AGENCIJE TVRDE

Hrvatskoj nisu presudni gay turisti jer je obiteljska destinacija

05.12.2013 u 13:36

Bionic
Reading

Bloombergova analiza po kojoj će 'zabrana gay brakova ugroziti hrvatski turizam', a slično je i u drugim uglednim svjetskim medijima doživljen ishod nedjeljnog referenduma, po mišljenju domaće znanstvene javnosti i struke nije točan

Iako je možda ishod referenduma naškodio europskom ugledu zemlje, u turističkoj branši smatraju da se pitanje tolerantnosti spram gay brakova neće dugoročno odraziti na turizam jer Hrvatska ne raspolaže nekim posebnim sadržajima, plažama ili objektima koji bi bili isključivo u ponudi za skupine gay osoba, kao što je to slučaj sa Španjolskom, Francuskom ili Grčkom.

'Mišljenja smo da je rezultat referenduma svakako naškodio ugledu Republike Hrvatske - posebno u Europi koja je snažnije zabilježila rezultate, međutim u svjetskim smo razmjerima premali igrač na 'sceni' da bi se takva poruka snažnije osjetila i na neko dulje vrijeme. Takve vijesti i procjene traju, u moru informacija kojima je turist zasut svakog dana, tek par sati ili u najboljem slučaju tek par dana, pa ni Bloombergova procjena neće dulje trajati – ali poruka koju je Hrvatska poslala svakako nije pozitivna. Međutim, kako smo mišljenja da je za sve kriv način na koji je postavljeno pitanje - na našoj je politici, pa i onoj turističkoj, sada zadatak da pokuša popraviti štetu.

Dakle, smatramo da neće biti negativnih posljedica, a budući da smo se upravo vratili s izuzetno uspješne prezentacije hrvatskog turizma u Brazilu, možemo ustvrditi da tamo zaista nitko nije znao za referendum, a niti ostali naši partneri do sada nisu iskazali nikakav komentar na rezultate nedjeljnog referenduma', kazao je za tportal Ivan Pukšar generalni direktor Kompasa

'Turizam je djelatnost koja podrazumijeva tolerantnost i mi to uvijek pokušavamo istaknuti', naglašava Pukšar te dodaje da Kompas do sada nije imao upita za posebne aranžmane za LGBT osobe, što bi se eventualno moglo odnositi na aranžmane poput zajedničkog krstarenja Jadranom.

'Hrvatska je ipak obiteljska destinacija za roditelje s djecom, to jest s potpuno drugačijom ponudom pa zaključak je kako neke veće štete neće biti, a ako se pokaže da bi se ipak mogla dogoditi, naš je zadatak učiniti sve da se gosti u Hrvatskoj osjećaju ugodno i sigurno', poručio je.

Naša istaknuta znanstvenica, specijalizirana za područje ekonomije i turizma dr. sc. Saša Poljanec Borić s Instituta Ivo Pilar, navodi kako mogućnost sklapanja brakova nije tržišni pokretač turizma. Naime, kaže, turistička tržišta motiviraju turistička iskustva koja se mogu u ograničenom vremenskom razdoblju realizirati u određenoj destinaciji za određeni novac. 'Italija je primjer zemlje koja nije imala problema sa rastom turističke potražnje, iako je tek krajem 20. stoljeća legalizirala rastavu braka', napominje dr. sc. Poljanec Borić.

'Ishod referenduma neće nimalo utjecati na turistički imidž Hrvatske niti će se u bitnom odraziti na ukupnu tržišnu dinamiku u 2014. Turističkim tržištima vlada posve druga logika od one o kojoj momentalno raspravljaju naši mediji. Uzmimo na primjer Dubai, koji bilježi izniman rast na zapadnim tržištima iako prava žena nisu baš jaka strana Ujedinjenih Arapskih Emirata', mišljenja je dr. sc. Poljanec Borić.


U turističkoj kompaniji Atlas također smatraju kako rezultat nedavnog referenduma definitivno neće ugroziti hrvatski turizam. 'Svijest o Hrvatskoj kao destinaciji na visokoj je razini na našim glavnim emitivnim tržištima. Produkt prodaje Hrvatske i regije i u složenim gospodarskim uvjetima pokazuje rast i veliki potencijal za budućnost', navodi voditeljica korporativnih komunikacija u Atlasu Nikolina Frklić te dodaje da očekuju daljnje povećanje broja putnika u godinama koje slijede.

'Kao vodeća DMC kompanija u Hrvatskoj svoju ponudu plasiramo kroz kanale velikih svjetskih turoperatora, nismo nišno orijentirani iako ponudu nastojimo prilagoditi svim specifičnim zahtjevima tržišta', napomenula je Frklić.

Budući da se u Bloombergovoj analizi navodi da su LGBT osobe i izuzetno dobri potrošači, pitanje je i bi li stoga perjanice hrvatskog turizma Primorje i Istra, a naročito grad Labin za koji bi se moglo ustvrditi i da je 'the most gay-friendly' grad u Hrvatskoj s obzirom na to da je 71 posto glasača na obiteljskom referendumu zaokružilo 'protiv', trebali istaknuti svoju tolerantnost prema LGBT osobama u turističkoj promidžbi.

Turistički djelatnici u Istri za sada u tom smjeru ne razmišljaju, a u opatijskoj agenciji, jedinoj za koju nam je poznato da je organizirala krstarenje za LGBT osobe, nisu bili raspoloženi davati izjave 'o tako osjetljivom pitanju'.