samo 150 primjeraka

Boreham Motorworks sprema povratak ikone: Ford Escort Mk1 RS nas vraća u slavnu prošlost motorsporta

12.11.2025 u 13:45

Bionic
Reading

Za razliku od tradicionalnih restomod modela, Continumod™ ne zahtijeva donorsko vozilo. Izrađuje se na temelju službenog ugovora o brendu s Ford Motor Company i izgrađen je od temelja korištenjem modernih materijala i naprednih tehnika proizvodnje

Pedeset godina nakon posljednje ograničene serije, visokoperformansne varijante Ford Escort Mk1 RS linije, Mk1 RS2000, ikona se vraća. Engleski Boreham Motorworks objavljuje da se sada primaju prijave za jedan od ograničene serije od samo 150 automobila diljem svijeta s kontinuiranim brojevima šasije. Ako vas zanima cijena jednog primjerka, ona u Engleskoj kreće od 295.000 funti (334.660 eura).

Kao službeni licencni partner marke Ford Motor Company, Boreham Motorworks posvećen je očuvanju i unapređenju nasljeđa nekih od Fordovih najikoničnijih vozila. Ovo je ultimativna evolucija Mk1 i njegove RS loze, stroj stvoren za ljubitelje vožnje. Linija Escort Rallye Sport razvila je reputaciju iznimnih performansi i upravljanja, postavljajući novi standard za ono što znači voziti visokoperformansni automobil.

Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS Izvor: Promo fotografije / Autor: DRVN Group

Sa svakom novom RS varijantom, Ford je usavršavao formulu, pomičući granice onoga što se može postići na cesti, stazi i reli pozornici. Boreham Motorworks odaje počast ovom nasljeđu, spajajući moderni napredak s iskustvom surove vožnje koje su RS Escort učinili ikonama performansi.

Continumod™

Točno po nacrtu, u skladu s razdobljem

Vozilo točno po nacrtu i u skladu s razdobljem, novoizgrađeno - bez donorskog automobila, samo autentični nastavak s odobrenim brojevima šasije od originalnog proizvođača. Kombinirajući bezvremenski duh klasičnih automobila s modernim inženjeringom, dizajnom i naprednom proizvodnjom, Continumod™ redefinira baštinu vrhunskim inovacijama.

Za razliku od tradicionalnih restomod modela, Continumod™ ne zahtijeva donorsko vozilo. Izrađuje se na temelju službenog ugovora o brendu s Ford Motor Company i izgrađen je od temelja korištenjem modernih materijala i naprednih tehnika proizvodnje.

Svrhovit dizajn

Jedini pravi potomak dizajnerskog etosa Mk1 RS

Reosmišljavanje ikone za moderno doba znači ostati vjeran autentičnoj estetici koja je definirala original, uz suptilnu integraciju naprednog inženjeringa i materijala. Ova limuzina s dvoja vrata, s 2+0 sjedalima i punim zaštitnim kavezom, postiže savršenu ravnotežu između vintage karaktera i suvremenih standarda.

Novi Escort Mk1 RS obuhvaća nepogrešiv duh prošlosti, poboljšan za sadašnjost profinjenim detaljima koji povećavaju performanse i pouzdanost. Svaki detalj je pomno analiziran, a ipak uspijeva zadržati oblik i osjećaj ovog kultnog dizajna, a istovremeno uključuje visokokvalitetne tehnološke napretke koji poštuju njegovu baštinu.

Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS
  • Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS
  • Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS
  • Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS
  • Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS
  • Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS
    +14
Boreham Motorworks Ford Escort Mk1 RS Izvor: Promo fotografije / Autor: Boreham Motorworks

Dva karakteristična pogonska sklopa

Mjerilo performansi od prošlosti do danas

Boreham Motorworks nudi kupcima dva različita izbora motora koji slave Fordovu RS ostavštinu, a istovremeno integriraju moderno inženjerstvo. Prva opcija, standardna uz Mk1 RS, je redizajnirani Twin Cam motor proširen na 1845 cm³, koji isporučuje 185 KS putem preciznog sustava ubrizgavanja goriva. Uparen s četverostupanjskim ručnim mjenjačem 'Ford bullet' s ravnim rezom, odražava duh originalnog Escort Mk1 Twin Cam, proizvedenog u Borehamu, s iznimnim performansama prilagođenim današnjim cestama. Ovaj pogonski sklop besprijekorno spaja cijenjenu povijest Mk1 RS-a s modernom voznošću, obećavajući iskustvo koje odaje počast njegovoj kultnoj lozi.

Za one koji traže motor s DNK motorsporta, čeka ih cestovno podešeni Boreham Ten-K 2,1-litreni snažni motor. Težak manje od 85 kg i s visokim okretajima do 10.000 okr./min., ovaj motor proizvodi nevjerojatnih 300 KS. Dodatne značajke uključuju kovane čelične klipnjače, radilicu s valom, napredno ubrizgavanje goriva, elektroničku kontrolu gasa i ispušni sustav od titana po mjeri.

Boreham Ten-K motor na dyno-testiranju Izvor: Promo fotografije / Autor: DRVN Group

Ovaj motor uparen je s peterostupanjskim dogleg mjenjačem za izravno uključivanje i savršeno uravnotežene prijenosne omjere. Zajedno, ova kombinacija pruža uzbudljive performanse, premošćujući jaz između uzbuđenja na trkaćoj stazi i upotrebljivosti na cesti, a istovremeno stvara simfoniju zvuka i brzine.

Monokok od čelika

Točan nacrt, simpatičan razdoblju

U čast legendarnog automobila Alan Mann Racing Mk1 Group 5, Ford Escort Mk1 RS tvrtke Boreham Motorworks zadržava točne dimenzije karoserije koje su definirale najpoznatiju derivaciju Escorta Mk1. Svaka krivulja, linija i kut pomno su izrađeni kako bi replicirali profil originalnog Mk1 koristeći podatke skeniranja i originalne nacrte, a istovremeno su korišteni napredni materijali i moderne tolerancije kako bi se dobila struktura koja je robusna i vjerna povijesti.

Daljnja poboljšanja inspirirana motorsportom uključuju Alan Mann Racing utore za hlađenje na donjoj prednjoj ploči, pravokutna LED prednja svjetla i Boreham-projektiranu ojačanja na središnjoj strukturi karoserije radi poboljšanja torzijske krutosti. Lagani poklopac motora i poklopac prtljažnika od karbonskih vlakana, opremljeni potpornim stupovima, nadopunjuju dizajn, zajedno s opcijom zatamnjenog stakla s grijanim prednjim i stražnjim staklom. Ova pomna mješavina estetike ispravne za to razdoblje i modernog inženjerstva čuva duh originala, a istovremeno zadovoljava današnje standarde performansi.

'Od prvog susreta s Boreham Motorworksom i timom DRVN-a, bilo je jasno da imaju uzbudljivu viziju kako oživjeti neke od naših najznačajnijih povijesnih pločica s imenom za moderno doba. Biti će uzbudljivo vidjeti kako ovaj odnos napreduje i kako Boreham Motorworks oživljava viziju u vrijeme kada postoji toliko strasti entuzijasta za sjajnim iskustvima.' rekao je Will Ford - generalni direktor, Ford Performance.

Moderan interijer usmjeren na vozača

Ikonski detalji, redizajnirani za danas

Interijer novog Ford Escorta Mk1 RS spaja klasični dizajn s modernom funkcionalnošću, stvarajući prostor usmjeren na vozača koji slavi naslijeđe automobila, a istovremeno zadovoljava suvremene standarde. Njegova niska, horizontalna karbonska instrumentna ploča povećava prostornu otvorenost, a nadopunjuje je kompaktna ploča koja se uredno nalazi unutar upravljača za nesmetan pogled na cestu. Duboki upravljač s tri kraka nudi taktilnu povratnu informaciju, potičući izravnu vezu između vozača i stroja. Zadržavajući svoj analogni šarm, instrumentna ploča je ažurirana za modernu upotrebljivost, postižući ravnotežu između vintage privlačnosti i suvremene praktičnosti.

Izrađena s pedantno posvećenom detaljima, unutrašnjost ističe se vrhunskim materijalima poput Alcantare, fine kože i anodiziranih komponenti, nudeći luksuzan, ali i svrhovit osjećaj. Značajke uključuju grijano vjetrobransko staklo i profinjeni sustav klimatizacije s četiri otvora s namjenskom funkcijom odmagljivanja vjetrobranskog stakla koji uravnotežuju udobnost bez ugrožavanja etosa lagane težine automobila. Dodatne značajke uključuju opcijske pojaseve s četiri točke pričvršćivanja, spremište za trkaću kacigu u vizualnom karbonskom stražnjem pretincu i zaštitni kavez s uklonjivim šipkama na vratima, što naglašava dizajn vozila usmjeren na performanse.

Dinamična vožnja i upravljanje

Komponente performansi s taktilnim povratnim informacijama

Ford Escort Mk1 RS konstruiran je za preciznost i performanse, utjelovljujući svoju RS baštinu s beskompromisnim fokusom na dinamičnu vožnju i upravljanje. Dizajniran s raspodjelom težine 55:45 i MacPherson prednjim amortizerima, pruža izniman odziv upravljanja i prianjanje prednjeg kraja. Geometrija ovjesa, pomno optimizirana unutar originalne ovojnice tvrdih točaka Escorta Mk1, poboljšava stabilnost i kontrolu za samouvjereno i privlačno iskustvo vožnje. Ova ravnoteža preciznosti i responzivnosti osigurava da novi Mk1 RS ostane vjeran svojoj motorsport liniji, a istovremeno se ističe na modernim cestama.

Straga, lagana aluminijska i titanska potpuno plutajuća osovina, uparena s naprednim ATB diferencijalom s ograničenim proklizavanjem i amortizerima s oprugom, pruža izravnu vezu s linijom automobila. Bez modernih pomagala za vožnju poput servo upravljača, ABS-a ili kontrole proklizavanja, Mk1 RS nudi nefiltrirano, analogno iskustvo koje se fokusira na angažman vozača. Njegova predvidljiva dinamika upravljanja, u kombinaciji sa sposobnošću kontroliranog držanja proklizavanja, čini ga uzbudljivim suputnikom i na stazi i na otvorenoj cesti, utjelovljujući visceralnu bit vožnje visokih performansi.

Kotači i kočnice

Autentični stil, moderno prianjanje

Ford Escort Mk1 RS odaje počast svojim korijenima s četverokrakim kotačima dizajniranim za poboljšanje performansi i estetske privlačnosti. Sprijeda, četverokraki kotači od 15″ x 7″ upareni su s gumama 205/50×15, dok straga imaju kotače od 15″ x 8″ s gumama 225/50×15. Ove dimenzije postižu savršenu ravnotežu između poštivanja originalnog dizajnerskog etosa i ispunjavanja modernih standarda performansi. Kotači ne samo da osiguravaju vrhunsko prianjanje i upravljanje, već i pojačavaju vizualni identitet automobila točan u određenom razdoblju, spajajući vintage stil s najsuvremenijom funkcionalnošću.

Performanse kočenja su jednako iznimne, dizajnirane kako bi odgovarale brzinskim sposobnostima automobila. Mk1 RS ima ventilirane diskove od 260 mm x 25 mm s čeljustima s četiri klipa sprijeda, što osigurava snažnu i pouzdanu zaustavnu snagu. Straga, puni diskovi od 264 mm x 11 mm s čeljustima s dva klipa pružaju uravnoteženo i dosljedno usporavanje. Ovaj kočni sustav osigurava da Escort Mk1 RS pruža preciznu kontrolu i performanse koje ulijevaju povjerenje, bilo na stazi ili pri vožnji zavojitim cestama.