Premijera u Los Angelesu

BMW serije 2 Gran Coupé: Stiže najmanji brat iz serije kupea s četvero vrata

22.10.2019 u 08:33

Bionic
Reading

Ovaj model će imati najnoviji pogon na prednjim kotačima, ali i pogon na sva četiri kotača iz BMW-a serije 1, kao i niz drugih tehnoloških dostignuća te jedan dizelski i dva benzinska motora

BMW je svoju liniju kupeovskih izvedbi s četvero vrata nadopunio i modelom serije 2 Gran Coupé, a svjetska premijera ovog najnovijeg modela u njihovoj paleti imat će svoju svjetsku prezentaciju na sajmu automobila u američkom Los Angelesu u studenom ove godine. Priča o uspjehu BMW-ovih modela s četvero vrata kupeovskih linija započela je 2012. serijom 6 Gran Coupé, a dvije godine kasnije serijom 4 Gran Coupé. Novi BMW serije 8 Gran Coupé izašao je na tržište u rujnu 2019., a prve isporuke Gran Coupéa serije 2 predviđene su za početak 2020. godine.

Ovaj model će imati najnoviji pogon na prednjim kotačima, ali i pogon na sva četiri kotača koji se također može vidjeti u BMW-u serije 1, kao i niz drugih tehnoloških dostignuća. Opremljen je najsuvremenijom tehnologijom šasije i inovativnim sustavima, a bavarski proizvođač tvrdi da će 'postaviti nove standarde u pogledu dinamike vožnje i okretnosti unutar segmenta'.

Novi BMW serije 2 Gran Coupé Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW

BMW serije 2 Gran Coupé duljine je 4526 mm i širine 1800 mm, a visina mu je samo 1420 mm. Unatoč svom malenom izgledu, BMW naglašava da će putnici unutar kabine imati dovoljno mjesta zahvaljujući međuosovinskom razmaku od 2670 mm, ali i prtljažniku od 430 litara, koji se može proširiti spuštanjem stražnjeg reda sjedala u kombinacijama 40/20/40.

Blago nakošena prednja svjetla skreću pozornost na karakterističnu prednju BMW 'bubreg' rešetku, koja se kao i na većim modelima prostire između dva prednja svjetla. BMW serije 2 Gran Coupé standardno je opremljen punim LED svjetlima koja se kao opcija mogu prilagoditi. Stražnja svjetla standardno su izvedena u LED tehnologiji. Također, na stražnjem dijelu automobila nalaze se dvostruki kromirani ispušni završeci promjera 90 mm (jedan na modelu 218i), dok BMW M235i xDrive ima dva završetka u obliku paralelograma.

S druge strane, ono što posve razlikuje sportsku izvedbu - BMW M235i xDrive M Performance - njegov je upečatljiv dizajn rešetke koji sadrži izražene trodimenzionalne mreže u sivoj boji Cerium umjesto klasičnih šipki. Vanjski usisi za zrak također su veći na M235i xDrive i isto tako izvedeni u sivoj boji Cerium.

Što se motora tiče, novi BMW serije 2 Gran Coupé od samog početka imat će izbor od tri motora (jedan dizel i dva benzinska) iz najnovije generacije BMW-ove obitelji EfficientDynamics. Sklop pojedinih mjera omogućio im je bolju potrošnju goriva, niže emisije i, u nekim slučajevima, veću snagu nego prije. Svi motori imaju BMW-ovu tehnologiju TwinPower Turbo s turbopunjačom. Početni motor je trocilindrična jedinica u BMW-u 218i sa 103 kW (140 KS), na izbor ima 6-brzinski ručni mjenjač i 7-brzinski mjenjač Steptronic s dvije spojke. Dvolitreni četverocilindrični dizel snage BMW 220d omogućuje 140 kW (190 KS) s 8-brzinskim mjenjačem Steptronic. Najsnažniji je četverocilindrični motor BMW Groupe, čija snaga od 225 kW (306 KS) omogućuje modelu BMW M235i xDrive vrhunske sportske performanse. Ovaj model ubrzava do 100 km / h u samo 4,9 sekundi (4,8 sekundi s paketom M Performance) do maksimalne brzine od 250 km / h (elektronski ograničena). I BMW M235i xDrive i BMW 218i BMW Media opremljeni su benzinskim filtrom čestica, a BMW 220d dizelskim filtrom čestica, adsorpcijskim katalizatorom NOx i tehnologijom SCR (selektivno katalitičko smanjenje). Sva tri motora u skladu su sa strogim standardom Euro 6d-TEMP o emisijama. BMW 228i xDrive, čiji dvolitreni četverocilindrični motor razvija 170 kW (231 KS), dostupan je samo u SAD-u.

Tehnologija ARB i BMW Performance Control također se nalaze na BMW-u M235i xDriveu, standardno opremljenim inteligentnim pogonom BMW xDrive na sve kotače. Po potrebi može raspodijeliti pogon u omjeru 50:50 i dizajniran je tako da osigura predvidivo upravljanje u svim situacijama u vožnji. Ovo se primjenjuje čak i ako je prekidač za kontrolu iskustva u vožnji postavljen na način Sport, odabran je DTC ili je DSC deaktiviran.

Kao i sustav s pogonom na sve kotače, standardna specifikacija za BMW M235i xDrive uključuje novorazvijeni mehanički Torsenov diferencijal s ograničenim proklizavanjem, koji automobilu daje još oštriju dinamičku prednost. Diferencijal je integriran u standardni 8-stupanjski prijenos Steptronic Sport. Funkcija Launch Control stavlja najveći okretni moment od 450 Nm u prvom i drugom stupnju prijenosa.

Gran Coupé serije 2 koristi niz inovativnih sustava pomoći vozaču koji su poznati iz BMW-ovih modela iz gornje palete. Standardna oprema uključuje upozorenje na sudar i pješake s funkcijom kočenja u gradu. Lane Departure Warning ili upozorenje na izlazak iz vozne trake s aktivnim povratkom također je standardno, kao i tempomat s funkcijom kočenja. Tu je i opcijski Driving Assistant s dodatnim funkcijama.

BMW serije 2 Gran Coupé nudi standardno prilagođenu kontrolu udaljenosti (Park Distance Control ili PDC) sa senzorima na prednjoj i stražnjoj strani dok je kamera za gledanje unazad opremljena opcijom Park Assistant. Opcijski Parking Assistant ide i dalje te nudi automatsko asistirano parkiranje u mjestima koja su paralelna ili okomita na cestu. Ovaj sustav brine se za upravljanje automobilom, ubrzanje i kočenje.

Gran Coupé serije 2 dolazi u tri varijante opreme: Sport, M Sport i M Performance M235i xDrive. Model Sport ima, naravno, sportska sjedala tapecirana u Nivala Cloth / Sensatecu s narančastim ili srebrnim kontrastnim šavovima, dok M Sport dobiva sportska sjedala u koži Dakota. M235i dodaje sjedala M s integriranim naslonima za glavu tapeciranim u alkantari. Sportski upravljač s ukrasnim umetkom aluminijskog izgleda standardan je u modelima Sport, a modeli M Sport i M235i xDrive opremljeni su kožnim upravljačem M Sport.

  • +21
Novi BMW serije 2 Gran Coupé Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW