Tehnologija se već koristi u testnim vozilima kao što su ID.Buzz i Audi Q8. Samo ove godine, stotine dodatnih testnih vozila bit će opremljeno sveobuhvatnim skupom senzora kako bi se prikupili visokokvalitetni podaci
Bosch i CARIAD intenziviraju svoju suradnju unutar Saveza za automatiziranu vožnju: partneri razvijaju svoj softverski paket za potpomognutu i automatiziranu vožnju razine 2 i 3 u potpunosti koristeći umjetnu inteligenciju. U tu svrhu Bosch i CARIAD proširuju svoje postojeće pristupe kako bi uključili najsuvremenije metode umjetne inteligencije. To bi trebalo dovesti do snažnijih, inteligentnijih sustava pomoći vozaču koji djeluju prirodno kao i ljudski vozač – podižući iskustvo vožnje na novu razinu i čineći ga još sigurnijim. Softverski paket pokriva sve bitne kognitivne zadatke percepcije, interpretacije, donošenja odluka i djelovanja.
Proširenje korištenja moderne umjetne inteligencije dovodi Savez za automatiziranu vožnju još jedan korak bliže njegovom glavnom cilju: Bosch i CARIAD žele učiniti automatiziranu vožnju dostupnom milijunima privatnih vozača, od masovnog tržišta do premium segmenta. Njihov je cilj da nove funkcije vožnje omoguće vozačima da maknu ruke s volana u raznim situacijama vožnje. Prve verzije implementirane su u testnim voznim parkovima i sada se sustavno obučavaju i dalje razvijaju na dnevnoj bazi s velikim količinama podataka. Softverski paket za primjenu u proizvodnim projektima bit će dostupan od sredine 2026. nadalje.
Volkswagen grupa planira integrirati Boscheve i CARIAD-ove funkcije automatizirane vožnje u svoju novu arhitekturu za softverski definirana vozila. Pokrivajući raspon od pojedinačnih funkcija vožnje do cjelovitog softverskog okruženja, Bosch će ovo skalabilno rješenje učiniti dostupnim i drugim proizvođačima diljem svijeta kako bi aktivno promovirao automatiziranu vožnju u širokim razmjerima. Projektni tim dviju tvrtki tako impresivno pokazuje da predano partnerstvo, tehnološka izvrsnost i jasan fokus na ciljeve vode do inovativnih europskih rješenja.
Peter Bosch, izvršni direktor CARIAD-a, kaže: 'Pokazujemo da je njemačka automobilska industrija savladala ključne tehnologije umjetne inteligencije i automatizirane vožnje. Stručnošću naših programera i inženjera osiguravamo sastavni dio europskog digitalnog suvereniteta. Naš je cilj u Savezu učiniti praktičnost i sigurnost automatiziranih sustava vožnje dostupnima što većem broju ljudi kako bi mogli uštedjeti dragocjeno vrijeme dok su u svom automobilu.'
Mathias Pillin, tehnički direktor tvrtke Bosch Mobility, dodaje: 'Kada je riječ o pouzdanom i velikom uvođenju automatiziranih sustava vožnje na ceste, podaci i umjetna inteligencija su ključni. Zajedno možemo odgovoriti na ovaj izazov samo ako radimo kao ravnopravni partneri i napustimo ukorijenjene načine razmišljanja. Zajedno s CARIAD-om u Savezu za automatiziranu vožnju pokazujemo kako to može funkcionirati.'
Korištenje umjetne inteligencije u svim tehnološkim komponentama
Savez za automatiziranu vožnju koristi umjetnu inteligenciju od početka partnerstva – na primjer, u području percepcije za funkcije poput prepoznavanja objekata. Umjetna inteligencija sada se koristi duž cijelog lanca softverske tehnologije: u svemu, od prepoznavanja objekata i fuzije različitih senzora poput kamera i radara do donošenja odluka i sigurne automatizirane kontrole pogonskog sklopa, upravljanja i kočnica. U budućnosti će se automatizirane funkcije vožnje temeljiti na end-to-end arhitekturi umjetne inteligencije u kojoj će svi moduli postati još snažniji i inteligentniji korištenjem umjetne inteligencije.
U središtu ovih razvoja je korištenje najsuvremenije tehnologije poznate iz generativnih aplikacija umjetne inteligencije. Baš kao što jezični modeli razumiju složene semantičke odnose, novi AI paket Automated Driving Alliancea može analizirati scenarije gradskog prometa i predvidjeti trenutno i potencijalno ponašanje sudionika u prometu iz različitih modaliteta senzora. Bosch i CARIAD ostvaruju ove tehnološke napretke u okviru modernog inženjerskog okruženja i sveobuhvatne hardverske strategije koja će osigurati skalabilnu i buduću implementaciju u svim klasama vozila.
Razvoj svih tehnoloških elemenata od početka do kraja s vlastitim izvornim kodom i intelektualnim vlasništvom čini osnovu razvojnog partnerstva. To omogućuje potpunu tehničku kontrolu izvornog koda s jasnim standardima za zaštitu podataka, sigurnost, sigurnost vožnje i transparentnost, kao i mogućnost brzog i fleksibilnog generiranja inovacija kroz optimizaciju izvornog koda, a zatim njihovu isporuku kupcima. Programeri dizajniraju arhitekturu na takav način da odluke i radnje AI-a ostanu sigurne, sljedive i objašnjive.
Softverski paket također postavlja temelje za moguću integraciju multimodalnih AI pristupa koji povezuju vizualne i lingvističke informacije. Nazvani pristupi vid-jezik-akcija (vision-language-action ili VLA), oni mogu oponašati logičko razmišljanje i radnje ljudi. Takav korak omogućio bi još učinkovitiju obuku i ravnomjernije dublje razumijevanje složenih prometnih situacija. Na primjer, VLA-ovi mogu pomoći u otkrivanju skrivenih rizika tijekom vožnje i olakšati odgovarajući odgovor.
Velika testna flota za svakodnevnu obuku vozačkih sustava
AI paket učinit će automatiziranu vožnju u rasponu razine 2 i razine 3 još robusnijom. Do početka proizvodnje, performanse će se stalno poboljšavati kontinuiranim prikupljanjem ogromnih količina podataka kako bi se maksimizirala sigurnost i pouzdanost sustava. Za to je ključna sveobuhvatna testna i validacijska flota na javnim cestama. Timovi CARIAD-a i Boscha surađuju diljem svijeta, testirajući funkcije vožnje na javnim cestama u Europi, Japanu i SAD-u – naglašavajući svoj ambiciozni plan stvaranja softverskog paketa za automatiziranu vožnju koji se može koristiti na mnogim globalnim tržištima. Razvoj je vođen podacima, što znači da se softver može uvesti u testna vozila nekoliko puta dnevno s novim ažuriranjima i optimizacijama izvornog koda.
Tehnologija se već koristi u testnim vozilima kao što su ID.Buzz i Audi Q8. Samo ove godine, stotine dodatnih testnih vozila bit će opremljeno sveobuhvatnim skupom senzora kako bi se prikupili visokokvalitetni podaci. Ti podaci pomažu programerima da dodatno optimiziraju AI stog i analiziraju rijetke i složene vozačke situacije, poznate kao 'corner cases'. Zahvaljujući razvoju cjelovitog softverskog rješenja podržanog umjetnom inteligencijom, potpomognuta i automatizirana vožnja postat će još sigurnija i praktičnija za potrošača.