ODLAZI U MUZEJ

Došao je i taj dan! Posljednja VW Buba silazi s proizvodne trake

Prva i posljednja Volkswagen Buba zatvorile su svoj životni krug

Prva i posljednja Volkswagen Buba zatvorile su svoj životni krug

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Poznata i kao Tip 1, izvorna Buba je tijekom desetljeća evoluirala od nacističkog propagandnog alata do kulturne ikone, no danas je završila proizvodnja treće generacije narodnog automobila

Došao je i taj dan! Posljednji primjerak VW Bube silazi danas s proizvodne trake u Volkswagenovoj tvornici u Puebli u Meksiku, a zadnji model Denim Blue bit će izložen u tamošnjem VW muzeju. Meksička tvornica će se prebaciti na proizvodnju novog SUV-a za sjevernoameričko tržište.

Volkswagen Buba od 1938. do 1975.

Volkswagen Buba od 1938. do 1975.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Nakon više od sedam desetljeća proizvodnje u tri generacije Volkswagen Beetle (ili Buba) naposljetku kreće na svoje posljednje parkiralište. Posljednja, treća generacija Bube nikada nije uspjela privući zaljubljenike u ovaj legendarni automobil kao njezini prethodnici.

VW Buba iz 1972.

VW Buba iz 1972.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Poznata i kao Tip 1, izvorna Buba je tijekom desetljeća evoluirala od nacističkog propagandnog alata do kulturne ikone. Do trenutka kada je posljednji primjerak prve generacije proizveden 2003. godine, Volkswagen je prodao 21,5 milijuna Buba prve generacije u svijetu. Druga generacija, koja je lansirana 1998. kao nova Buba (New Beetle), jer se izvornik još uvijek gradio u Meksiku, pomogla je da se pokrene val retro dizajna. Volkswagen je od 1998. do 2010. godine prodao 1,2 milijuna primjeraka druge generacije.

New Beetle iz 2003.

New Beetle iz 2003.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Posljednji veliki redizajn stigao je 2012. godine, kada je VW pokušao dodati 'dizajn muškosti' i ispustio new iz imena, jednostavno nazvavši vozilo Beetle. To također označava točku u kojoj je cjelokupna proizvodnja svih Buba treće generacije prebačena u Pueblu u Meksiko, iako su automobili iz te tvornice bili transportirani na 91 tržište širom svijeta.

Buba treće generacije trebala je nastaviti ondje gdje je stao New Beetle, kombinirajući klasični styling s modernom tehnologijom. No treća generacija Beetlea nije nikada postala modna ikona poput nove Bube. Ipak, VW je kazao da je od konačne iteracije Beetlea iz 2011. godine izgrađeno više od 500.000 vozila.

Volkswagen Beetle iz 2011.

Volkswagen Beetle iz 2011.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen AG

Volkswagen je krajem 2018. godine najavio kraj proizvodnje Bube, objavivši model s posebnim izdanjem kako bi obilježio kraj proizvodnje, te nema planove za izravnog nasljednika.

Buba možda više nema, ali VW nije završio s retro dizajnom. Godine 2022. njemački proizvođač automobila planira lansirati produkcijsku verziju I.D. Buzz koncept. To je potpuno električni hommage tom drugom kultnom Volkswagenu - Mikrobusu. A I.D. Buzz će biti samo jedan model iz serije novih električnih Volkswagena koji dolaze u sljedećem desetljeću. Tko zna, možda će i električna Buba jednom ući u poslovne planove Volkswagena?

Do tada – zbogom, Buba!

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!