DIVOTA BIROKARACIJE

Srbi nam prodaju naš pijesak

luka tranzit osijek drava rijeka riječna luka

luka tranzit osijek drava rijeka riječna luka

Izvor: Pixsell / Autor: Davor Javorović

Pijesak koji protekne Dravom kraj Osijeka vade poduzeća iz Srbije i prodaju ga u Hrvatskoj, jer je zakonom bila zabranjena eksploatacija pijeska. Stari zakon je izmijenjen, ali još nije postao operativan

Luka Tranzit Osijek, tvrtka u sastavu našičke Nexe grupe i najveća hrvatska luka na unutarnjim vodama, uspješno je okončala predstečajnu nagodba. Reprogramirali su ukupne obveze u iznosu od 21,2 milijuna kuna, što će im, smatra Dalibor Džojić, direktor tvrtke, omogućiti da poslovnu 2015. godinu završe s dobiti. Ovogodišnje poslovanje Luke Tranzit, uz još uvijek znatne odraze opće gospodarske recesije, a time i smanjen prijevoz roba, opterećuje i vodostaj rijeka.

Zbog ekstremno visokog vodostaja plovidba Dunavom i Dravom bila je obustavljena gotovo cijeli lipanj, a već duže vrijeme riječni brodari i lučki pretovarni kapaciteti zbog opet ekstremno niskih vodostaja ponovno smanjuju promet.

Prema riječima direktora Džojića, Luka Tranzit goleme gubitke ima i zbog, sukladno sa Zakonom o vodama iz 2010. godine, zabrane eksploatacije pijeska iz Drave. Zbog nemogućnosti vađenja pijeska njezina skupa mehanizacija specijalizirana za te poslove, kao i ljudstvo, posljednje tri-četiri godine stoji neiskorištena, a pijesak koji protekne Dravom kraj Osijeka poslije vade tvrtke iz Srbije te ga prodaju upravo u Hrvatskoj, pa i Luci Tranzit, piše Glas Slavonije.

Iako je 18. svibnja ove godine ipak došlo do izmjena Zakona o vodama, on još uvijek nije operativan, jer se za to još trebaju donijeti pravilnici te provesti i natječaj za koncesije, a rok za to nitko ne zna. A da apsurd svega toga bude još veći, valja istaknuti da je do početka ove godine samo u akvatoriju Luke Tranzit utvrđeno više od milijun prostornih metara nataloženog pijeska, koji sada u velikoj mjeri ograničava uplovljavanje brodova u luku.

Potrebe za pijeskom ima za gradnju cestovnog koridora 5C kroz Baranju, drugog traka južne osječke obilaznice, 72 milijuna eura vrijednog projekta odvodnje i pročišćavanja otpadnih voda Vodovoda Osijek, ali i drugih građevina. Potrebne su goleme količine pijeska, koji će se, ne učine li se potrebne promjene brzo, kupovati iz Srbije.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!