IGRA BEZ FILMA

James Bond 007: Blood Stone

22.11.2010 u 03:25

Bionic
Reading

Unatoč vrlo neizvjesnoj sudbini filma, Blood Stone se uredno ukazao na računalima i konzolama obožavatelja diljem svijeta

Upravo početkom ovoga mjeseca, MGM studio zadužen za filmski James Bond 007 serijal je bankrotirao i time pod još veći upitnik stavio snimanje 23. Bond filma, čije je snimanje prekinuto još prije nekoliko mjeseci upravo zbog financijskih poteškoća.

 

Unatoč tomu, Activision je uspio ishoditi dovoljno dobar deal te je igra dobila zeleno svjetlo za izlazak unatoč neizvjesnoj sudbini filma. Prvi detalji o igri u javnost su došli zahvaljujući glazbenici Joss Stone koja je s Dave Stewartom napravila pjesmu za igru i film i, da stvar bude zanimljivija – upravo je Stone posudila svoj lik i glas Bondovoj djevojci u igri.

 

Zaista, već od uvodne špice, koje se ne bi posramio nijedan film iz serijala, jasno je da je Blood Stone visokobudžetni naslov koji je studio Bizarre Creations producirao uz suradnju s filmskom ekipom.

 

U suncem okupanoj Ateni, podno Partenona, odvija se samit G-20, a kako je u jednoj od atenskih luka usidrena jahta Greca, trgovca oružjem, MI6 sumnja da bi moglo doći do napada na najvažnije svjetske političare. Igra započinje scenom Bondova iskakanja iz aviona i spuštanja padobranom na jahtu glavnog zlikovca u igri, spomenutog Greca. Nekoliko propucanih prsnih koševa i nekoliko slomljenih kralješnica dalje, Bond je već u gliseru u spektakularnoj potjeri za Grecovom brodicom. Pa opet malo puškaranja i eto Bonda u suludoj potjeri legendarnim Aston Martinom. Zaista frenetični početak koji najavljuje odličnu zabavu i... I onda dolazi misija smještena u istanbulsko podzemlje i katakombe, totalna suprotnost obećavajućem i uzbudljivom početku. No, nakon toga igra se uravnotežuje i radnja se nastavlja po predivnim i egzotičnim lokacijama svijeta poput Turske, Monte Carla, Siberije itd. Sve ove lokacije, ako i nisu vjerno prenesene – ostavljaju dojam vjernosti i vidi se da su autori utrošili mnogo truda u taj aspekt igre.

 

 

 

Nažalost, jednako dobar dojam ne ostavlja i gameplay. Sama borba sastoji se od dva aspekta – upotrebe vatrenog oružja i oldschool šaketanja. Što se upotrebe vatrenog oružja tiče, igra je koncipirana tako da se krećete od zaklona do zaklona i s maksimalnom preciznošću neutralizirate neprijatelje, a to i je najlakše pucnjavom iz zaklona s obzirom na to da bi Bond inače bio preizložen otvorenoj paljbi, što bi bilo pogubno. Na izvrstan način povezana je borba vatrenim oružjem i spomenuto 'šaketanje'. Za svakog neprijatelja kojeg onesposobite golim rukama, igra vas nagrađuje Focus Aimom. Focus Aim je svojevrsni slow-motion u kojemu Bond automatski protivnike pogađa u glavu, što zna biti od iznimne koristi u nekim situacijama. Borba rukama i nogama je prilično dobro izvedena; poteze izvodite tek jednom tipkom, no Bond uvijek izvodi drukčiji potez, te se, ovisno o situaciji, koristi i okolinom poput zidova. Borba vatrenim oružjem nije loša, naprotiv, no nakon dva sata igranja jednostavno postane zamorna, što još potenciraju i sve veće količine neprijatelja kako se igra privodu kraju, pa će tako neke scene završavati i s dvadesetak mrtvih neprijatelja u jednoj dvorani, što je za Bond tematiku ipak malo previše, unatoč više akcijskom pristupu koji nastupio s dolaskom Daniela Craiga. Šaketanje je vrlo efektno, no sigurni smo da bi igrači bili zadovoljniji kada bi nad potezima ipak imali malo više kontrole. I kada bi neprijatelji imali barem malo mozga.

 

Ono gdje gameplay istinski blista su scene vožnje motornih vozila, što i ne iznenađuje s obzirom na to da Bizarre Creations stoje iza naslova poput Gotham Racinga i nedavnog Blura. Ponašanje automobila je potpuno arkadno, no izvedeno je na odličan način i ne odaje dojam kao da se tim scenama htjela tek popuniti i razbiti radnja. Naprotiv, žao nam je što scena vožnje nema i više.

 

Još jedan važan segment gameplaya je i upotreba smartphonea kojim ćete skenirati prostorije u potrazi da dokaznim materijalom, oružjem, protivnicima te koristiti za onesposobljavanje kamera i provaljivanje u sefove. Iako je Blood Stone potpuno linearna igra u kojoj se gotovo nemoguće izgubiti, vaš pametni telefon svesti će tu mogućnost na najmanju moguću razinu budući da ćete stalno znati kojim smjerom morate krenuti i koliko je vaš cilj udaljen od vas.

 

S obzirom na to da se radi o službenoj James Bond igri, u igru su vjerno stasom i glasom preneseni Daniel Craig kao James Bond, Joss Stone kao Nicole Hunter  i legendarna Judi Dench u ulozi M. Ipak, zamjerku moramo pripisati nepostojećim facijalnim ekspresijama i vrlo lošem lip-syncu, zbog čega Bondovo lice i u ugodnom razgovoru s prekrasnom Nicole i u borbi s bradatim Grcima izgleda - isto. No to je i jedina zamjerka koja bi se mogla pripisati grafičkom aspektu igre. Grafika je vrlo dobra, a na momente i spektakularna. Osunčano Atensko priobalje nas je odmah na početku igre ostavilo bez daha, kao i jurnjava gliserom koja obiluje brojnim eksplozijama. Igru smo igrali na Xboxu 360, a broj sličica u sekundi ni u zahtjevnijim scenama nije padao i izvođenje je teklo iznimno glatko.

 

Na kraju krajeva, James Bond 007: Blood Stone ostavlja dojam visokobudžetne i polirane igre, no ispod lijepe vanjštine krije se i nekoliko boljki. Iako solidna, borba vatrenim oružjem nakon nekog vremena postaje repetitivna i jedva čekate da se dogodi neka cut-scena ili vožnja automobilom. Tu su predivne svjetske lokacije, ali i sivi hodnici koji zaista nisu trebali ovoj igri. Dakako, svi fanovi će najvjerojatnije uživati zbog činjenice da se radi o Jamesu Bondu, no ljubitelji pucačina pronaći će joj podosta zamjerki te stoga naša ocjena nije onakva kakvoj smo se i sami nadali nakon prvih 15-ak minuta igre.

 

OCJENA: +3