NOVA TEHNOLOGIJA

[FOTO] 3D tisak u Peugeotu 308: Držač za sunčane naočale, za limenke i za telefon samo su neki od dodataka nastalih tom tehnologijom

29.03.2022 u 08:09

Bionic
Reading

Ovo je prvi put da je tehnologija 3D ispisa korištena na automobilskim dodacima, ovo je inovacija koja izgleda vrlo obećavajuća za cijelu automobilsku industriju

Peugeot je objavio kako iznova izmišlja automobilske dodatke zahvaljujući inovativnoj tehnologiji 3D ispisa i potpuno novom fleksibilnom polimeru. Inače, 3D ispis je još uvijek u povojima u automobilskoj industriji. Ova tehnologija namjerava se razvijati u seriji, ne samo na asortimanu dodatne opreme, već i na više tehničkih dijelova sljedećih Peugeotovih modela. Prednosti ove tehnologije nude neograničene mogućnosti.

Dostupan u Peugeot Lifestyle shopu, niz dodataka uključujući držač za sunčane naočale, držač za limenke i držač za telefon/karticu kreiran je posebno za novi Peugeot 308. Ovo je prvi put da je tehnologija 3D ispisa korištena na automobilskim dodacima, ovo je inovacija koja izgleda vrlo obećavajuća za cijelu automobilsku industriju.

Ovi dodaci rezultat su zajedničkog napora Peugeotovih timova za dizajn, proizvode i istraživanje i razvoj u suradnji s HP Inc., Mäderom i ERPRO-om. Ispisani su 3D pomoću nove HP Multi Jet Fusion (MJF) tehnologije 3D ispisa. Cilj je ponuditi inovativne proizvode koji su ugodni na dodir, lagani, čvrsti i jednostavni za korištenje, a koji poboljšavaju ugodu unutrašnjosti koju nudi 308 i njegov novi i-Cockpit.

Prijelaz na industrijske inovacije

Cilj dizajnera na početku projekta bio je učiniti dodatnu opremu vidljivijom i privlačnijom inovacijom i korištenjem modernih materijala. Asortiman dodatne opreme sastavljen je nakon detaljne analize načina na koji kupci koriste skladište u automobilu. Kako tradicionalni materijali nisu zadovoljavali specifikacije, tim Peugeot Designa 'Boje i materijali' radio je sa svojim partnerima na razvoju materijala s inovativnijim izgledom. 3D ispis bio je očito rješenje.

Fleksibilna i ekološki prihvatljiva - tehnologija budućnosti

3D ispis jedan je od temeljnih stupova četvrte industrijske revolucije. S ovom novom tehnologijom moguće je povećati fleksibilnost, prilagođavajući se potrebama sve zahtjevnijeg i nepredvidivog tržišta. Sve vrste prilagođenih predmeta i pribora mogu se proizvesti bez potrebe za skupim kalupima i alatima za proizvodnju.

3D ispis je također bolji za okoliš, što je vrlo važna značajka u našoj potrazi za održivim proizvodnim procesima koji štede resurse i otpad. Njegova uporaba postaje sve raširenija i revolucionira proizvodni sustav u mnogim industrijama. Doista, aditivna proizvodnja postaje alternativa proizvodnim tehnikama kao što je injekcijsko prešanje.

Kako funkcionira aditivna proizvodnja?

Proces počinje prijenosom digitalne CAD (računalom potpomognutog dizajna) datoteke na 3D pisač, u ovom slučaju na HP Multi Jet Fusion 3D pisač. Proces radi tako da se vezivo nanese na prah kombiniranjem:

  • Vezivno sredstvo za spajanje praha
  • Specifično sredstvo, poznato kao detailer za 'zaglađivanje' površine.

Faza ispisa:

  • HP Multi Jet Fusion koristi ispisnu glavu za selektivno nanošenje sredstava za topljenje i detaljiranje na sloj polimera u prahu, koji se zatim topi grijaćim elementima kako bi se formirao čvrsti sloj.
  • Nakon svakog sloja (debljine 80 µm), u prethodni sloj se dodaje još praha i postupak se ponavlja dok se dio ne završi.

Faza naknadne obrade:

  • Kada je izrada gotova, cijeli sloj praha s inkapsuliranim dijelovima šalje se u stanicu za obradu gdje se uklanja većina preostalog praha vakuumskim usisavanjem;
  • Dijelovi se zatim pjeskare kako bi se uklonili ostaci praha prije odlaska u odjel za završnu obradu, gdje se boje radi poboljšanja estetike.

Zašto se Peugeot odlučio za ovaj izbor?

3D ispis nudi mnoge dodatne prednosti. Prije svega to je sloboda dizajna: manje proizvodnih ograničenja i beskonačne mogućnosti za složenost dijelova (zbog toga što nema injekcijskog prešanja). 3D ispis otvara nove kreativne prostore za dizajnere.

Zatim, tu su i optimizirane strukture, jer je smanjena težina, veća čvrstoća, manje sklopova, fleksibilnost kroz korištenje mreže. A tu je i agilna proizvodnja: beskonačne mogućnosti prilagodbe, masovna proizvodnja s kraćim rokovima isporuke i bez potrebe za skladištenjem zahvaljujući proizvodnji 'na zahtjev'.

Osim toga, ova tehnologija se stalno razvija, kako u pogledu materijala koje koristi, tako iu pogledu metoda proizvodnje. A troškovi proizvodnje samo se smanjuju.

Najinovativniji materijal

U samo nekoliko mjeseci timovi su zajednički razvili novi polimer koji ima 3 glavne prednosti: Fleksibilnost (fleksibilan, savitljiv i robustan polimer); Brzina: proizvodni proces je vrlo kratak i napravljen po mjeri; Kvaliteta renderiranja: vrlo precizni detalji zahvaljujući vrlo finim molekulama.

Fleksibilni materijal koji se koristi je Ultrasint termoplastični poliuretan (TPU), plod partnerstva između HP Inc. i BASF-a. Ovaj materijal nudi izdržljive, jake i fleksibilne dijelove. Savršen je materijal za dijelove koji apsorbiraju udarce koji zahtijevaju visoku elastičnost i za fleksibilne strukture nalik mrežici. Materijal se može koristiti za izradu dijelova s ​​visokom kvalitetom površine i vrlo visokom razinom detalja.

Korištenje TPU-a u unutrašnjosti automobila novi je pristup koji je patentirala grupa Stellantis.

Tajne revolucionarne proizvodnje

Peugeot je odlučio koristiti HP Multi Jet Fusion (MJF) tehnologiju 3D ispisa. HP Multi Jet Fusion je potpuno nova tehnologija proizvodnje aditiva sloj po sloj na sloju praha. Francuska marka je jedna od prvih koji je upotrijebila ovu tehnologiju u razvoju asortimana 3D dodatne opreme.