po narudžbi

Britanski maloserijski dvosjed za ozbilju zabavu: Pogledajte što može Ariel Nomad 2 na stazi i off-roadu

02.08.2025 u 14:07

Bionic
Reading

Pokreće ga Fordov 2,3-litreni, 4-cilindrični twin turbo motor s izravnim ubrizgavanjem. Izveden iz Focusa ST, motor je Ariel prilagodio kako bi pružio do 305 KS s 518 Nm okretnog momenta. Prilagođen je za cestovnu i terensku vožnju, uz tri različite mape motora

Ariel Motor Company, britanski proizvođač ultralakih cestovnih, za stazu i terenskih vozila malog obima, je lansirao ultimativni sportski automobil za vožnju po različitim podlogama Ariel Nomad 2.

Arielovo lansiranje druge generacije Ariel Nomada prikladno je nazvano 'Nomad 2'. Kao i sportski automobil Atom, sada u svojoj četvrtoj generaciji, Nomad razvija i održava Arielovu temeljnu vrijednost ‘Ozbiljne zabave’, utjelovljujući filozofiju tvrtke da forma prati funkciju.

Poznat kao Atomov 'prljavi brat', Nomadove terenske sposobnosti odmah su vidljive s izloženim vanjskim ovjesom, amortizerima dugog hoda, karoserijskim pločama otpornim na oštećenja, podignutim usisom zraka i ogoljene unutrašnjosti.

Nomad 2 je odmah prepoznatljiv razvoj originala iz 2015., no evoluirani dizajnerski jezik je jasan pri usporedbi oba vozila. Nomad 2 je potpuno novi dizajn od temelja – s samo tri prenesena dijela – koji se temelji na iskustvima iz originalnog automobila, integrira povratne informacije kupaca i ima koristi od značajnog istraživanja i razvoja Ariela.

Ariel Nomad 2 Izvor: Promo fotografije / Autor: Ariel

Henry Siebert-Saunders, generalni direktor Ariela, je rekao: ‘Potpuno novi Nomad 2 zbroj je naših 25 godina automobilskog iskustva, desetljeća povratnih informacija o Nomadu i najnovijih saznanja iz Atoma 4. Unošenjem sveg ovog znanja u Nomad 2 znači da je brži i sposobniji nego ikad. Nomad 2 zaista je ultimativni način da se brzo krene bilo gdje, na cesti ili izvan nje!’

Dizajniran i konstruiran od strane internog Arielovog tima, Nomad 2 ima potpuno novu šasiju, ovjes, upravljač i kočnice, elektroniku, potpuno novu karoseriju sa značajnim aerodinamičkim poboljšanjima, nova sjedala i instrumentaciju, zajedno s mnoštvom poboljšanja i promjena dizajna. S otvorenim dizajnerskim zadatkom za poboljšanje automobila gdje god je to moguće, Nomad 2 predstavlja veliki korak naprijed u evoluciji Nomada i samog Ariela.

Prilikom dizajniranja Nomada 2, Ariel je radio na proširenju dostupnosti performansi automobila, omogućujući kupcima da s pouzdanjem istraže puni opseg njegovih mogućnosti. S tim ciljem na umu, novi model nudi opcije potpuno odabirljivih pomoćnih sustava za vozača, uključujući trostupanjski regulator mape motora, prilagodljivu kontrolu pokretanja i proklizavanja od strane vozača te prilagodljivi ABS sustav, razvijen za rad na cesti i izvan nje. Sve prilagodbe mogu se izvršiti u pokretu, ostavljajući vozaču potpunu kontrolu nad postavkama.

Testiran u najsurovijim uvjetima od trkaćih staza do reli etapa, u žestokoj vrućini, monsunskoj kiši, poplavama, blatu i snijegu, Nomad 2 prošao je Arielov najteži režim testiranja do sada.

Simon Saunders, direktor Ariela, je rekao: ‘Izrada laganih automobila koji se udobno i poslušno upravljaju cestom prava je umjetnost jer su opterećenja i sile ovjesa toliko niske. Izrada istog automobila sposobnog pouzdano i više puta preskakati terenske grbe brzinom većom od 160 km/h podiže ovo na višu razinu.

Ako tome dodate rastresite površine, blato, vodu i možda malo leda, cijenit ćete ekstreme s kojima smo se nosili. To je automobil koji se može voziti do radionica, a zatim po WRC reli etapi. Ali najvažnije, bez obzira na putovanje, naš vodeći princip je da će vam izmamiti osmijeh na lice

Kao i kod svih Ariela, svaki Nomad 2 će biti izrađen po narudžbi od strane jednog tehničara, koji automobil od gole šasije vodi do konačne probne vožnje prije nego što ga potpiše i na njega stavi svoju osobnu pločicu s imenom. S više od 100 opcija, Ariel može prilagoditi svaki Nomad točnim zahtjevima svakog kupca, osiguravajući da nijedan automobil neće biti isti.

Proizvodnja Nomada 2 se odvija u tvornici Ariela u blizini Crewkernea u Somersetu, uz Ariel Atom 4, Atom 4R i električni bicikl Dash.

Ariel Nomad 2
  • Ariel Nomad 2
  • Ariel Nomad 2
  • Ariel Nomad 2
  • Ariel Nomad 2
  • Ariel Nomad 2
    +20
Ariel Nomad 2 Izvor: Promo fotografije / Autor: Ariel

Motor

U srcu Nomada 2 je novi Fordov 2,3-litreni, 4-cilindrični, 16-ventilski, twin turbo motor s izravnim ubrizgavanjem. Izveden iz Focusa ST, motor je Ariel prilagodio kako bi pružio do 305 KS s nevjerojatnih 518 Nm okretnog momenta. Ariel ga je prilagodio zahtjevima za cestovnu i terensku vožnju, a Nomad 2 ima mogućnost prebacivanja ECU-a koji omogućuje vozačima odabir između tri različite mape motora, dajući 260 KS / 385 Nm, 302 KS / 451 Nm ili 305 KS / 518 Nm. Za postizanje vrhunskih performansi kako izvan ceste, tako i na njoj, najviša postavka pruža znatno veći okretni moment u cijelom rasponu okretaja.

Vozeći se putem šesterostupanjskog mjenjača s diferencijalom s ograničenim proklizavanjem, Nomad 2 ima upravljivost osobnog automobila na cesti, ali i ogromne mogućnosti izvan ceste. S opcijom šesterostupanjskog sekvencijalnog mjenjača Quaife s ručicama za mijenjanje brzina, izvedenog iz Atoma 4 i Atoma 4R, plus hidrauličke ručne kočnice, Nomad 2 podiže Arielov vrhunski etos performansi na novi vrhunac za terensku vožnju visokih performansi.

Sustav usisa zraka uključuje zatvorene zračni međuhladnjak, zaštićen od prljavštine s ceste, zajedno s dvostrukim sustavom za filtriranje zraka motora kako bi se nosio s nepovoljnim uvjetima rada izvan ceste. Čisti zrak se dovodi iz usisa na krovu do međuhladnjaka i odvojeno do sustava usisa motora gdje predfilter uklanja sve ostatke prije nego što troslojni filter ukloni sve finije čestice. Sva prikupljena prljavština ili vlaga skuplja se u koritu unutar sustava, a zatim ispušta putem vakuumskog ventila. Dodatni filter WRC specifikacije dostupan je za ultra teške uvjete.

Dizajniran kako bi zadovoljio standarde buke i emisija EUCSSTA (Europsko odobrenje tipa malih serija), kao i razinu buke trkaćih staza, ispušni sustav od nehrđajućeg čelika promjera 75 mm ima keramičko saće, katalizator s visokim udjelom paladija/rodija i dvostruki prigušivač od nehrđajućeg čelika.

Veći hladnjak, dva i pol puta veći od onog u originalnom Nomadu, ugrađen je kako bi se proširile mogućnosti Nomada 2 u još oštrijim i toplijim okruženjima. Imajući na umu dulja putovanja u nepoznato, kapacitet goriva također je povećan na 70 litara, što je poboljšanje od 40 posto u odnosu na prethodni model, dajući domet veći od 890 kilometara.

Ariel Nomad 2 Izvor: Promo fotografije / Autor: Ariel

Performanse i cijena

Nomad 2 je također poboljšao svoje performanse u odnosu na originalni automobil s vremenom ubrzanja od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde i maksimalnom brzinom od 215 km/h. S obzirom na svoj visoki potencijal performansi i na cesti i izvan nje, Nomad 2 je podešen za ultra brzo vrijeme uključivanja u brzinu i širok i predvidljiv raspon okretnog momenta.

Cijena Nomada 2 iznosi preračunato oko 78.000 eura s PDV-om u Velikoj Britaniji. Servisiranje po fiksnoj cijeni standardno je jednom godišnje, ali ovisi i o kilometraži i natjecateljskoj/izvancestnoj upotrebi.