SVJETSKA PREMIJERA

Alfa Romeo predstavio 33 Stradale: Povratak legendarne ikone iz 1960-ih u novom ruhu

01.09.2023 u 14:23

Bionic
Reading

Ovaj projekt s poštovanjem slavi povijest marke i vodi je naprijed u budućnost. Alfa Romeo 33 Stradale dolazi s 3,0-litrenim V6 twin-turbo motorom s više od 620 KS i 8-brzinskim DCT mjenjačem, pogonom na stražnje kotače i elektroničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem ili u BEV konfiguraciji s više od 750 KS, s dometom od 450 km

Alfa Romeo je najavio ponovno rođenje posebno izrađenog modela 33 Stradale, pravog 'manifesta' sposobnosti talijanske marke - sada i u budućnosti - u smislu stila i iskustva vožnje. Proizveden u samo 33 ekskluzivna primjerka, prema jedinstvenom zanatskom procesu, novi 'dvosjed' coupé spaja naslijeđe marke i budućnost kao simbol plemenitog talijanskog sportskog duha.

Alfa Romeo je objavila prilično zankovitu izjavu: da biste ostvarili san, bitan sastojak je dobra doza hrabrosti i mrvica zdravog ludila. Bio je to isti recept kao i za automobil koji mnogi smatraju jednim od najljepših ikada: 33 Stradale, lansiran 1967. Danas, s istom smjelošću i vizijom, tim Alfa Romea dizajnirao je i razvio novi 33 Stradale, autentično umjetničko djelo u pokretu, rezultat savršene kombinacije ljepote i tehnologije.

Alfa Romeo 33 Stradale: Interijer i eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

Njegov cilj je pružiti najuzbudljivije iskustvo vožnje i besmrtni šarm ikone vrlo uskom krugu entuzijasta, koji su vjerovali u projekt od samog početka. Novi 33 Stradale nastao je u novoosnovanoj tvrtki Alfa Romeo 'Bottega', gdje su dizajneri, inženjeri i povjesničari marke najprije slušali potencijalne kupce, a zatim zajedno proizveli automobil, na potpuno isti način kao u renesansnim buticima obrtnika i u radionicama 1960-ih renomiranih talijanskih proizvođača karoserija.

Jean-Philippe Imparato, izvršni direktor marke Alfa Romeo je rekao: 'S novim 33 Stradale željeli smo stvoriti nešto što je u skladu s našom prošlošću, služiti brendu i učiniti Alfiste ponosnima. Ovakav rezultat mogao se postići samo zahvaljujući stručnosti, marljivom radu i strasti našeg tima, uz podršku menadžmenta koji ima jasnu ambiciju doprinijeti pisanju poglavlja u budućnosti brenda, uz puno poštovanje njegove jedinstvene povijesti. Ovo je prvi automobil marke napravljen po narudžbi od 1969. i obećavam da neće biti posljednji.'

Utjelovljenje 'potrebne ljepote'

Proizveden u Alfa Romeo Centro Stile, novi 33 Stradale nadahnut je povijesnim modelom iz 1967., s obogaćenjem njegove skulpturalne ljepote s određenim elementima dizajna iz novog jezika stila Alfa Romea. Vanjski izgled predstavlja savršenu ravnotežu između proporcija, volumena i obrade površina, te postaje oličenje 'potrebne ljepote' Alfa Romea.

Prednja strana ima snažan i mišićav volumen, gdje su istaknute značajke ikonični štit i složeni oblici svjetala s njihovom eliptičnom bazom. Profil je dinamičan i vitak, s vratima s 'elitra' otvorom i dva velika otvora za zrak sa strane. Karoserija je projicirana prema naprijed, s površinama modeliranim prema kriterijima tipičnim za formalni izričaj Alfa Romea.

Alfa Romeo 33 Stradale: Eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

Uz to, zahvaljujući kutnom otvaranju vrata i velikom krovnom prozoru, vozač može uživati u jedinstvenom pogledu, vrlo sličnom onom u kokpitu aviona. Cjelokupna slika koju nudi otvaranje poklopca motora i vrata poboljšava teatralni izgled automobila.

'Brutalni' stražnji dio uravnotežen je vijugavim prednjim dijelom, a najveća visina nije u razini vjetrobranskog stakla, kao na bilo kojem drugom sportskom automobilu, već u sredini krova. Konkretno, stražnji dio izražava snagu automobila zahvaljujući skraćenom repu, grafici u obliku slova V i okruglim stražnjim svjetlosnim grupama. Aerodinamička učinkovitost potvrđena je Cx od 0,375 pri nultom Cz (downlift ili podizanje prema dolje) – za precizan izbor bez pomoći aktivnih sustava.

Njegove vanjske dimenzije su sljedeće: duljina 4637 mm, širina 1966 mm ( s otvorenim retrovizorima 2171 mm), visina 1226 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, širina traga kotača 1680/1668 mm (prednji/stražnji).

Dimenzije guma su: 245/35R20 sprijeda, 305/30R20 straga.

Unutrašnjost

Interijeri se također odlikuju minimalizmom dizajna i materijala, a svi su osmišljeni s ciljem najvećeg mogućeg angažmana u iskustvu vožnje. Konkretno, kokpit je dizajniran sa svrhom minimiziranja komponenti koje bi mogle ometati vozača, kao što se vidi u ograničenom broju kontrola s praktičnom upotrebom tijekom vožnje koje se mogu pronaći na središnjoj konzoli.

Neposredno ispred vozača je zaslon, čiji 3D 'teleskopski' dizajn uključuje vozača u interakciju prve takve vrste. Upravljač, lišen svih svojih uobičajenih tipki, nudi iskustvo čistog užitka vožnje. Kao u kokpitu aviona, komande su smještene na različitim razinama, u niskoj središnjoj konzoli i na višoj ravnini, ugrađene u središnju oblogu s unutrašnje strane krova.

Alfa Romeo 33 Stradale: Interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

Unutrašnjost je dostupna u dvije razine opreme: 'Tributo' i 'Alfa Corse'. Upravljačka ploča inspirirana zrakoplovstvom i središnji tunel koriste materijale kao što su aluminij, karbonska vlakna, koža i Alcantara. Zaobljena sjedala – presvučena kožom Poltrona Frau – reinterpretiraju ona od svojih prethodnika, osiguravajući udobnost i ergonomiju.

Svaki je detalj osmišljen kako bi stvorio ekskluzivno i privlačno okruženje, održavajući estetsko i tehničko nasljeđe 33 Stradalea iz 1967.

Korijeni legende

Alfa Romeo 33 Stradale (1967.) je izveden izravno iz modela Tipo 33, monarha svjetskog motorsporta u to doba. Projekt 33 označio je povratak Alfa Romea u utrke, predvođen tadašnjim predsjednikom marke Giuseppeom Eugeniom Luraghijem i Carlom Chitijem iz Autodelte, novoformiranog odjela za utrke.

Kronometar u Fléronu, u blizini Liègea, odabran je za svoj debi. Vozač je bio glavni ispitivač u Autodelti, Teodoro Zeccoli. 12. ožujka 1967. 33 je ušao u svijet natjecanja. I postigao je trenutnu pobjedu, prvu u dugom nizu uspjeha na najprestižnijim stazama koje će ga odvesti do krova svijeta, s pobjedama u prvenstvu za marke 1975. i '77.

Na valu sportskog entuzijazma, Alfa Romeo je odlučio proizvesti 33 u vrlo ograničenom izdanju za privatne osobe, kao automobil izrađen po narudžbi koji je kombinirao performanse trkaćeg automobila Tipo 33 s udobnošću i voznim svojstvima prikladnim za svakodnevnu upotrebu.

Dizajn je povjeren Francu Scaglioneu, koji je uložio svu svoju tehničku stručnost i kreativnu odvažnost u dizajn 33 Stradale, što je rezultiralo remek-djelom u kojem se inovacija u stilu stapa s potragom za aerodinamikom i funkcionalnošću. Dizajn  33 Stradale iz 1967., suštine ljepote u automobilu, gotovo je nemoguće opisati: njegovi izrazi bili su ravnoteža njegovih oblika, čistoća njegovih linija, elegancija svakog detalja.

Između 1967. i 1969. proizvedeno je samo 18 primjeraka, od kojih se jedan danas čuva u muzeju u Areseu, što ga čini iznimno rijetkim primjerkom za kojim kolekcionari žude. Šest ovih šasija korišteno je za izradu prototipova, koji su predviđali dva desetljeća automobilskog dizajna: Carabo (1968.), P33 Roadster GS (1968.), 33/2 Coupé Speciale (1969.), Cuneo (1971.), Iguana (1969.) i Navaho (1976.).

Ukratko, 33 Stradale je legendarni model koji je obilježio ne samo povijest Alfa Romea, već i talijanskog dizajna.

Jedinstveno iskustvo vožnje

Tim Alfa Romea postavio si je ambiciozan cilj ponuditi iskustvo vožnje automobila za stazu, ali u modelu prikladnom za svakodnevnu upotrebu na cesti, bez kompromisa u udobnosti i sigurnosti korištenja, uključujući i svakodnevnu upotrebu. Novi 33 Stradale stoga se može pohvaliti najboljim od Alfa Romeo inženjerstva, što se vidi u dvokrakom ovjesu s aktivnim amortizerima i u evoluciji 2.9 V6 motora.

Novo posebno izdanje Alfa Romea može biti opremljeno V6 twin-turbo motorom ili u BEV konfiguraciji.

Tako Alfa Romeo 33 Stradale dolazi s 3,0-litrenim V6 twin-turbo motorom s više od 620 KS i osmerostupanjskim DCT mjenjačem, pogonom na stražnje kotače i elektroničkim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem ili u BEV konfiguraciji koja pruža više od 750 KS, s procijenjenim dometom od 450 km (WLTP). Inače BEV verzija koristi bateriju od 102 kWh (korisni kapacitet 90 kWh) 800-voltne tehnologije.

Motor s unutarnjim izgaranjem je evolucija V6 koji je već ugrađen u automobile najviših performansi talijanske marke i uzdužno je postavljen u sredini te omogućuje automobilu da postigne najveću brzinu od 333 km/h (više od 310 km/h), ubrzavajući od 0 do 100 km/h za manje od tri sekunde (kao i BEV verzija). Verzija s ICE motorom teži oko 1500 kg, a potpuno električna BEV verzija 2100 kg.

Da ne spominjemo činjenicu da vozač može odabrati način vožnje pomoću prekidača na središnjem tunelu: Cesta i Staza. Prvi je način rada Strada ('Cestovni'), koji se aktivira kada se automobil pokrene, a koji osigurava udobnost i užitak u vožnji: glatka isporuka snage, uobičajena osjetljivost papučice, mekani ovjes, tekući prijenos i aktivni ispušni ventili otvoreni samo iznad 5000 okr./min. U načinu rada 'Pista' ('Staza'), kupac bira vožnju punu adrenalina: snaga je na vrhuncu, papučice su još osjetljivije, a ovjes je kruti; što se tiče specifikacija, dolazi s V6 twin-turbo motorom, brzim mijenjanjem brzina i aktivnim ispušnim ventilima koji su uvijek otvoreni. Nadalje, u ovom načinu vožnje vozač može odlučiti deaktivirati sve kontrole proklizavanja (ESC OFF).

Aluminijsko podvozje H-okvira i monokok od karbonskih vlakana

Dinamičan razvoj i ugađanje provode se iskorištavanjem fleksibilnosti koju nudi kruta i lagana struktura 33 Stradale, za koju su uvelike korišteni lagani materijali, rezultat proizvodnje koja kombinira visokotehnološke procese s najstrožom zanatskom vještinom.

Konkretno, H-okvir je izrađen od aluminija kako bi se postigla maksimalna torzijska krutost i zajamčila precizna i sigurna vožnja, dok je monokok izrađen od karbonskih vlakana. Izbor je motiviran potrebom da se smanji težina što je više moguće, ali i da se optimizira središte gravitacije automobila u korist agilnosti i upravljivosti na najzahtjevnijim rutama. Ponovno kako bi se osigurala visoka kvaliteta krutosti i sigurnosti, krovna konstrukcija izrađena je od karbonskih vlakana i aluminija, s posebno razvijenim šarkama za leptir vrata. Okviri prozora također su izrađeni od karbonskih vlakana, sa stražnjim staklom od polikarbonata.

Ovjes

Novi 33 Stradale usvaja shemu ovjesa s dva kraka s aktivnim amortizerima i poluvirtualnim upravljanjem na prednjoj i stražnjoj osovini. Ova 100-postotna Alfa Romeo tehnologija pruža optimalnu kontrolu nad upravljačem i najviši stupanj preciznosti upravljanja. Također pruža veliko bočno ubrzanje, osiguravajući najbolje upravljanje u svim uvjetima vožnje. Osim toga, sustav može filtrirati neravnine površine ceste, kako bi vozaču bilo ugodnije.

  • +60
Alfa Romeo 33 Stradale Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

Podizanje prednje osovine

Sustav omogućuje podizanje prednje osovine pri prolasku prepreka, kao što su neravnine, tračnice ili pri ulasku na parkirališta ili garaže, kako biste izbjegli oštećenje karoserije. Vozač može aktivirati ovu funkciju putem kontrole 'Assetto' ('postavljanje') na središnjoj konzoli, kada vozi ispod 40 km/h. Hidraulički sustav podiže prednju osovinu za oko 50 mm kako bi savladao prepreku, zatim je vraća na standardnu visinu ručnim isključivanjem sustava ili pri prekoračenju postavljenog ograničenja brzine.

Kontrole performansi

kako biste u potpunosti uživali u uzbudljivom iskustvu vožnje na vozilu 33 Stradale, mogu se postaviti određeni parametri. Na primjer, kada je automobil u načinu rada 'Pista', vozač može pokrenuti postupak 'Fast Start' putem tipke 'Quadrifoglio' na središnjem tunelu.

Sustav djeluje na mjenjač, kontrolu proklizavanja i snagu kako bi maksimalno povećao ubrzanje izbjegavajući proklizavanje kotača. Alternativno, korištenjem izbornika 'Ovjes', vozač može promijeniti postavke ovjesa u oba načina vožnje, prebacujući se s mekog na srednji kada je u 'Strada' načinu rada ili s krutog na srednji ako je aktivirana funkcija 'Pista'.

Novi 33 Stradale je opremljen integriranim kočionim sustavom Alfa Romeo Brake-By-Wire, koji nudi kontrolu pritiska kočenja i osigurava stabilnost u osjećaju papučice, što također ovisi o odabranom načinu vožnje. Proizveo Brembo za Alfa Romeo, ugljično-keramičke kočnice jamče visoke performanse i osiguravaju reaktivno kočenje sa smanjenim učinkom slabljenja na visokim temperaturama. Sprijeda i straga, diskovi su ventilirani i perforirani sa šesteroklipnim monoblok čeljustima od aluminija sprijeda, sa sustavom s četiri klipa straga.

Osim klasičnih boja Rosso, Nero i Giallo, čeljusti se mogu prilagoditi iu drugim rješenjima boja na zahtjev.

Ugađanje automobila podržat će F1 vozač Valtteri Bottas na legendarnoj stazi Balocco, unoseći F1 iskustvo u svakodnevnu vožnju i osiguravajući Alfa Romeo nepogrešivo upravljanje.