'ČOVJEK KOJI JE OSTAO MIRAN'

Kako je glasnogovornik minhenske policije postao heroj njemačkih medija

23.07.2016 u 10:44

Bionic
Reading

Krvavi napad na šoping-centar Olympia u Münchenu rezultirao je s deset mrtvih i sablasno praznim glavnim gradom Bavarske u petak navečer. U kaosu i dezinformacijama koje su se širile društvenim mrežama točka vjerodostojnosti te ispravnog i pravodobnog informiranja javnosti bio je glasnogovornik minhenske policije Marcus da Gloria Martins, čiji rad redom hvale svi njemački mediji

Je li napadač islamistički terorist koji je radio po nalogu ISIL-a i ubijao nevjernike ili je pak pripadnik europskih desnih ekstremista koji ne podnosi useljenike? Tako su glasile neke od neprovjerenih teorija koje su odmah nakon što je u medijima i na društvenim mrežama odjeknula preliminarna vijest o pucnjavi u Münchenu krenule kolati prostranstvima interneta. U digitalnom svijetu priče se hitro šire, a još lakše se izmišljaju, pa zapravo i ne čude pohvale koje je za svoj rad u iznimno kriznoj i kaotičnoj situaciji dobio glasnogovornik minhenske policije Marcus da Gloria Martins

Ovaj policijski službenik i magistar kriminalistike od prošle godine vodi odjel za informiranje minhenske policije, a da to odlično radi, pokazalo se sinoć tijekom napada na Olympiju i u satima nakon toga. Minhenska je policija o svemu pravodobno informirala javnost preko Twittera, i to na nekoliko jezika. Odgovarajuća upozorenja građanima Münchena poslana su i preko jedne aplikacije za mobitele te je upozoreno da se suzdržavaju od spekulacija dok nisu utvrđene relevantne činjenice u vezi ovog nemilog događaja.


Marcus da Gloria Martins više je puta tijekom sinoćnje večeri i noći istupao pred novinarima pokazavši smirenost, izvrsnu informiranost i elokvenciju kojom je razoružavao neka tendenciozna pitanja medija. Süddeutsche Zeitung piše da je Martins nastupao vjerodostojno i suvereno te da je 'u kriznoj situaciji bio čovjek koji ostaje miran'. Četrdesettrogodišnji Martins stoga je dobio mnogo pohvala njemačkih medija za to kako je njegov ured funkcionirao u kriznoj situaciji, naročito kada je riječ o demantiranju glasina i dezinformacija koja su se počele širiti online i po medijima.

Svoj je profesionalni moto Martins ovako objasnio u jednom intervjuu prošle godine: 'Stvoriti i zadržati vjerodostojnost, to vrijedi više od zlata.'