'do dijaloga mora doći'

Divjak očekuje da nastavnicima budu plaćeni dani u štrajku: Loptica je sada na Vladi

11.10.2019 u 13:19

Bionic
Reading

Ministrica znanosti i obrazovanja, Blaženka Divjak kazala je u petak kako očekuje da će dani provedeni u štrajku nastavnicima biti plaćeni

Divjak je u intervjuu tjedna, koji je dala za emisiju Točka na tjedan za N1 pojasnila kako pitanje plaće u vrijeme štrajka regulira Zakon o radu.

'Zakon o radu tumači Ministarstvo rada, ne tumači Ministarstvo znanosti i obrazovanja i dosad je s jednim jedinim izuzetkom uvijek štrajk bio plaćen. Odluku o tome donosi Vlada, tako da ne očekujem tu odstupanje od uobičajene prakse', kazala je.

Očekuje da tako bude i ovaj put.

'Ja kao ministrica donosim kurikulume, tu mi ne treba odluka Vlade, a ovu odluku ja da i želim ne mogu donijeti, nego je mora donijeti Vlada. Što se tiče rasta plaće, istina je, u mandatu ove Vlade plaće su u svim javnim i državnim službama rasle nešto više od 11 posto. Ali to je rast osnovice i to je dobro da su rasle plaće i svaki član Vlade može na to biti ponosan', kazala je Divjak.

Objasnila je što znači osnovica plaće, a što koeficijent složenosti poslova.

  • +3
Blaženka Divjak Izvor: Pixsell / Autor: Patrik Macek/PIXSELL

'Plaća se sastoji od tri dijela, imamo osnovicu, koja se množi s koeficijentom složenosti poslova i na to se dodavaju neki dodaci. Zadržimo se na ovom osnovica puta koeficijent složenosti posla. Ako imate osnovicu 100, primjerice u jednom sektoru, i 200 u drugom sektoru, i ako ona naraste, odnosno osnovica ostaje ista, koeficijent složenosti poslova ovdje jednima daje 100, a drugima daje 200, i što se sad događa? Kad vama raste osnovica, a ne mijenja se koeficijent složenosti posla, 10 posto rasta na 100 je 110, 10 posto rasta na 200 je 220. Razlika koja je prije toga bila 100, sad postaje 110. Znači, ta razlika postaje sve veća. Ako se ne uređuju koeficijenti složenosti posla, ljudi koji su u odgoju u obrazovanju stvarno imaju najniži koeficijent, ako se uspoređuje po stručnoj spremi u javnim službama, onda se dogodi to da iako plaća raste, zaostajanje te plaće za usporedivim poslovima u javnim službama postaje sve veće i to je ta nepravda', kazala je Divjak.

To je, kaže, argument koji je lako razumljiv. 'Ne mogu biti učitelji, nastavnici, profesori ti koji imaju najmanje plaće s obzirom na stručnu spremu, a drugi supstancijalna reforma je uvedena, koja povećava koeficijent složenosti posla, odnosno koja povećava samu složenost posla', istaknula je ministrica.

Poručuje da je sada loptica na strani Vlade te da je premijer svjestan da do dijaloga mora doći.