Ova plug-in hibridna super sportska berlinetta opremljena je s tri elektromotora uz 4,0-litreni twin-turbo V8 motor smješten straga, koji isporučuje ukupno 1050 KS, 50 više od automobila koji zamjenjuje
Ferrari je ovaj tjedan predstavio svoj najnoviji sportski automobil, 849 Testarossa. Automobil, koji u ponudi zamjenjuje SF90 Stradale, hibridna je plug-in super sportska berlinetta opremljena s tri elektromotora uz twin-turbo V8 motor smješten straga, koji isporučuje ukupno 1050 KS, 50 više od automobila koji zamjenjuje.
Saznali smo i cijene novog superautomobila: u Europi će 849 Testarossa stajati od 460.000 eura za coupé verziju i 500.000 eura za spider verziju, a paket Assetto Fiorano dodaje dodatnih 52.500 eura.
849 Testarossa zauzima svoje mjesto na vrhu Ferrarijeve ponude zahvaljujući svojim performansama, sposobnosti da oduševi vozača bez kompromisa u udobnosti vožnje ili profinjenosti interijera, kao i futurističkom, ali duboko povijesno ukorijenjenom dizajnu. Ovaj automobil je osmišljen za najzahtjevnije klijente; one koji žele najbolje od Ferrarija. To je ujedno i razlog povratka legendarnog imena u povijest Maranella, Testa Rossa, koje je prvi put korišteno na modelu 500 TR 1956. godine za opis boje poklopaca bregastih osovina nekih od Ferrarijevih najekstremnijih, najučinkovitijih i najlegendarnijih trkaćih motora, prije nego što je korišteno kao ime za jedan od najpoznatijih cestovnih modela marke, Testarossu iz 1984. godine.
Srce modela 849 Testarossa vrti se oko njegovog osmerocilindričnog motora s unutarnjim izgaranjem s dva turbopunjača, dijela obitelji motora koji su osvojili više nagrada Međunarodni motor godine. Jedinica je potpuno redizajnirana kako bi se dosegli novi vrhunci performansi (izvanrednih 830 KS maksimalne snage) i kombinirana je s naprednim hibridnim sustavom izvedenim iz Ferrarijevog neusporedivog iskustva u motorsportu. Među najistaknutijim inovacijama je novi turbopunjač, najveći ikad za Ferrarijev serijski automobil, koji omogućuje neviđeno ubrzanje. Hibridna grupa, koja se sastoji od stražnjeg elektromotora i dvije jedinice ugrađene na prednjoj osovini, sposobna je isporučiti 220 KS. Sustav pogona na sva četiri kotača na zahtjev i vektoriranje momenta maksimiziraju performanse u svim uvjetima.
Kako bi se poboljšale dinamičke kvalitete i povratne informacije vozača na granici, 849 Testarossa je opremljena (uz najnoviju generaciju sustava kočenja putem žice) Ferrarijevim ABS Evo kontrolerom, koji poboljšava preciznost i dosljednost kočenja u svim uvjetima, zajedno s novim kočionim sustavom. Postavke opruga i amortizera potpuno su revidirane za poboljšano ponašanje na granici prianjanja. Opsežno smanjenje težine komponenti omogućilo je 849 Testarossi da se pohvali najboljim omjerom snage i težine ikada za model iz serije, budući da ogromno povećanje performansi nije rezultiralo nikakvom dodatnom težinom u usporedbi sa SF90 Stradale.
I sa stajališta stila, 849 Testarossa označava revoluciju u konceptu Ferrari V8 berlinette sa središnjim stražnjim pogonom: inspiracija preuzeta iz sportskih prototipova iz 1970-ih, zajedno s oštrim i geometrijskim linijama, stvara jedinstven i bezvremenski dizajn. Sinergija između forme i funkcije omogućila je impresivne aerodinamičke performanse: ukupna sila potiska (downforce) od 415 kg pri 250 km/h predstavlja povećanje od 25 kg u odnosu na SF90 Stradale, a ujedno pruža i 15 posto više snage hlađenja pogonskog sklopa i kočnica.
Kokpit je još obuhvatniji i ergonomskiji nego prije: središnji motiv jedra s integriranim mjenjačem brzina, inspiriran F80, poboljšava položaj komponenti i čini ih pristupačnijima. Novi upravljač, opremljen mehaničkim tipkama (uključujući kultnu tipku za pokretanje motora), podiže iskustvo vožnje uz zadržavanje visoke funkcionalnosti Ferrarijevih upravljača najnovije generacije. Konačno, novi HMI sustav čini interakciju s automobilom još jednostavnijom i intuitivnijom.
Pogonski sklop
849 Testarossa je opremljen plug-in hibridnim (PHEV) sustavom koji se sastoji od 830 KS twin-turbo V8 motora u kombinaciji s tri elektromotora, visokonaponskom baterijom i pretvaračem koji zajedno daju ukupnu snagu od 220 KS. Ovaj sustav povećava ukupnu snagu pogonskog sklopa na 1050 KS, što je apsolutni rekord za serijski Ferrari. Arhitektura plug-in hibridnog pogonskog sklopa modela 849 Testarossa dizajnirana je kako bi se osigurale maksimalne performanse, dinamika vozila i upotrebljivost.
Motor s unutarnjim izgaranjem
Motor s unutarnjim izgaranjem modela 849 Testarossa (kod projekta F154FC) najnovija je verzija Ferrarijevog višestruko nagrađivanog 4,0-litrenog twin-turbo V8 motora. Proizvodi 830 KS sa specifičnom snagom od 208 KS/l, što je povećanje od 50 KS u usporedbi s prethodnom iteracijom. Ovo postignuće postignuto je uz zadržavanje istog obujma i potpunu reviziju komponenti, uključujući potpuno novi turbopunjač, glave cilindara, blok motora, ispušne razvodnike, usisne plenume, titanske pričvršćivače, sustav ventila i razvodnik goriva. Najveći okretni moment ICE motora je 842 Nm pri 6500 okr./min.
Ugrađen je novi, veći turbopunjač s ležajevima niskog trenja izvedenim iz F80 i inovativnim toplinskim štitom na kućištu turbine inspiriranim modelom 296 GT3 kako bi se poboljšalo upravljanje toplinom u motornom prostoru. Kotači kompresora i turbina optimizirani su u smislu materijala i aerodinamike, a uvedena je i usavršena strategija kalibracije, sve kako bi se smanjilo zaostajanje turba i održala odzivnost motora. Međuhladnjak je optimiziran kako bi se upravljalo povećanjem snage i poboljšala toplinska učinkovitost.
Povećanje snage motora postignuto je bez značajnijeg smanjenja težine zahvaljujući strojnoj obradi inspiriranoj trkaćim motorima, olakšavanju bregastih vratila i primjeni titanskih vijaka, čime je omjer težine i snage poboljšan za gotovo 10% u usporedbi sa SF90 Stradale.
Promjer Inconel® ispušnog kolektora povećava se za 20 posto, a duljina za 10 posto kako bi se poboljšale performanse i osigurao zvuk tipičan za Ferrari. Primjena fleksibilnog Inconel spoja podnosi izuzetno visoke temperature bez povećanja težine. Ispušni sustav integrira GPF-ove i keramičku matricu nove generacije za katalizatore, što održava raspored nepromijenjenim, a istovremeno u skladu s regulatornim zahtjevima bez značajnog povećanja mase.
849 Testarossa, po prvi put na automobilu serije Prancing Horse, također je uvela upotrebu recikliranih aluminijskih sekundarnih legura za odljevke motora (glava cilindra, kućište radilice i karter), smanjujući emisije CO₂ po kilogramu korištenog aluminija za maksimalno 80 posto, što je jednako smanjenju do 0,4 tone ekvivalenta CO₂ po automobilu.
Elektromotori i hibridni sustav
849 Testarossa usvaja PHEV arhitekturu izvedenu iz SF90 Stradale, kombinirajući V8 motor s unutarnjim izgaranjem s tri elektromotora za ukupnu snagu od 220 KS. Dva od njih nalaze se na prednjoj osovini i čine RAC-e (elektronički regulator podešavanja zavoja) sustav koji omogućuje 4WD sustavu i vektoriranju momenta maksimiziranje trakcije i učinkovitosti pri izlasku iz zavoja. Treći elektromotor, MGU-K (Motor Generator Unit, Kinetic), smješten je na stražnjoj osovini i izravno proizlazi iz Scuderijinog iskustva u Formuli 1.
Cijeli sustav je revidiran kako bi se poboljšale performanse i udobnost vožnje, s optimiziranom kalibracijom za rad u sinergiji s motorom s unutarnjim izgaranjem. Upravljački sustav također integrira novu funkciju aktivnog prigušenja usmjerenu na reguliranje praznog hoda motora, poboljšavajući prijelaz između termičke i električne radne faze. Mape hlađenja elektromotora su optimizirane, osiguravajući veću termičku učinkovitost od 10-12 °C. To održava električne performanse konzistentnima dulje vrijeme, čak i u uvjetima intenzivne upotrebe.
Strategija regeneracije pri kočenju je revidirana kako bi se još više poboljšao osjećaj papučice, čineći hod papučice još glatkijim i učinkovitijim. Regenerativna intervencija je progresivnija i prirodnija, dodatno poboljšavajući konzistentnost između električnog i hidrauličkog usporavanja. Strategije upravljanja baterijom i elektromotorom kalibrirane su prema četiri električna načina vožnje koji se mogu odabrati putem eManettina - eDrive, Hybrid, Performance i Qualify - optimizirajući performanse u svim uvjetima. U eDrive načinu rada, automobil može prijeći do 25 km samo na električni pogon zahvaljujući litij-ionskoj bateriji od 7,45 kWh koja je ugrađena u šasiju kako bi se osiguralo nisko težište i optimalna ravnoteža težine.
Što se performansi tiče, 849 Testarossa ubrzava od 0-100 km/h za <2,3 s, od 0-200 km/h za 6,35 s, uz krajnju brzinu od >330 km/h.
Zvuk
849 Testarossa uvodi novu zvučnu dimenziju koja odražava bit automobila, sa snažnim i čistim karakterom. Boja novog V8 turbo motora optimizirana je kako bi se osigurao prepoznatljiv akustični potpis u svim uvjetima vožnje, a istovremeno sačuvali prepoznatljivi harmonici Ferrarijevog V8 motora.
Razina zvuka povećana je pri svim brzinama, s posebnom pažnjom na bogatstvo i čistoću zvuka u niskom i srednjem rasponu okretaja. Cilj je bio poboljšati svijetle tonove plemenitih redova izgaranja (višekratnici reda 2) pri ubrzanju. Krećući se prema limitatoru postavljenom na 8300 okr./min., snaga pogonskog sklopa eksplozivno se manifestira, s impresivnim iskustvom koje uključuje zvuk, ubrzanje i vibracije, naglašenim ravnom arhitekturom radilice.
Nova strategija mijenjanja brzina, naslijeđena od SF90 XX Stradale, revidirana je kako bi se stvorio uzbudljiviji zvuk tijekom mijenjanja brzina u vožnji s pritiskom na dugme. Taj je učinak postignut novom kalibracijom motora koja djeluje u sinergiji s logikom upravljanja mjenjačem, optimizirajući slijed aktiviranja i tlak u komori za izgaranje kako bi se maksimizirao intenzitet zvuka tijekom kretanja. Sadržaj je aktivan od srednjih opterećenja i okretaja, vraćajući učinak trkaće promjene brzina s karakterističnim zvukom motora pri prekoračenju brzine. Mijenjanje brzina postaje još ekstremnije od položaja 'Race' Manettino naprijed.
Vanjski dizajn i dimenzije
Model 849 Testarossa razvio je Ferrarijev Styling Centre, kojim upravlja Flavio Manzoni, revolucionirajući oblik SF90 Stradale i naglašavajući tehnološke i performansne karakteristike automobila. Stilski jezik razvija arhitektonski i futuristički smjer, s ravnotežom između skulpturalnih oblika i grafičkih elemenata. Vertikalne i poprečne linije stvaraju neviđenu vizualnu shemu, inspiriranu aeronautikom i sportskim prototipovima 1970-ih.
Bokom dominiraju vrata s trodimenzionalnim modeliranjem koje počinje od glavne linije pregiba. Duboko oblikovana gornja površina vrata ima složenu trodimenzionalnost kakva nikada prije nije postignuta na standardnom serijskom automobilu i redefinira odnos između karoserije automobila i kabine. Ploča je izrađena od jednog aluminijskog lijeva zahvaljujući Ferrarijevim naprednim proizvodnim procesima.
Karakteristika dizajna vrata je način na koji se koriste kao aerodinamični kanal, što im daje prepoznatljiv zamah i arhitekturu. Kontrastni crni vertikalni bočni usis dovodi zrak do međuhladnjaka i uključuje dodatni usis, pojačavajući arhitektonski otisak i uvodeći koncept trodimenzionalne livreje. Linija nabora proteže se prema stražnjem dijelu, što dovodi do dizajna dvostrukog repa inspiriranog modelom 512 S koji mijenja vizualnu percepciju kabine, čineći je kompaktnijom i dajući joj dizajn s kabinom usmjerenijom prema naprijed.
Prednji dio ima strukturirane volumene koji podsjećaju na Ferrarijeve geometrije iz 1980-ih. Horizontalna obloga nalik mostu spaja prednja svjetla, podsjećajući na stilsku temu koja se već koristila na Ferrariju 12Cilindri i F80. Ovaj element stvara novi omjer između volumena i praznina u površinskoj obradi što stvara efekt spojlera pune širine. Spojleri u boji karoserije i crni razdjelnik upotpunjuju donji dio odbojnika, pojačavajući tehničke i aerodinamičke karakteristike.
Stražnjim dijelom dominiraju dva repa inspirirana modelom 512 S, koja, integrirana s aktivnim krilom, čine patentirano aerodinamično rješenje. Izrađeni stražnji branik naglašava sportski stav automobila, naglašavajući širinu, dok središnji dio karakterizira modeliranje oko kultnih okruglih ispušnih cijevi. Stražnji dio upotpunjuje difuzor pune širine, koji je vrlo izražen u sredini, a koji pojačava osjećaj ekstremnih performansi.
U tlocrtu, vidljiv je izuzetno čist kompozicijski oblik automobila. Izbočine koje strše iz prednjeg branika, zajedno s dva stražnja dijela repa, skladno definiraju obod automobila. Stražnje staklo vizualno je integrirano u dva stražnja dijela, ponovno naglašavajući efekt kabine prema naprijed.
Kovani kotači razvijeni su u bliskoj sinergiji s odjelom za aerodinamiku. Istaknuti aerodinamički profili s proširenom obradom dijamantnim rezom optimiziraju odvod zraka iz blatobrana i kontroliraju trag. Geometrije omogućuju opsežnu estetsku i funkcionalnu prilagodbu.
Vanjske dimenzije 849 Testarosse su sljedeće: duljina 4718 mm, širina 2304 mm, visina 1225 mm, međuosovinski razmak 2650 mm. Sugha težina vozila je 1570 kg, a raspored težine 45 posto naprijed / 55 posto straga. Spremnik goriva je 68 litara, a prtljažnik 74 litara.
Gume
Gume, u skladu s Ferrarijevom tradicijom, razvijene su kroz intenzivan rad na usavršavanju u suradnji s Michelinom, Pirellijem i Bridgestoneom. Ovaj zajednički razvoj rezultirao je specifičnim rješenjima za najrazličitije potrebe. Dostupne tehnologije uključuju Michelin Pilot Sport Cup2R (na zahtjev), Michelin Pilot Sport Cup2 (Assetto Fiorano), Pirelli PZero R (standardno) i Bridgestone Potenza Sport (standardno, također u run-flat verziji). Svako rješenje dizajnirano je kroz zajedničke virtualne i fizičke sesije kako bi se osigurale optimalne performanse u različitim kontekstima, s naglaskom na održavanje emocija vožnje, povećanje čistih performansi i ponašanja u uvjetima srednjeg prianjanja. Usvojene mjere su 265/35R20 sprijeda i 325/30R20 straga.
Unutrašnjost
Unutrašnjost modela 849 Testarossa sinteza je rasporeda berlinette s horizontalnom armaturnom pločom i kokpita jednosjeda. Gornji dio armaturne ploče ima lebdeći efekt s otvorima za zrak u obliku slova 'C' uokvirenim aluminijem. Između gornjeg i donjeg dijela nalazi se kontrastna horizontalna traka koja integrira glavne kontrole i suvozačev ekran. Donji dio armaturne ploče karakteriziraju dva arhitektonska motiva jedra koji uključuju upravljačke funkcije, s vratima inspiriranim F80 integriranim u plutajući položaj u jedru na strani upravljača.
Raspored središnjeg tunela redizajniran je kako bi se sekundarne komande rasporedile na racionalniji i minimalistički način. Tema središnjeg jedra preuzeta je i na pločama vrata gdje se nalazi woofer s aluminijskom rešetkom. Isti element sadrži i ručku vrata.
Dizajn interijera ima za cilj optimizirati prostor i poboljšati ergonomiju. Pristupačnost je poboljšana smanjenjem širine dna panela vrata i susjednih područja, čime se oslobađa dodatni prostor za stražnju klupu i pretinac za rukavice na suvozačevoj strani.
Sjedala su dostupna u dvije verzije: udobna, sa skulpturalnim tretmanom presvlake i stila koji odgovara geometriji kokpita, te trkaće sjedalo od karbonskih vlakana, sa sportskim bočnim osloncima za idealno bočno držanje. Obje verzije rezultat su kombinirane studije ergonomije i stila.
HMI
Upravljač modela 849 Testarossa integrira digitalne i analogne funkcije: mehaničke kontrole koje su već viđene na modelu F80 prenesene su, uključujući kultnu tipku za pokretanje motora, dok digitalni klaster omogućuje brzu rekonfiguraciju električnih načina vožnje (putem eManettina).
Korisničko sučelje dizajnirano je kako bi koncentriralo funkcije oko vozača, s efektom obuhvatnosti koji također uključuje oblogu vrata i središnji tunel. Putnički prostor formalno preuzima taj efekt, ali manje eksplicitno. Povezivost je zajamčena kompatibilnošću s Apple CarPlay® i Android Auto®, dok je bežično punjenje pametnih telefona integrirano u središnji tunel. Automobil je također opremljen sustavom MyFerrari Connect, koji omogućuje daljinsko praćenje vozila putem namjenske aplikacije.
ADAS sustavi
Sustavi pomoći vozaču integrirani su kako bi se povećala udobnost i sigurnost, intervenirajući samo u hitnim situacijama i na najmanje invazivan mogući način, samo kada je vozaču to potrebno. Potpuno su konfigurirani putem izbornika instrumentne ploče, a njihove značajke uključuju adaptivni tempomat sa Stop & Go funkcijom, automatsko kočenje u nuždi s detekcijom biciklista, detekciju mrtvog kuta, upozorenje na napuštanje trake, pomoć pri održavanju trake, automatska duga svjetla, prepoznavanje prometnih znakova, Surround View, upozorenje na promet iza vozila i praćenje umora vozača.
Assetto Fiorano
Paket opreme Assetto Fiorano je opcionalna konfiguracija modela 849 Testarossa s ekskluzivnim sadržajem koji se ne može predvidjeti na standardnom automobilu. Razvijen je kako bi se maksimizirale dinamičke i aerodinamičke performanse automobila. Specifikacija Assetto Fiorano predviđa ukupno smanjenje težine od oko 30 kg, postignuto zahvaljujući opsežnoj upotrebi kompozitnih materijala poput karbonskih vlakana i titana. Specifične komponente uključuju novo lagano cjevasto sjedalo presvučeno crnom Alcantarom©, koje štedi oko 18 kg u usporedbi sa standardnim sjedalima, te 20-colne kotače od karbonskih vlakana koji smanjuju neoprugljenu masu i poboljšavaju odziv pri ubrzavanju i kočenju.
S aerodinamičkog gledišta, specifikacija Assetto Fiorano također uvodi značajne promjene. Prednji dio karakteriziraju veći pokreti, a prednji pod opremljen je dodatnim parom generatora vrtloga, koji povećavaju lokalno usisavanje, osiguravajući savršenu aerodinamičku ravnotežu. Straga, dva dvostruka krila zamjenjuju dvostruke repove: to su spojleri na kojima se nalaze aerodinamički profili visokog upada, postavljeni između dvije vertikalne krajnje ploče. Ovo rješenje omogućuje utrostručenje vertikalne sile potiska u usporedbi s dvostrukim repovima bez značajnog smanjenja aerodinamičkog otpora.
Dinamika vozila optimizirana je krućim, jednostepenim Multimatic amortizerima, oprugama olakšanim za 35 posto i nagibom nagiba smanjenim za 10 posto, što poboljšava kontrolu karoserije i aerodinamičku učinkovitost. Po prvi put, specifikaciju Assetto Fiorano moguće je opremiti i prednjim podizačem, što u ovom slučaju podrazumijeva održavanje poluaktivni Magneride ovjes. Među dostupnim gumama su i Michelin Pilot Sport Cup2 gume, specifične za ovu verziju, razvijene kako bi osigurale bolje prianjanje, konzistentnost i performanse u sportskim uvjetima vožnje.
Specifikacija Assetto Fiorano može se upotpuniti ekskluzivnom livrejom dostupnom u dvije varijante boja – Bianco Cervino i Rosso Corsa – s postupnom pozadinom, koja reinterpretira klasičnu temu dvostrukih uzdužnih pruga s postupnim efektom.
Motiv počinje na kraju poklopca motora, prelazi preko krova, a zatim završava na stražnjem dijelu, stvarajući snažan osjećaj dinamičnosti i modernosti.