nesreća kruzera Costa Concordia

Sjećate li se 'Kapetana kukavice'? Vrhovni sud odlučuje hoće li uvažiti njegovu žalbu i osloboditi ga

  • Autor: V. Ma.
  • Zadnja izmjena 21.04.2017 18:04
  • Objavljeno 21.04.2017 u 18:04
Schettino nakon saslušanja

Schettino nakon saslušanja

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Talijanski Vrhovni sud počeo je u četvrtak razmatrati presudu Francescu Schettinu, bivšem kapetanu kruzera Costa Concordia, osuđenom na 16 godina zatvora nakon pomorske nesreće kod toskanske obale u kojoj je poginulo 32 ljudi

Vrhovni sud će razmotriti žalbu Schettinove obrane koja je ranije tražila oslobađanje kapetana, a saslušat će i tužiteljstvo, koje traži strožu kaznu, te također razmotriti zahtjeve za odštetu od vlasnika broda, tvrtke Costa Crociere

Podsjetimo, u noći na 14. siječnja 2012. Costa Concordia je pod Schettinovim zapovjedništvom napustila svoju planiranu rutu i skrenula prema talijanskom otoku Gigliju, gdje je udarila u podmorski greben i djelomično potonula. Tom prilikom je poginulo 32 ljudi od 4229 putnika, koliko ih je bilo na brodu.

Kapetan Schettino, prikladno u medijima prozvan 'Kapetan kukavica', prvo nije obavijestio putnike da se brod nalazi u opasnosti, a zatim je među prvima uskočio u čamac za spašavanje, kasnije se pravdajući na sudu kako se spotaknuo te je sasvim slučajno upao u njega.

'Putnici su se sjurili na palubu, grabeći na silu čamce za spašavanje. Nisam imao pojas za spašavanje jer sam ga dao jednom od putnika. Pokušavao sam smjestiti putnike u čamce za spašavanje na 'starinski način'. Iznenada, kako je brod bio nagnut pod kutom od 60-70 stupnjeva, spotaknuo sam se i završio u jednom od čamaca za spašavanje. Eto kako sam se našao ondje', izjavio je 'Kapetan kukavica' istražiteljima, tvrdeći da je bio zaglavio u čamcu za spašavanje čak sat vremena prije nego što je spušten u more. 

Potonuće Costa Concordije

Autor: Discovery UK

Do javnosti su doprli gnjusni detalji koji su uslijedili. Bogati putnici u potpunom kaosu i dezorganizaciji evakuacije gotovinom su kupovali mjesta na brodovima za spašavanje, a pojavile su se i optužbe da je Schettino prije sudara, u kojem je brod rasporen čak 70 metara duž trupa, na brodu orgijao podgrijan kokainom. Na koncu se Schettino oglušio na izričitu zapovijed vlasnika da se vrati na brod i nadgleda evakuaciju.

U veljači 2015. talijanski sud je utvrdio da je Schettino kriv za ubojstvo, nanošenje višestrukih ozljeda, napuštanje broda i druga ozbiljna kriminalna djela, a Prizivni sud u Firenzi u svibnju 2016. potvrdio je prvostupanjsku presudu.

Costa Concordia tone: Vratite se na brod, kapetane Schettino!

U Italiji je uobičajeno to da se na presudu mogu uputiti dva priziva. Ustavni sud može Schettinovu presudu učiniti konačnom, poništiti je ili narediti novo suđenje na sudu niže razine.

Ne očekuje se da će kapetan ići u zatvor dok se konačno ne potvrdi presuda.

Inače, Ustavni sud je u Italiji najviši sud i rješava žalbe na rad nižih sudova. Najčešće je treća instanca u sudskom postupku.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Komentari čitatelja 3

Prikaži sve
  • marrijan

    što je onda MORMALNIJE ? hrabar i mrtav ili kukavica i ŽIV

    21.04.2017 18:37

  • marrijan

    da je bio "junak", a ne kukavica danas ne bi bio na suđenju nego duboko pod morem zajedno sa brodom

    21.04.2017 18:34

  • samostalan

    Nasi starci su uvijek govorili...u Italiji junaka nema

    21.04.2017 19:14

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi