VW Bus Festival 2023.

Priča o ikoni: Ekskluzivna izložba klasičnog VW Busa putovanje je u doba prije 73 godine

13.06.2023 u 09:44

Bionic
Reading

Sa 6000 vozila koja sudjeluju, festival je najveći susret ove vrste. Osim toga, odjel klasičnih Volkswagenovih gospodarskih vozila na festivalu će predstaviti više od 70 rijetkih povijesnih modela VW Bus

Međunarodni VW Bus Festival 2023. okupit će sve zaljubljenike u kultne modele VW Busa, a trajat će tri dana (od 23. do 25. lipnja). Sa 6000 vozila koja sudjeluju, festival je najveći VW Bus susret ove vrste.

Osim toga, odjel klasičnih Volkswagenovih gospodarskih vozila na festivalu će predstaviti više od 70 rijetkih povijesnih modela VW Bus. Bit će to najveća izložba klasičnih modela VW-ovih autobusa. Najznačajniji događaji uključuju Sofie - T1 iz 1950. s brojem šasije 20-1880. Sofie je najstariji VW Bus koji je još registriran u svijetu.

Još jedan vrhunac je T1 Half-Track Fox – specijalist za penjanje na visoke planine od kojih je ostao samo jedan. Vidjeti ga se može vidjeti na festivalu u izložbenom prostoru 'Offroad'. Još jedna klasična zvijezda je 'Plattenwagen', koji su nedavno izradili zaposlenici Volkswagena (neki od njih su već u mirovini) koristeći originalne dijelove iz 1940-ih. Ovaj kamion s platformom svojevrsni je prototip za modele Volkswagen Transporter.

Činjenicu da je VW bus često bio ispred svog vremena dokazuje T2 s električnim pogonom iz 1978. Jedna od glavnih ikona svijeta VW autobusa je T3 California – prva generacija kampera koji još uvijek turiste pretvara u 'globetrotterse' do danas. Multivan syncro četvrte generacije, koji je završio legendarnu Panamericana rutu od Aljaske do Tierra del Fuego (Ognjene zemlje) u novom rekordnom vremenu 1999., također budi želju da se krene na životna epska putovanja.

Povijesni kamperi i T2 Electric premošćuju jaz u današnjem svijetu. Uostalom, bit će naravno i aktualnih VW bus vozila na VW Bus Festivalu. Novi modeli na izložbi uključuju cijelu ponudu kampera – koji se sastoji od najnovijeg Caddyja California, California 6.1 i Grand California temeljenog na velikom Crafteru.

Aktualni Multivan eHybrid na festival će voziti s djelomično električnim pogonom, dok će ID. Buzz Pro, ID. Buzz Cargo i – kao europska premijera – novi ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom na cesti su kao potpuno električna vozila.

Kao uvod u automobilsku povijesti VW Bus Festivala 2023., Volkswagen gospodarska vozila daju detaljan pregled četiriju klasičnih vozila prikazanih na skupu: T1 Half-Track Fox, T2 Electric, T3 California i Multivan syncro vozilo koje obara rekorde.

T1 Half-Track Fox

Povijest T1 Half-Track Fox započela je u svibnju 1962. Tada se proizvodio u tvornici u Hannoveru kao 'normalni' T1 i prodavan Austriji. Tamo je pretvoren u alpskog specijalista u rukama Volkswagenovog mehaničara iz Beča. Austrijanac je VW autobus pretvorio u T1 s četiri osovine – od kojih su dvije bile opremljene pogonom s gusjenicama, a dvije su upravljale vozilom s dvostrukim gumama. Tako je nastao najterenski najsposobniji VW bus ikada. Dizajner Half-Track Foxa zvao se Kurt Kretzner. Povijesni izvori govore da je bio zaljubljenik u skijanje. Napomenuo je da u planinskim predjelima Austrije postoji manjak kombija s dobrim terenskim sposobnostima. Želio je to promijeniti. Izumitelj je proveo više od četiri godine projektirajući i izrađujući svog alpinista.

Ispod narančasto obojene karoserije VW autobusa, bečki majstor ugradio je upravljivu dvostruku osovinu sprijeda s dvostrukim gumama od 14 cola s grubim profilom i drugu dvostruku osovinu s gusjeničnim pogonom straga. Kao rezultat upravljanja dvostrukom prednjom osovinom, krug okretanja bio je samo 6 metara – tako da se gotovo mogao sam okretati. Automatski diferencijal s ograničenim proklizavanjem osiguravao je ravnomjerno raspoređenu trakciju prema naprijed čak i u dubokom snijegu.

T1 je svoju snagu za to crpio iz svog rednog motora od 42 KS (31 kW) s kapacitetom od 1493 cm³. Half-Track Fox imao je najveću brzinu od 40 km/h. Krajem 2018. Half-Track Fox došao je u kolekciju odjela klasičnih vozila Volkswagen gospodarskih vozila. Tamo je obnovljen i obojan u uglavnom originalnu narančastu boju. Mat narančastu, zapravo – namjera je još iz vremena da Half-Track Fox bude odmah prepoznatljiv u snijegom prekrivenoj prirodi.

T2 Electric

Odjel za klasična vozila Volkswagen gospodarskih vozila će elektrificirati VW Bus Festival s VW električnim kombijem koji se temelji na T2. Pritom će stručnjaci za klasična vozila u biti predstavljati prethodnika ID. Buzz-a. Retrospektiva: 1970. Volkswagen je u Wolfsburgu osnovao razvojni odjel koji je dizajnirao prvi Volkswagen na električni pogon. Godine 1972. tvrtka je pokazala prototip u obliku pick-upa s otvorenim teretnim prostorom. Ubrzo nakon toga započela je maloserijska proizvodnja VW električnog kombija, koji se nudio ne samo kao pick-up, već i kao bus i furgon. Bio je to početak probe flote.

Jedan od sudionika je bio i grad Berlin. Kupili su sedam električnih VW buseva. Jedan od njih bio je T2, proizveden 1977. i licenciran 14. travnja 1978. od Berlinskih gradskih transportnih službi. Stanica za mijenjanje baterija postavljena je u Berlinu gdje se prazna baterijska jedinica može zamijeniti za potpuno napunjenu unutar pet minuta. To je bilo moguće jer se punjiva baterija ugrađena ispod teretnog prostora mogla izvaditi. Kao alternativa, bilo je moguće puniti olovnu pogonsku bateriju preko sučelja u stražnjem dijelu vozila. Osim toga, kombi je već prije 45 godina imao sustav rekuperacije. Energetski sadržaj baterije bio je 21,6 kWh, što je dovoljno da električni VW kombi može prijeći udaljenosti do 85 kilometara. Pogon je osiguravao elektromotor kontinuirane snage 22 KS (16 kW). S ovom snagom, kombi od 2170 kg postigao je najveću brzinu od 75 km/h. T2 Electric bio je jezgra koja je pokrenula razvojni proces koji je natjerao generacije inženjera da pokušaju stvoriti električni VW bus za masovnu proizvodnju. Ali desetljećima je nedostajala odgovarajuća baterijska tehnologija za to. Danas su stvari drugačije.

T3 California

California je jedan od najuspješnijih kampera na svijetu – automobilski stav prema životu. Njegova povijest započela je 1988. s posebnim modelom temeljenim na trećoj generaciji Transportera. Zajednički razvijena s tvrtkom Westfalia i izgrađena njihovoj tvornici u njemačkom gradu Rheda-Wiedenbrück, ova prva California predstavljena je na Caravan Salonu u Essenu. Novi California T3 na izložbi nije mogao niti želio sakriti činjenicu da njegov koncept iskorištava provjereni raspored tehnologije i opreme Westfalia Jokera. Poseban model isprva proizveden u ograničenom izdanju vizualno se razlikovao od modela Westfalia Joker kroz velike odbojnike ekskluzivnog Multivana Carat-a. California se može naručiti u dvije boje Pastel White bijeloj i Marsala Red crvenoj. Sjedala i stražnja klupa bili su presvučeni svijetlosivim velurom. Dizajneri interijera također su pokazali stilsku svijest s bijelo-sivom i vrlo jasnom čajnom kuhinjom prilagođenom Jokeru. Po cijeni od 39.900 DM, California je koštala otprilike 10.000 DM manje od modela Westfalia i, kao rezultat toga, odmah je postala bestseler – samo u prvoj godini Volkswagen je prodao 5000 jedinica.

Kao alternativa pop-up krovu, prva California također je bila dostupna s visokim krovom i velikim panoramskim prozorom. Dok je visoki krov nudio prednosti pri neprekidnoj kiši i pri niskim temperaturama, skočni krov postigao je nižu ukupnu visinu Californije (2080 u usporedbi s 2610 mm), tako da je mogao stati u praktički svaku privatnu garažu i mnoga javna parkirališta.

Multivan syncro

Naziv Panamericana ne označava samo avanturističku rutu između Aljaske i Tierra del Fuego, već i svjetsku rekordnu vožnju koju su Volkswagen gospodarska vozila dovršila 1999. s vozačima Andreasom Renzom i Matthiasom Göttenauerom. Sa serijskim Multivan syncroom četvrte generacije timu je trebalo samo 15 dana, 14 sati i 6 minuta za 22.880 kilometara između Prudhoe Baya na Aljasci i Ushuaije u Argentini. Kratko vrijeme putovanja na velike udaljenosti kvalificiralo je tim za upis u Guinnessovu knjigu rekorda i jasno dalo do znanja da je VW bus s pogonom na sva četiri kotača savršen suputnik za sve putnike.

Rekordna vožnja koju je poduzeo Multivan syncro bila je posljednji poticaj za Volkswagen gospodarska vozila da dizajniraju još snažnija vozila s pogonom na sve kotače. Rekordni VW bus registracijske oznake 'WOB AZ 152' tako je postao početna iskra za razvoj modela Multivan PanAmericana s pogonom na sve kotače. Nakon dugog izbivanja, Volkswagen gospodarska vozila sada po prvi put izlažu VW bus svjetske turneje na VW Bus Festivalu. Potpuno novoizgrađeni Multivan syncro bit će prikazan u tematskom području 'Offroad' zajedno s drugim modelima s pogonom na sve kotače. U paviljonu odjela klasičnih vozila Volkswagen gospodarskih vozila, Göttenauer će održati ilustrirani govor uživo i opisati tadašnje rekordno putovanje.

Jedno je sigurno: zahvaljujući više od 70 izloženih klasičnih vozila, posjet VW Bus Festivalu 2023. ujedno je i putovanje kroz 73 godine povijesti VW busa.