NFT PREMIJERA

Ferrari F76: Prvi digitalni hiperautomobil slavi legendu WEC utrke Le Mans

29.10.2025 u 06:33

Bionic
Reading

F76 nije serijski automobil, već pionirski virtualni projekt koji kombinira Ferrarijevu trkaću tradiciju s inovacijama generativnog dizajna i digitalnih tehnologija, otvarajući novu granicu u iskustvu brenda. Dizajniran je za klijente ekskluzivnog programa Hyperclub

U godini svoje treće uzastopne pobjede na 24 sata Le Mansa s modelom 499P, Ferrari predstavlja F76, prvi automobil kreiran isključivo za digitalni svijet u obliku NFT-a. Ime odaje počast prvom trijumfu Propetog konjića u legendarnoj francuskoj utrci izdržljivosti, koji je Luigi Chinetti s Lordom Selsdonom ostvario za volanom Touring karoserije 166 MM barchette prije 76 godina, 1949. godine.

F76 nije serijski automobil, već pionirski virtualni projekt koji kombinira Ferrarijevu trkaću tradiciju s inovacijama generativnog dizajna i digitalnih tehnologija, otvarajući novu granicu u iskustvu brenda. Dizajniran za klijente ekskluzivnog programa Hyperclub, F76 je jedna od digitalnih imovina inicijative koju je stvorila tvrtka sa sjedištem u Maranellu kako bi podržala 499P koji se natječe u Le Mansu i na Svjetskom prvenstvu izdržljivosti, omogućujući klijentima da dožive ovo putovanje uz službeni tim.

Novi dizajnerski manifest

F76, koji je stvorio Ferrarijev Styling centar pod vodstvom Flavia Manzonija, dizajnerski je manifest koji ima za cilj predvidjeti oblike Ferrarija budućnosti. Riječ je o vizionarskom projektu koji ima za cilj redefinirati granice automobilskog dizajna kroz parametarski pristup gdje se oblik, funkcija i performanse stapaju u jedan organizam. Inovativna rješenja koja proizlaze iz fuzije biomimetike, arhitektonskih principa, inženjerstva i računalne znanosti otvaraju nove horizonte u automobilskom dizajnu, nadilazeći puke stilske vježbe i dovodeći do razvoja nekoliko patentiranih rješenja.

Oblik i aerodinamika

Vizualno, F76 se ističe svojim dvostrukim trupom, rezultatom potrage za maksimalnom čistoćom u upravljanju protokom zraka. Profili krila i profinjene geometrije dizajnirani su kako bi poboljšali performanse i nadmašili konvencionalna pravila. Odvojenost između vozačke i putničke ćelije, koja poravnava međuosovinski razmak s kabinama, omogućuje novu interakciju između podvozja i karoserije, sa središnjim kanalom koji transformira tijelo automobila u krilo, maksimalno iskorištavajući efekt tla. Tokovi se dijele sprijeda i ponovno spajaju straga, gdje se drugo krilo nalazi na vrhu dva repa, povećavajući učinkovitost jedinstvenog difuzora.

Bokovi imaju vertikalne rezove koji podsjećaju na F80, naglašavajući kako će inspiracija tehničko-stilskog jezika koji je uveo novi superautomobil utjecati na buduće proizvodne modele. Taj se jezik izražava u kontrastu između zategnutih, tehničkih linija krila i skulpturalne karoserije, s estetikom dodatno poboljšanom matematičkom optimizacijom kojom upravljaju generativni algoritmi.

U središnjem dijelu trupa ističe se trodimenzionalna livreja s bočnim rešetkama, naglašavajući tipičan element Ferrarijevog dizajnerskog rječnika. Repovi integriraju toplinske funkcije izravno u strukturu zahvaljujući optimizaciji topologije, koja generira složene geometrije za usmjeravanje tokova hlađenja i maksimiziranje odvođenja topline iz unutarnjih mehaničkih komponenti.

Ferrari F76
  • Ferrari F76
  • Ferrari F76
  • Ferrari F76
  • Ferrari F76
  • Ferrari F76
    +7
Ferrari F76 Izvor: Promo fotografije / Autor: Ferrari

Futuristička konfiguracija

F76 također predstavlja izazov u strukturnom dizajnu: njegova futuristička konfiguracija revolucionirala je unutarnje prostore i volumene, s tehnologijama koje kombiniraju tradicionalne zahtjeve funkcionalnosti s inovativnim geometrijama proizvedenim generativnom metodom.

Stražnji dio karakteriziraju dva vertikalna profila koja definiraju širinu traga, dok gornje krilo djeluje kao nadvratnik, ističući središnji kanal kao konceptualni 'portal' prema novom dizajnerskom jeziku. Četiri ikonična stražnja svjetla sinergijski su integrirana u krilo, doprinoseći ukupnim performansama.

Prednjim dijelom dominira traka ovješena između krila, koja koncept plutajućeg razdjelnika tipičan za F80 dovodi do krajnosti. Ispod ove trake, trupovi se spuštaju prema razdjelniku, stvarajući rampe koje naglašavaju i ulaz u središnji kanal i bočne kanale za protok zraka preko kotača. Dva para uvlačivih prednjih svjetala, postavljenih bočno ispod ovješene trake, predstavljaju vezu između nasljeđa Ferrarijevih iskačućih prednjih svjetala iz 1970-ih i 80-ih i futurističkog karaktera F76, dajući mu prepoznatljiv izgled inspiriran tradicijom.

Kabina

Unutrašnjost je dizajnirana kako bi se poboljšalo zajedničko iskustvo vožnje: dva odvojena kokpita, koristeći drive-by-wire tehnologiju, sinkroniziraju svaku komponentu vožnje, od upravljača do papučica, omogućujući oba putnika da dožive i dijele osjete u stvarnom vremenu, podižući i emocionalno i tehničko sudjelovanje u iskustvu vožnje.

Projekt F76 ponudio je klijentima neviđeno iskustvo personalizacije: svaki digitalni automobil stvoren je odabirom između različitih dizajnerskih opcija, objavljenih kao ekskluzivni dropovi tijekom tri godine programa Hyperclub. Zahvaljujući ovoj platformi, klijenti su mogli oživjeti vlastiti F76, postajući aktivni članovi ekskluzivne i inovativne zajednice u kojoj se tradicija i inovacija susreću u ime strasti.