De Tomaso

De Tomaso P72 je moderni vremenski stroj; koštat će od 750 tisuća eura, a tržištu će ih biti ponuđeno samo 72

tportal

Izvor: Promo fotografije / Autor: De Tomaso

Nakon oživljavanja legendarne tvrtke De Tomaso novi vlasnik Norman Choi radi ovaj hiperautomobil za svoje zadovoljstvo i zarada mu nije primarni cilj

Talijanska tvrtka De Tomaso, koja proizvodi sportske automobile, ponovno je oživljena otkrivanjem hiperautomobila s klasičnim benzinskim motorom, koji podsjeća na trkaću prošlost brenda. Model P72 prikazan je na britanskom Festivalu brzine Goodwood prošlog tjedna, uoči prvih isporuka planiranih krajem 2020. ili početkom 2021. Automobil će imati početnu cijenu od 750.000 eura i ograničen je na 72 primjeraka.

DeTomaso P72 na Festivalu brzine Goodwood 2019.

DeTomaso P72 na Festivalu brzine Goodwood 2019.

Izvor: Promo fotografije / Autor: James Lynch Goodwood

Nakon smrti vlasnika i osnivača Alejandra de Tomasa tvrtku De Tomaso Automobili S.p.A. 2015. je kupila tvrtka Ideal Team Ventures iz Hong Konga za nešto više od milijun eura, nakon ranije neuspjelog pokušaja oživljavanja u sklopu kojeg je vlasnik uhićen u Italiji zbog zlouporabe javnih sredstava.

De Tomaso P72 na Festivalu brzine Goodwood 2019.

Izvor: Promo fotografije / Autor: Goodwood Road & Racing

Novi vlasnik Norman Choi (također poznat kao Choi Sung-Fung) kolekcionar je automobila koji je stvorio P72 kako bi zadovoljio vlastite želje kao entuzijast. 'P72 kombinira klasični dizajn s modernim inženjeringom. Ovo je paket koji bih jako rado imao.'

De Tomaso

Ovo je jedna od najvećih neispričanih priča u automobilskoj povijesti. Marku De Tomaso je 1959. godine osnovao trkaći vozač i vizionar Alejandro de Tomaso, rođen 1928. godine u Buenos Airesu u Argentini, no 1955. preselio se u Modenu u Italiji. Iako naširoko poznata po najpopularnijem modelu, Pantera tek je površinski djelić njezine bogate povijesti. Talijanski automagazin Quattroruote možda je dao i najprecizniji opis De Tomasa kad su napisali da je bio: 'Jedan od najkontroverznijih i aktivnijih muškaraca u talijanskoj industrijskoj panorami.' Čovjek s vizijom, Alejandro je bio neumoran u nastojanju da postigne nešto više od onoga što ljudi smatraju nedodirljivim. Za početak, proizveo je neke od prvih svjetskih automobilima sa središnje postavljenim motorima, razvijajući automobile Formule 1 s Dallarom za Franka Williamsa i okupljajući industrijski konglomerat u čijem su sastavu bili Ghia, Innocenti, Vignale, Moto Guzzi i Benelli, a bio je i vlasnik Maseratija od 1975. do 1993. Ostali modeli koje je kreirao bili su Vallelunga 1963., Mangusta 1966., Pantera 1971., Guarà 1993. i Biguà 1999.

Budući da je Alejandro De Tomaso preminuo 2003., tvrtka je zamrla, međutim duh je bio živ, zahvaljujući strastvenim klubovima međunarodnih vlasnika. Godine 2009. tvrtka mijenja ime u De Tomaso Automobili S.p.A., a od 1959. godine njezino sjedište je u Grugliascu pokraj Torina u Italiji.

Automobil obnavlja dizajn trkaćeg automobila koji je proizveden u samo nekoliko primjeraka, De Tomasa P70 (poznat još i kao De Tomaso Sport 5000 Fantuzzi Spyder ili De Tomaso Sport 5000) iz 1965., koji je u početku nastao uz pomoć glasovitog američkog tunera Carola Shelbyja. Izlazak Shelbyja iz programa toliko je naljutio osnivača De Tomasa, Alejandra de Tomasa, da je nazvao svoj superautomobil Mangusta (Mongoose ili mungos) po jedinom predatoru kobre, što asocira na najpoznatiji Shelbyjev automobil Cobru.

  • +23
  • +20

De Tomaso P72

Izvor: Promo fotografije / Autor: De Tomaso

Osim retro stila, model P72 zadržava tradiciju, uključujući sekvencijalni trkaći ručni mjenjač, kao i analogne instrumente. A posebno je impresivan detalj ispušne cijevi u obliku trube, koji izlazi s gornje strane stražnjeg kraja. Automobil je dizajnirao Jowyn Wong, vlasnik tvrtke Wyn Design sa sjedištem u gradu Pontefract, u Yorkshireu u sjevernoj Engleskoj.

Moderni inženjering koji navodi Choi uključuje šasiju od karbonskih vlakana koju dijeli s hiperautomobilom što ga je stvorila Choijeva druga tvrtka za sportske automobile, Apollo. Choi je kupio Apollo 2016. godine od Rolanda Gumperta, bivšeg voditelja Audi Sporta, te je naručio od njemačke tvrtke HWA proizvodnju hiperautomobila Apollo IE. HWA je stvorio Hans Werner Aufrecht, osnivač AMG-a poznatog po tuningu Mercedesovih automobila.

DeTomaso P72 - šasija od karbonskih vlakana

DeTomaso P72 - šasija od karbonskih vlakana

Izvor: Promo fotografije / Autor: De Tomaso

De Tomaso još nije objavio proizvodne planove za P72, ali vjerojatno će se proizvoditi u tvrtki HWA. No tvrtka nije isključila mogućnost da ga proizvede u Italiji, zemlji podrijetla De Tomasa. Što se motora za P72 tiče, nema detalja, ali De Tomaso je koristio motore V8 za sve svoje modele nakon prvog automobila Vallelunga iz 1963., koji je imao četverocilindrični motor. Ipak, jedna od mogućnosti je 6,3-litreni motor V12 snage 769 KS, koji je razvila specijalizirana talijanska tvrtka za proizvodnju hi-tech motora Autotecnica Motori iz Casalmaggiore, iz pokrajine Cremona u Italiji.

Unutrašnjost De Tomasa P72

Unutrašnjost De Tomasa P72

Izvor: Promo fotografije / Autor: De Tomaso

De Tomasov najpoznatiji automobil je Pantera kupe, koji je koristio Fordov motor V8 i prodavan je u SAD-u kroz Fordovu trgovačku mrežu, u suradnji koja je neslavno propala. De Tomasov trenutni preporod vjerojatno će uspjeti jer njihov cilj nije zaraditi novac. 'Bilo bi lijepo, ali to nije presudan element', rekao je Choi. 'Dakle, imam prostora za proizvodnju automobila na način za koji mislim da je vrijedan tog imena.'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!