kraj jednog poglavlja

Bugatti prestaje s proizvodnjom modela Bolide: Vizija hiperautomobila postaje nasljeđe

28.11.2025 u 12:50

Bionic
Reading

Prekretnica koja nosi duboko značenje za marku, označavajući kulminaciju projekta koji je pomicao granice onoga što je moguće u automobilskom inženjerstvu usmjerenom na stazu. S posljednjim primjerkom koji je sada dovršen u ateljeu Molsheim, marka slavi putovanje koje je pokazalo nepokolebljivu predanost izvrsnosti koja definira Bugatti od 1909.

Od samog početka, Bugatti je imao jasnu viziju za ovaj pothvat, onu koja bi odala počast baštini marke, a istovremeno redefinirala granice performansi. Njegovo stvaranje bilo bi vođeno težnjom za čistoćom i svrhom: izraditi stroj koji bi ostao bez napora dostupan džentlmenskim trkačima, a opet sposoban pružiti nezaboravno iskustvo čak i najiskusnijim profesionalcima. To je priča koja utjelovljuje duh Bugattija: gdje se ambicija susreće s preciznim inženjerstvom. Kolovoz 2021. označio je početak tog putovanja. Misija je bila složena: prenijeti Bolideov koncept 'Što ako' od njegovog predstavljanja u proizvodnu stvarnost.

Ono što je ovaj izazov učinilo posebno zahtjevnim bila je predanost osiguravanju da će ovaj hiperautomobil usmjeren na stazu utjeloviti Bugattijevu izvrsnost u svakom aspektu. Bolide je morao zauzeti svoje zasluženo mjesto unutar Bugattijeve kolekcije, podudarajući se s kvalitetom izvedbe i izrade koja definira svaki automobil koji nosi ime marke.

'Moj prvi kontakt s projektom bio je u kolovozu 2021., tako da se zapravo vraćamo više od četiri godine unatrag – a u to vrijeme – bio je to potpuno novi koncept, u ​​vrlo ranim fazama dizajna. Bilo je to uzbudljivo vrijeme jer smo imali mnogo elemenata za spojiti.' rekao je Emilio Scervo, glavni tehnološki direktor u Bugattiju.

Višestruki detalji zahtijevali su pažljivu pažnju, od temeljnog inženjeringa do finijih detalja kvalitete proizvodnje. To nisu bile odvojene brige, već međusobno povezani aspekti koji će zajedno u konačnici definirati karakter Bolidea.

Vremenska crta naglašava poznatu Bugattijevu priču o predanosti i preciznosti. Od kolovoza 2021. do 2022. razvoj projekta odvijao se s karakterističnom temeljitošću. Tim se intenzivno usredotočio na to da svaki tehnički aspekt Bolidea zadovolji Bugattijeve stroge standarde.

Dizajn Bolidea je dovršen 2022. godine, a inženjering je završen početkom 2023. godine. Vizija se kristalizirala kroz tisuće sati inženjerske analize, estetskog usavršavanja i pedantne pažnje prema detaljima. Svaka odluka osigurala je da su prvi prototipovi spremni za vožnju, omogućujući timu da testira i usavršava automobil u stvarnim uvjetima.

Bugatti Bolide na zrakoplovnoj pisti Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti

350 km/h na ravnoj cesti

Le Mans 2023. poslužio je kao ključni poligon za testiranje. Bugattijevi tim stigao je na legendarnu stazu za svoju 100. obljetnicu s automobilom koji je utjelovio dugogodišnju predanost Bugattijevim principima i, svojom šarenom livrejom, odao počast pobjednicima Bugattija na Le Mansu iz 1930-ih. Rezultati su premašili očekivanja, a službeni pilot Bugattija, Andy Wallace, postigao je 350 km/h na ravnoj cesti.

Ipak, od ljeta 2023. do početka 2024., Bolide je nastavio svoju intenzivnu fazu razvoja na stazi. Ovo razdoblje zahtijevalo je apsolutnu predanost cijelog tima, a inženjeri i tehničari radili su od ranog jutra do kasno u noć, svakog dana. Svaki dan slijedio je pomno isplaniran raspored, toliko precizan da se vrijeme zastoja mjerilo u minutama, a ne satima, osiguravajući maksimalno vrijeme na stazi kada se staza otvori ujutro.

Svake večeri tim je provodio detaljne sastanke kako bi pregledao dnevne aktivnosti u odnosu na plan i procijenio rezultate. Tijekom noći, automobil je bio pripreman za testiranje sljedećeg dana. Ujutro bi se tim rano okupljao kako bi dovršio završne pripreme, osiguravajući da je Bolide spreman u trenutku otvaranja staze.

Bugatti Bolide na testiranju po mokrom na stazi u Imoli Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti

Tijekom cijelog ovog projekta, jedno načelo ostalo je konstantno: razumijevanje da same performanse ne definiraju Bugatti. Ključni razgovori oblikovali su pristup koji je išao dalje od tehničkih specifikacija kako bi se odgovorilo na temeljna pitanja o tome što bi Bolide trebao predstavljati.

Ovo inzistiranje na spajanju vrhunskih performansi s kvalitetama gracioznosti i profinjenosti osobina je koja definira svaki Bugatti koji napušta Molsheim. Vidljivo je u proporcijama, osjeća se u iskustvu vožnje i prisutno je u svakom detalju, od kokpita do pogonskog sklopa.

Tehničke karakteristike

Bugatti Bolide je najekstremniji, najbeskompromisniji, najbrži i najlakši koncept vozila u novijoj povijesti tvrtke. To je omogućeno kombinacijom motora W16 s 1850 KS (kada koristi 110-oktansko trkaće gorivo, a s 98-oktanskim gorivom snaga motora je 1600 KS) i težinom vozila od samo 1240 kg (specifikacija težine temelje se na teoretski mogućoj suhoj težini). Bugatti Bolide postiže brojke koje su gotovo u rangu s Formulom 1 dok mu je najveća brzina znatno iznad 500 km/h, bez ugrožavanja maksimalne upravljivosti i maksimalne okretnosti. Bolidu treba 3:07.1 minute da završi krug Le Mansa i 5:23.1 minuta da obiđe legendarnu njemačku stazu Nordschleife (na temelju simulacija).

Za Bugatti je bilo ključno da kvaliteta proizvodnje odgovara izvanrednim ambicijama Bolidea za performansama. Transformacija automobila usmjerenog na trkaće staze u pravi Bugatti, onaj koji odgovara poznatoj estetici i težnji marke za savršenstvom, predstavljala je ogroman izazov za inženjere, dobavljače i proizvodni tim. Fokus je bio nedvosmislen: kupci Bugattija očekuju ne samo brzinu, već i besprijekornu kvalitetu. Zahtijevaju vozila koja pružaju izvrsnost ne samo pri prvoj vožnji, već tijekom cijelog svog životnog vijeka.

BUGATTI Bolide
  • BUGATTI Bolide
  • BUGATTI Bolide
  • BUGATTI Bolide
  • BUGATTI Bolide
  • BUGATTI Bolide
    +13
BUGATTI Bolide Izvor: Promo fotografije / Autor: Bugatti

'Namjeravali smo stvoriti automobil koji može nastupati na trkaćoj stazi, ali i pripadati najboljim svjetskim kolekcijama. Zato smo posvetili izvanrednu pažnju svakom detalju izvedbe, od laka do interijera, tako da posjedovanje Bolidea odražava istu razinu izrade kao i svaki drugi Bugatti u vašoj kolekciji. Ovo je bio novi izazov za naše proizvodne timove u Ateljeu i za svakog dobavljača i partnera. Motorsport obično daje prioritet dijelovima koji se mogu brzo promijeniti, no Bugatti je stvoren da izdrži test vremena. Održavanje te filozofije uz pružanje ekstremnih performansi zahtijevalo je apsolutnu predanost svih uključenih.' rekao je Christophe Piochon, predsjednik Bugatti Automobila.

Kako se proizvodnja završava u Molsheimu, svaki Bolide koji je izašao iz Ateljea nosi priču o ovom izvanrednom putovanju. Od ambicioznih početaka u kolovozu 2021. do validacije na Le Mansu 2023. i prvih dana na stazi s klijentima 2025., projekt odražava predanost inženjera koji su osigurali da svaka komponenta zadovoljava Bugattijeve stroge standarde.

Posljednji Bolide predstavlja posebno značajno poglavlje u ovoj priči. Naručen od strane predanog kolekcionara i dugogodišnjeg prijatelja marke, ovaj posljednji primjerak crpi inspiraciju iz cijenjenog dijela Bugattijeve baštine: vlasnikovog Type 35. Veza između prošlosti i sadašnjosti izražena je pažljivo odabranom kombinacijom boja, koja odaje počast živim nijansama plave koje su generacijama dio Bugattijeve natjecateljske povijesti. Ova paleta boja ima toliko značenje za cijenjenog kupca da je i on odabrao istu kombinaciju boja za svoj Veyron Grand Sport – koji je i sam posljednji proizvedeni primjerak. Posljednji Bolide stoga zaokružuje trilogiju koja se proteže kroz desetljeća.

Crno-plavi dizajn

S detaljima eksterijera u boji 'crno plava' i 'posebno plava Lyonnais' te alkantarom u boji 'jezero plava' u cijeloj unutrašnjosti, ovaj konačni Bolide odražava odnos između kolekcionara i marke. Od francuske zastave na boku automobila do prošiva u unutrašnjosti u boji 'svijetlo plava sportska', svaki element govori i o individualnoj strasti prema motosportu i o Bugattijevoj trkaćoj baštini.

Sama isporuka postala je proslava te veze. Kada je kupac stigao u Molsheim kako bi preuzeo svoj konačni Bolide, intimno okupljanje označilo je prekretnicu. U pravom duhu Bugattijeve obitelji, prigoda je odala počast ne samo završetku izvanrednog projekta, već i povjerenju i odanosti koji definiraju odnos između marke i njezinih najodanijih kolekcionara.

To je prikladan zaključak: moderni hiperautomobil za stazu koji nosi duh legendarnog Type 35 naprijed, povezujući trkaću izvrsnost Ettorea Bugattija s vrhunskim izrazom performansi staze W16.

Ograničen na samo 40 primjeraka, Bolide svjedoči o tome što se može postići kada naslijeđe vodi inovacije, a težnja za savršenstvom ostaje jedini prihvatljiv standard.