Dizajneri Škode su podijelili niz zanimljivih uvida o studiji, koja služi kao pregled budućih karavana marke. Vision O će biti predstavljen 8. rujna u Münchenu
Nakon otkrivanja siluete prije dva tjedna, Škoda Auto sada prikazuje krupne planove eksterijera koncepta karavana pod imenom Vision O. Novi video ističe uska stražnja svjetla u obliku slova T, kosi krov s podijeljenim stražnjim spojlerom i natpis Škoda zajedno s logotipom 'Vision O' na vratima prtljažnika. Druge upečatljive značajke uključuju dizajn branika i novu interpretaciju B-stupa, koji se spaja sa stražnjim dijelom karoserije.
'Inspirirali su me neki detalji iz Škodinih prošlih favorita, poput Yetija ili Roomstera', objašnjava vanjski dizajner Jounggeen Kim, otkrivajući svoju inspiraciju. Vision O predstavlja sljedeći korak u evoluciji dizajnerskog jezika Modern Solid. Najnovija iteracija fokusira se na profinjenu aerodinamiku za potpuno električni koncept. 'Ovaj moderni pristup ogleda se, na primjer, u načinu na koji smo značajno smanjili dekorativne elemente na automobilu', dodaje Kim. Ipak – ili možda zbog toga – vjeruje da će automobil biti odmah prepoznatljiv na prvi pogled.
'Stvaranje nove interpretacije vozila u tako važnom segmentu za Škodu bilo je izazovno, ali i vrlo ispunjavajuće', kaže Daniel Edr, voditelj projekta koji vodi razvoj koncepta u odjelu za dizajn. 'Opširno smo raspravljali o tome što takav automobil čini važnim za nas, ali prije svega za naše kupce', dodaje, napominjući da je dizajnerski tim radio s bogatstvom uvida prikupljenih izravno od kupaca i od pojedinačnih prodavača diljem svijeta.
Jednom riječju
Kao dio postupnog otkrivanja studije Vision O, dizajneri Škoda Auta imali su zadatak izraziti koncept jednom riječju ili frazom. Za Daniela Edra, ta je riječ bila 'povratak korijenima'. 'Iz moje perspektive, jednostavan i svrsishodan dizajn automobila uvelike se oslanja na prvu i drugu generaciju Octavije, vraćajući se korijenima modela – koji su prije svega funkcionalnost', objašnjava Edr.
'Škodini karavani – bilo da se radi o Octaviji ili Superbu – često se koriste kao službeni automobili, a vikendom i praznicima služe i kao obiteljska vozila. Zato smo pitali kupce što očekuju od njih, kako u svakodnevnoj profesionalnoj upotrebi, tako i u slobodno vrijeme s obitelji', kaže Edr, iznoseći filozofiju koja stoji iza studije.
Karavani iz Mlade Boleslave za Edra su osobna stvar: 'Znate, rođen sam u Mladoj Boleslavi i praktički cijeli život živim u okolici. Škoda mi je oduvijek bila pri srcu. Dok su drugi u mojoj srednjoj školi sanjali o sportskim automobilima, ja sam žudio za Octavijom karavanom prve generacije – idealno u RS verziji', prisjeća se, osvrćući se na svoju inspiraciju za koncept.
Nakon što je diplomirao na sveučilištu, Edr se pridružio odjelu za dizajn Škode, gdje je radio na trećoj i četvrtoj generaciji Octavije, uključujući i karavanske verzije. '2020. godine rodila mi se kći, a ja sam isprobao Octaviju četvrte generacije kao obiteljski automobil', kaže, naglašavajući koliko je Škoda karavan značajan u njegovom životu. Također je vodio razvoj električnih modela Enyaq i Elroq. 'I sada je krug zatvoren. Od sanjarenja o ovom automobilu još u srednjoj školi, imao sam priliku raditi na stvaranju interpretacije ove vrste vozila za kupce u novoj električnoj eri', zaključuje.
Riječ glavnog dizajnera
Voditelj dizajna Škoda Auta, Oliver Stefani, komentira izgled koncepta: 'S Visionom O dosljedno unapređujemo naš Modern Solid dizajnerski jezik, pojačavajući njegovu emocionalnu privlačnost i dodatno usavršavajući identitet našeg brenda. Novi koncept dizajna također naglašava našu predanost pomicanju granica i kontinuiranom unošenju inovacija u budući automobilski dizajn. Jasne linije naglašavaju jednostavnost, potpuno pokazujući da ostajemo vjerni vrijednostima našeg brenda. Vision O je izuzetno praktičan za svakodnevnu upotrebu i donosi iznenađujuće i promišljene detalje.'