Uskoro sve na struju

Do 2039. godine Mercedes više neće proizvoditi motore s unutarnjim izgaranjem!

Mercedesova strategija 2039 najavljuje nam kraj proizvodnje klasičnih motora

Mercedesova strategija 2039 najavljuje nam kraj proizvodnje klasičnih motora

Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG

Njihova paleta modela automobila u cijelosti će se sastojati od električnih vozila i plug-in hibrida

Tijekom predstavljanja nove Mercedesove strategije, Daimlerov glavni direktor za razvoj Ola Källenius i uskoro predsjednik ovog njemačkog proizvođača automobila rekao je da će klasični motori 2039. otići u povijest. Od tada će novi automobili koje prodaje tvrtka iz Stuttgarta u svijetu biti CO2 neutralni. Na pitanje koje će se tehnologije koristiti proizvođač automobila želi ostati otvoren i kaže da ne bi bilo ozbiljno reći u ovom trenutku u kojem smjeru će se ići u cijelom svijetu. Kako bi postigla cilj nove proizvodne palete modela za 20 godina, tvrtka planira prodavati samo električne automobile (poput modela EQC 400 4MATIC, koji je ovih dana ušao u serijsku proizvodnju) i vozila s plug-in hibridnim motorima. Osim toga, motori s unutarnjim izgaranjem u hibridnim vozilima ubuduće će se koristiti pomoću sintetičkih goriva koja se dobivaju iz obnovljivih izvora energije i stoga su CO2 neutralna. Problem je u tome što takva goriva još nisu dostupna na tržištu.

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC potpuno je električni automobil i ušao je u serijsku proizvodnju

Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC potpuno je električni automobil i ušao je u serijsku proizvodnju

Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG - Global Communication

Daimler ulaže deset milijardi eura samo u proširenje asortimana e-automobila. Osim toga, proizvođač automobila nastavlja raditi na automobilima s pogonom na gorive ćelije, poput modela Mercedes-Benz GLC F-CELL. One također mogu zamijeniti motore s unutarnjim izgaranjem, kaže Torsten Eder, voditelj razvoja motora. 'Osim toga, ne samo njemačke, nego i europske tvornice automobila trebale bi djelovati klimatski neutralno do 2022. godine. I ostatak svijeta trebao bi ih slijediti, a kada i koliko novca će biti uloženo u sve to, prepušteno je budućem CEO-u Daimlera Källeniusu.

Mercedes-Benz GLC F-CELL ima pogon na vodikove gorive ćelije

Mercedes-Benz GLC F-CELL ima pogon na vodikove gorive ćelije

Izvor: Promo fotografije / Autor: Daimler AG

Planirani kraj motora s unutarnjim izgaranjem i prelazak na električne automobile i plug-in hibride tijekom Mercedesove strategije 2039 nije u potpunosti dobrovoljan. S obzirom na razmjerno stroga ograničenja, Daimler je prisiljen na razini EU-a smanjiti emisije CO2 iz automobila prodanih svake godine. Do 2021. godine vrijednost sa 132 g/km mora biti smanjena na 102 grama po kilometru, a do 2030. godine za daljnjih 37,5 posto. Do tada će 50 posto prodanih automobila u svijetu biti potpuno električno ili opremljeno plug-in hibridnim motorom. Sličan program za klimatsku neutralnost također se radi u Daimleru. Kada će se ugljični otisak cijele grupe svesti na nulu, još nije obznanjeno. Sve u svemu, Mercedesova strategija 2039 s planiranim prestankom proizvodnje motora s unutarnjim izgaranjem i prelazak na električne automobile zaostaje za najavama drugih tvrtki. Njihov dobavljač Bosch želi učiniti proizvodnju i upravljanje do 2020. CO2 neutralnim, a cijela Volkswagen grupa želi postići taj cilj do 2050.

  • +2

Strategija 2039

Izvor: Promo fotografije / Autor: Christian Schaffrath/Daimler AG

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!