politički marketing

Tko im je skuhao kampanju? Otkrivamo koji marketinški stručnjaci stoje iza najjačih kandidata

Saša Blažeković, Boris Malešević, Mate Mijić

Saša Blažeković, Boris Malešević, Mate Mijić

Izvor: Pixsell / Autor: Montaža: N. Bučević/tportal; N1; B. Ščitar/VL/Pix; D. Urukalović/Pix

Slogan 'Vjerodostojno', s kojom je HDZ-ov premijer Andrej Plenković osvojio vlast, došao je iz iste kuhinje kao i slogan 'Predsjednik s karakterom' aktualnog predsjedničkog kandidata SDP-a Zorana Milanovića. Oba je slogana 'skuhao' dizajner i marketinški stručnjak Boris Malešević. S druge strane, dio tima Kolinde Grabar Kitarović čini Saša Blažeković, stručnjak u području korporativnih komunikacija i brendiranja, ali i nekadašnji Maleševićev kolega

Iako javno ne otkrivaju tko stoji iza slogana, poruka i medijskih strategija kojima troje najjačih kandidata za Pantovčak, Kolinda Grabar Kitarović, Zoran Milanović i Miroslav Škoro, žele osvojiti birače, tportal doznaje njihova imena.

Za slogane, poruke, vizualni identitet kampanje, ali i medijsku strategiju, stranke i kandidati uobičajeno angažiraju marketinške stručnjake i agencije.

U timu aktualne predsjednice tako je, kako je tportal doznao, Saša Blažeković, a on nam potvrđuje svoj angažman u njezinoj kampanji, ali ne želi precizirati za koji dio je točno zadužen.

Saša Blažeković

Saša Blažeković

Izvor: Screenshot / Autor: n1

'Potvrđujem da sudjelujem u kampanji, dio sam šireg tima, ali o detaljima možemo nakon kampanje', kratko nam kaže.

S obzirom na to da se inače bavi korporativnim komunikacijama, upravljanjem reputacijom, brendiranjem i strateškim marketingom, nije teško zaključiti koja je njegova uloga u kampanji Kolinde Grabar Kitarović.

Samozatajni Blažeković prije Grabar Kitarović radio je u izbornim kampanjama na lokalnim, parlamentarnim i europskim izborima. Za koga? Ne otkriva.

  • +6
  • +3

Kolinda Grabar Kitarović u Velikom Trgovišću

Izvor: Pixsell / Autor: Marin Tironi/PIXSELL

Blažeković je bio i direktor korporativnih komunikacija Zagrebačke banke, prije toga Podravke, a od 2007. vlasnik je tvrtke Epikratos d.o.o. za strateške komunikacije. Paralelno je do 2015. bio direktor i suvlasnik tvrtke Sinergie media.

A tu je tvrtku pak osnovao Boris Malešević, Blaževićev bivši kolega i suradnik, koji je angažiran u kampanji suparnika Kolinde Grabar Kitarović, Zorana Milanovića.

Riječ je o poznatom dizajneru i marketinškom stručnjaku, kojem ovo nije prva kampanja za koju ga je angažirao SDP.

Upravo je on zaslužan za slogan Zorana Milanovića 'Predsjednik s karakterom' te cijele priče s kojom je on ušao u kampanju. Zaslužan je i za slogan 'Vjerodostojno', s kojim je Andrej Plenković išao na prošle parlamentarne izbore.

Boris Malešević

Boris Malešević

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

'Moja uloga u kampanji je da radim kreativu. Kreativa podrazumijeva smišljanje slogana, medijskih poruka. Autor sam slogana 'Predsjednik s karakterom' i svih drugih', kaže Malešević za tportal i dodaje da je on kreativac koji radi medijsku strategiju, poruke, dizajn…

Naglašava da je dio tima te da Milanovićev stožer odlično funkcionira.

Iako je u kampanji za prošle parlamentarne izbore imao izlet te je radio za HDZ, Maleševića se zbog sudjelovanja u mnogim kampanjama za SDP ipak doživljava kao dežurnog marketinškog stručnjaka te stranke.

  • +9
  • +6

Zoran Milanović s pulske tržnice krenuo u prikupljanje potpisa za predsjedničku kandidaturu

Izvor: Cropix / Autor: Danijel Bartolic / CROPIX

Na njegovoj referentnoj listi su i Ivica Račan, Stjepan Mesić, Milan Bandić...

Što se tiče činjenice da je s bivšim dugogodišnjim kolegom Blažekovićem sada na drugoj strani nišana, kaže: 'Nismo već dugo kolege'.

U trećem taboru, onom Miroslava Škore, informacije daju na kapaljku.

Mate Mijić

Mate Mijić

Izvor: Pixsell / Autor: Igor Kralj/PIXSELL

Na pitanje tko im radi kreativu, medijsku strategiju i slično, Mate Mijić, glasnogovornik Škorine kampanje, odgovara da će se sve vidjeti kada predaju financijsko izvješće Državnom izbornom povjerenstvu (DIP). 'Tada će se vidjeti o kojim je agencijama riječ', odgovara.

Strategiju, dodaje, radi on.

Naime, ovaj nesuđeni liječnik nakon zaokreta u karijeri stručno se usavršava u područjima odnosa s javnošću, digitalnog marketinga i komunikacijskog menadžmenta, pa je tako, među ostalim, pohađao Londonsku školu za odnose s javnošću, u kojoj predaje Saša Blažeković.

  • +14
  • +11

Zagreb: Sad il' nikada, predizborni skup Miroslava Škore u Lisinskom

Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!