KANDIDATI ZARAŽENI MONOTONIJOM

Dr. Šiber: Kampanja je smrtno dosadna!

  • Autor: Marina Barukčić
  • Zadnja izmjena 04.12.2009 08:20
  • Objavljeno 04.12.2009 u 07:00
Kandidat za predsjednika

Kandidat za predsjednika

Izvor: tportal.hr / Autor: Ivan Šmuk (Zagreb)

Dosadašnja predsjednička kampanja ocijenjena je kao živa dosada, bez vica ili nečega što bi biračima privuklo pažnju, ali je, što se tiče ružnih podmetanja, još u granicama pristojnosti

'Živa dosada!' to je bila prva reakcija političkog psihologa i profesora na Fakultetu političkih znanosti Ivana Šibera

Općenito, Šiber kaže da nigdje ne vidi 'nikakve ideje, vica, nešto što bi privuklo pažnju'. 'U svakoj kampanji ključno je da ljudi zastanu, osluhnu i kažu: 'Vidi, bogati, tko je ovo?''

'Vidi, bogati, tko je to'

tportal

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: -

Hebrangov slogan najbolji?

Što se slogana tiče, nabrojio je neke: 'Mene nitko ne drži u šaci, Idemo raditi, Pravda za Hrvatsku.' Šiber kaže da bi Josipovićev slogan 'Pravda za Hrvatsku' trebao biti 'Pravda u Hrvatskoj', jer ovaj prvi zvuči kao da se traži pravda na Međunarodnom sudu.

Jedino je Hebrangov slogan 'Za europsku i ponosnu Hrvatsku', kaže Šiber, prihvatljiv jer pomiruje europsko i nacionalno, ali smatra da je i to istrošeno.

'Kandidati su bezlični'

'Kampanja je takva kavi su i kandidati – pomalo bezlični.' - smatra Šiber i kaže da smo u ovo malo vremena malo toga čuli i da je prisutno 'dosta populizma i podilaženja'. Primjerice, kada je Sabor prihvatio arbitražni sporazum sa Slovenijom, od 12 kandidata 10 je bilo protiv.

Šiber također kaže da nije dobro to što se svi predstavljaju kao budući predsjednici koji će voditi računa o ljudima, a nitko se ne postavlja kao vođa. 'Državnik nije samo onaj koji slijedi nego
vodi.'

'Pusić jedina ima muda'

Ugodan izuzetak od te opće retorike je Vesna Pusić, kaže Šiber: 'Ona ima ono što bi drugi trebali imati - 'muda', tj. hrabrosti da suoči javnost s problemima.'

Ugodno ga je iznenadio Nadan Vidošević, jer ima 'vrlo značajno, svoj stav za razliku od drugih'. 'Oni koji su u suštini euroskeptici nemaju hrabrosti izaći s tim van, drže figu u džepu.'

'Do sada dosada'

'Trideset i pet dana kampanje će biti ukupno. Hoće li nas kandidati iznenaditi? Ne znam, ali ovo do sada je jednostavno dosada!' rekao je Šiber.

Na pitanje očekuje li da će kandidati prijeći i na 'prljavu igru', Šiber ne vjeruje i objašnjava razliku negativne i prljave kampanje.

'Negativna kampanja je prihvatljiva i u njoj pokazujete da protivnik nije dorastao, ali prljava kampanja je zadiranje u intimu', kaže Šiber i dodaje da su do sada prljave kampanje vođene samo na ideološkoj razini.

'Bila je kampanja prljava na ideološkoj razini, ona HDZ-ova 2000. godine, ili osobna protiv Mesića', prisjeća se Šiber te se pita: 'Tko protiv koga može ići s prljavom kampanjom? Mora se voditi računa i o biračkom tijelu protukandidata koje se može dobiti u drugom krugu.'

Hebrang, naime, ima neposrednu konkurenciju u biračkom tijelu HDZ-a kod Vidoševića i Primorca. 'Već je Hebrang počeo po Primorcu udarati, stvar je koliko se želi prljavštine iznijeti, naći snimku mlade cure u krilu ili slično.'

U drugom krugu Šiber očekuje žešću kampanju, ali kaže da ona neće biti prljava. Koliko je dosadašnja kampanja mlaka dokazuje i to što nitko kao politički bod protiv Bandića nije iskoristio to što je on dobio potporu Glavaševa HDSSB-a.

Pitali smo i same kandidate što misle o ocjeni poznatog političkog psihologa da su dosadni u kampanji. Neki od kandidata odgovorili su i pred kamerom tportal.hr-a - pogledajte kako!



Ivo Josipović (SDP): Kampanja ni ne treba zabavljati
Josipović je na Šiberovu primjedbu da je kampanja dosadna rekao da ni ne treba biti, a na to što se čini kako se ne ističu ničime, kaže da je to stav pojedinca. Ističe kako osobno, ne namjerava koristiti izmišljotine i slične napade na protukandidate i kaže da će 'kampanja biti prljava onoliko koliko su prljavi pojedini kandidati'. 'Nekima, očito, prljavštine ne nedostaje.'

Na pitanje kako komentira dosadašnje napade protukandidata odgovorio je da većina kandidata igra fer utakmicu i da se nada da će tako i ostati.

Vesna Pusić (HNS): Ovo je kamilica!

Vesna Pusić kaže da je za nju kampanja 'zanimljiva, dinamična i kamilica', a nema informacije o tome da bi uskoro mogla započeti 'prljava' kampanja.

'Ako dođe do širenja lažnih podataka i informacija o pojedinim kandidatima, onda će to biti zaista prljava kampanja. Za sada ne znam ništa o tome.'

Andrija Hebrang (HDZ): Meni je zanimljivo.

Hebrang kaže da je kampanja za njega 'već prljava, jer su financijeri, ako je suditi prema broju promidžbenih poruka i plakata nekih kandidata, vrlo široke ruke u novcu', i dodaje da osim toga, 'kandidati koji nisu objavili porijeklo imovine imaju zavidno veliku minutažu u najskupljim terminima kao i broju plakata'.

Vesna Škare-Ožbolt: Kampanja je kao bonaca pred oluju

'Moj dojam je da je kampanja dosadna, ali nekako podsjeća na bonacu pred oluju', kaže Škare-Ožbolt koja smatra da bi kampanja mogla doseći oluju u slijedećih 15 dana posebno zbog najava o informacijama koje se o kandidatima plasiraju 'iz podzemlja'.

Milan Bandić: Nikad ne uzvraćam istom mjerom

Bandić tvrdi da je proteklih godina bio žrtva mnogobrojnih prljavština, diskreditacija i omalovažavanja: 'Tako da me ništa ne bi iznenadilo ni da se sada nešto slično pojavi u javnosti. Ali ne obazirem se na takve provokacije.'

Na pitanje hoće li ovo biti najprljavija kampanja do sada kaže kako na jednak način već deset godina vodi kampanje u kojima redovito pobjeđuje. 'Iako sam cijelo to vrijeme vrlo često bio žrtva različitih podmetanja, jako dobro znate da nikada nisam uzvraćao istom mjerom.'

Na dosadašnje napade protukandidata se, kaže, ne obazire.

tportal

tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: montaža


Miroslav Tuđman: Prljava kampanja nedopustiva

Tuđman kaže da je nedopustivo ponašanje jakih medija: 'Ove mainsteream kandidate, koje su zajedno s centrima moći, se stalno pita. Neki mediji se ni ne trude prikriti da su pristrani.'

Žali se jer se 'razgovori o bitnim stvarima trivijaliziraju i banaliziraju kao i uloga predsjednika'.

Damir Kajin (IDS): Komorno je i dosadno

Kajin kaže da se dosadašnja kampanja vodi 'u rukavicama'. 'Ništa strašno, pogotovo ne neočekivano. Gotovo komorno i dosadno.'

Kaže da su tome zaslužne i komercijalne televizije koje, tvrdi Kajin, u studije prepuštaju samo one koji ih plaćaju.

Boris Mikšić: Napadaju oni bez aduta

'Ako netko želi voditi prljavu kampanju to je njemu na izbor', kaže Mikšić koji se ne boji prljave kampanje, jer tvrdi da je njegov 'životni put čist' i da nema nikakvih interesnih grupa iza sebe, 'nego sve račune plaćam svojim novcem'.

Što se tiče dosadašnjih napada protukandidata kaže da napadaju samo oni koji nemaju nikakve adute. 'Ja sam čovjek koji čitav život stvara na pošten način i to stalno dokazujem. Ne dajem pusta obećanja kako to čine hrvatski političari.'

Slavko Vukšić: Zanimljivo je otimati postotke

'Mi u kampanji nemamo namjeru nikome podmetati iako očekujemo još napada', rekao je Vukšić i istaknuo kako je 'svaki postotak zanimljivo preoteti jer može biti odlučan za ulazak u drugi krug.'

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi