Kroz projekt, We Drive Solar će prvo osigurati flotu od 25 IONIQ 5 za shemu dijeljenja automobila koja će služiti stanovnicima novih stambenih naselja.

Sljedeći korak projekta bit će omogućiti V2G tehnologiju. Ova tehnologija će se testirati u kombinaciji s rješenjem za javno punjenje koje je razvila tvrtka We Drive Solar.

Pilot projekt V2H u Njemačkoj provodi CRADLE Berlin, korporativno poduzeće Hyundai Motor Company za poduzetništvo i otvorene inovacije. Kao i pilot projekt u Utrechtu, i ovaj uključuje namjensku flotu IONIQ 5. Ovi prototipovi opremljeni su istim dvosmjernim punjačem koji se koristi u vozilima masovne proizvodnje IONIQ 5. Međutim, prilagođeni softver instaliran je u prototipne modele kako bi se omogućila V2G tehnologija. Njihova sposobnost dijeljenja energije s domom testira se unutar zatvorenog kućnog energetskog sustava.

Hyundaijeva budućnost s V2G

Electric Global Modular Platform (E-GMP), prva namjenska platforma Hyundai Motor Group-e za BEV, već ima tehnologiju Vehicle-to-Load (V2L), koja omogućuje dvosmjerno punjenje. Planiran je za dvosmjerni ugrađeni punjač koji će omogućiti V2L-u da podržava i V2G u budućnosti.

V2L i V2G imaju slična tehnička načela glede prijenosa energije unatrag; međutim, tehnologije koriste drugačiji softver. Budući da V2G mreži treba osigurati energiju, najprije se mora definirati komunikacijski protokol između BEV-a i mreže.

Razvojni projekti za V2G trenutno su u tijeku u Hyundaiju, a tvrtka planira najaviti nadolazeći BEV model s V2G tehnologijom.