MONETIZACIJA AUTOCESTA

Hajdaš Dončić ima još mjesec i pol, a onda – potpisi za referendum

  • Autor: V.Brkulj
  • Zadnja izmjena 07.04.2014 13:33
  • Objavljeno 07.04.2014 u 13:33
Željko Marušić, Vladimir Ferdelji, Darinko Kosor, Aleksandar Čaklović, Edvin Jurin.

Željko Marušić, Vladimir Ferdelji, Darinko Kosor, Aleksandar Čaklović, Edvin Jurin.

Izvor: Pixsell / Autor: Goran Stanzl/PIXSELL

'Dajemo Siniši Hajdašu Dončiću, ministru prometa, još mjesec i pol da objavi rezultate neobvezujućih ponuda za monetizaciju autocesta. Ako se to ne dogodi, krećemo u skupljanje potpisa za referendum o njihovoj prodaji', kazao je Darinko Kosor, predsjednik HSLS-a na današnjoj konferenciji za medije

Liberali s partnerima iz Nacionalnog foruma najavljuju da će zajedno s Nezavisnim sindikatom cestara te je još nekim neprofitnim udrugama krenuti u prikupljanje potpisa i da trenutno rade na preciznom definiranju pitanja. Protive se monetizaciji autocesta i umjesto nje predlažu njihovo restrukturiranje jer drže da su od strateškog nacionalnog interesa koji će zanemariti strani koncesionar.

'Nema logike u tome da se ide u monetizaciju. Kratkoročno se pokušava pokrpati deficit u proračunu, a s druge strane autoceste se daju na pedeset godina. Očekujemo da Vlada odustane od ove namjere', istaknuo je Kosor.

Vladimir Ferdelji smatra da se spajanjem HAC-a i ARZ-a te uvođenjem vinjeta može uštedjeti 500 milijuna kuna te da bi tada ta tvrtka mogla servisirati svoja dugovanja, ali uz uvjet da se reprogramiraju kreditne obveze.

Prometni stručnjak Željko Marušić upozorio je na činjenicu da će u slučaju monetizacije država morati garantirati koncesionaru minimalni promet.

'Ako ga ne bude, onda će se to morati financijski nadoknaditi iz proračuna, kao što je sada slučaj s istarskim Ipsilonom. Autoceste su najsigurniji vid prometa, no koncesionar će u želji za što većom zaradom željeti uštedjeti što više pa će se to raditi nauštrb održavanja, a jedan tegljač uništi cestu koliko to učini od 20 do 40 tisuća automobila. Danas imamo situaciju da se većina gospodarskog prometa prema Macelju obavlja na lokalnim cestama, a na dionici Zagreb – Macelj strani je koncesionar', zaključio je Marušić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!