previše radnih sati

Zamke nastave na daljinu: Svaki učenik dobit će barem dvije ocjene, no treba li brzati s gradivom?

06.04.2020 u 09:55

Bionic
Reading

'Bit će ocjenjivanja. Svaki učenik dobit će bar dvije ocjene, ali neće to biti klasičnim načinom - pisanim ili usmenim putem', kaže savjetnik ministrice obrazovanja Marko Košiček

'Jedna od ocjena bit će ocjena iz zalaganja, aktivnosti, a druga iz malo složenijeg projekta, zadatka čiji cilj nije provjeriti poznaje li određenu definiciju, činjenično znanje, već sve što je radio u nekom dužem periodu integrirati u projekt', objasnio je u HRT-ovoj emisiji 'U mreži Prvog' način ocjenjivanja učenika u nastavi na daljinu savjetnik ministrice obrazovanja Marko Košiček, ističući kako je pred Ministarstvom obrazovanja velik izazov.

Košiček je dodao kako je cilj uputa o vrednovanju potaknuti učenike na rad.

'Kad bismo rekli učenicima da ih nitko neće ništa pitati ni ocjenjivati, teško da bismo ih motivirali na rad. Trebamo ih motivirati, ali ne tako da im stvaramo stres ispitivanjem', rekao je Košiček.

Dodao je i da je ispitivanje iznimka, ukoliko učenik nema dovoljno ocjena ili ima negativnu ocjenu. Naglasak je na tome da kontinuirano rade i da složenijim projektom pokažu što su naučili u nastavi na daljini, rekao je.

'Svaka kriza je prilika. Ova je izbacila na površinu ono što nas muči, ali i ono u čemu smo dobri. Nastavnici su u štrajku dobili široku potporu javnosti i sad je vrijeme da tu moć iskoriste i naprave stvarne iskorake, jer svi smo zainteresirani za bolje obrazovanje, da reformiramo naš obrazovni sustav tako da on bude svrsishodan i funkcionira u vremenu u kojem živimo. A situacija u kojoj se nalazimo - najbitnije je da iz nje izađemo zdravi, normalni i ojačani. Ovo je za sve nas velika škola za život', rekla je dr.sc. Ivana Bašić s Odsjeka za anglistiku zagrebačkog Filozofskog fakulteta.

Kritizirala je preporuku Ministarstva za preporučeni broj radnih sati koje bi dijete trebalo provesti učeći na daljinu.

'Po mom mišljenju, ovo vrijeme u koncentriranoj nastavi doma trebalo bi biti znatno kraće', rekla je Bašić te dodala da je najveći izazov odabrati i odmjeriti količinu sadržaja, ali i da iz razgovora s roditeljima čuje da neki nastavnici ne odustaju od koncepta da prođu cijelo gradivo.

Smatra da se od nečega treba odustati te biti razuman i pronaći način na koji postići osnovne ishode učenja tako da bude svrsishodno, primjereno dobi djeteta, a ne gomilati činjenice.

'Treba puno više vježbe i ponavljanja te ne brzati s gradivom', rekla je.