TRAG NOVCA

Kamioni preplaćeni, ali novac nije kod Rončevića

Berislav Rončević i Ivo Bačić

Berislav Rončević i Ivo Bačić

Izvor: Cropix / Autor: CROPIX / Bruno Konjević

Prema rezultatima financijske istrage što su je proveli USKOK i Porezna uprava, sav je novac – ukupno 35 milijuna kuna – uplaćen tvrtki Eurokamion, zastupniku Iveca za Hrvatsku

Nešto više od 10 milijuna kuna, koliko je bivši ministar obrane Berislav Rončević preplatio vojne kamione, a zbog čega se sada sudi njemu i tadašnjem mu zamjeniku Ivi Bačiću, nije završilo kod Rončevića, nije u HDZ-u, niti, kako se nagađalo, na računu bivšeg premijera Ive Sanadera, piše Večernji list

IVECO nije bio na testiranju

Vrlo zanimljiv detalj u slučaju, na kojiistražitelji također upozoravaju, odnosi se na pravilnik koji postoji uMORH-u, a po kojemu se vozila ne smiju kupovati prije nego što seprovedu testiranja. Tijekom istrage se doznalo da je MAN prijerazgovarao s MORH-om o eventualnoj prodaji svojih kamiona vojsci, a usklopu tih razgovora provedena su bila i testiranja MAN-ovih vozila.Vojska je testirala i Mercedesova vozila, a testiranja nisu prošlijedino kamioni marke Iveco. Upravo je te netestirane kamione Rončevićkupio neposrednom pogodbom i platio ih 10 milijuna kuna previše.

Prema rezultatima financijske istrage što su je proveli USKOK i Porezna uprava, sav je novac – ukupno 35 milijuna kuna – uplaćen tvrtki Eurokamion, zastupniku Iveca za Hrvatsku. S njihova se računa taj novac transferirao na račune četiriju hrvatskih tvrtki koje su radile nadogradnju kamiona te se prelio u Ivecovu centralu u Italiji.

Financijska je istraga, doznajemo, bila vrlo temeljita i započela je s pribavljanjem carinskih deklaracija za sva vozila s točnim podacima o broju šasije, o tome kada su kamioni ušli u Hrvatsku, do toga kako su dobili ovjere, prošli provjeru carine...

Istraga je utvrdila da je novac za kamione, kompletni iznos, Ministarstvo obrane uplatilo 20. siječnja 2005. godine. Trag novca doveo je do četiri tvrtke koje su radile nadogradnju kamiona. Poreznici su od njih dobili ugovore sklopljene s Eurokamionom, provjerili cijene poslova koje su bile ugovorene te provjerili sve uplate koje su im nakon toga obavljene.

Pokazalo se da je sve uredno te na usluge plaćen i porez državi.

Posebna stavka u provjeri bila je analiza svih financijskih transakcija od početka 2004. zaključno sa 2005. godinom, a koje su s računa Eurokamiona išle prema fizičkim i pravnim osobama. Istražitelj koji se bavio tim dijelom posla tvrdi da nije utvrđeno baš ništa što bi upućivalo da je makar i mali dio od spornih deset milijuna kuna otišao na neki sumnjiv račun.

Jedino što je privuklo pozornost jest to da je Eurokamion, kojem je 36 milijuna uplaćeno na poslovni račun u Raiffeisenbank, odmah uzeo 29,6 milijuna i uložio u Raiffeisein invest fond.

Novac su nekoliko dana držali u fondu, a onda ga uzeli uz zaradu od 400.000 kuna. Izvor iz istrage tvrdi da se provjeravao i svaki račun u kooperantskim tvrtkama koje su radile nadogradnju, a riječ je tvrtkama Hidraulika kurelja d.o.o, Ziegler d.o.o, Valcar d.o.o, te PK palfinger kran. Ta su poduzeća prošla poseban porezni nadzor, a za svaki račun koji je bio imalo sumnjiv tražio se vezani nadzor, odnosno provjera u poduzeću je li usluga obavljena.

Svi podaci o rezultatima financijske istrage, koja na kraju ipak nije dovela do Rončevića, Sanadera kao ni blagajne HDZ-a, nalaze se na 2500 stranica koje su sastavni dio sudskog spisa protiv Rončevića i Bačića. No, izvor iz istrage upozorava da činjenica kako se nisu potvrdila nagađanja da je preplaćenih deset milijuna završilo u stranačkoj blagajni ili privatnom džepu ne mijenja Rončevićevu odgovornost u smislu zloporabe položaja i sklapanja štetnog posla.

Ostaje, kaže naš izvor, štetna činjenica da je kupio kamione marke Iveco iako su MAN-ovi bili deset milijuna kuna jeftiniji.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi