može li nadmašiti prethodnika?

Detaljni pogled na Xbox One kontroler

13.08.2013 u 11:43

Bionic
Reading

Nakon dvije godine eksperimentiranja, više od stotinjak ljudi uspjelo je dovršiti kontroler za Xbox One konzolu. Na njima nije bio nimalo lagan zadatak s obzirom da se kontroler Xbox 360 konzole smatra ponajboljim kontrolerom u povijesti gaminga

Kada je prvi puta predstavljao PlayStation 4 konzolu, sigurno se sjećate, Sony je zapravo prikazao samo kontroler. Mišljenja oko njega još su uvijek podijeljena, a takva će i biti do izlaska konzole kada će i prosječni gamer moći vidjeti o kakvim se promjenama radi i jesu li one – nabolje. Najbitnije promjene svakako su uvođenje 'Share' dugmeta, malog touch pada i svjetla s prednje strane konzole čiju jasnu namjenu još uvijek, prema vlastitom priznanju, ne zna ni sam Sony.

 

S druge strane, Microsoft u rukama već sad ima najbolji kontroler na svijetu – onaj za Xbox 360. Kako poznata narodna mudrolija kaže da se dobre stvari ne popravljaju, tako se Microsoft odlučio na minimalne dorade i izmjene. Njih ima sveukupno 40-ak, no one su mnogo suptilnije no u slučaju kontrolera za PlayStation 4.

 

O kontroleru za Xbox One detaljno se raspričao Zulfi Alam, šef Microsoftova odjela koji se bavi razvojem dodataka za Xbox konzole;

 

 

Ponajveća izmjena svakako je redizajn spremnika za dvije AA baterije koji više nije izbočen kao na bežičnom kontroleru za Xbox 360. Za razliku od Sonyja koji se odlučio na opciju punjivih i integriranih baterija, Microsoft ostaje vjeran izmjenjivim baterijama zbog toga što se one integrirane neće moći izvaditi nakon što prestanu funkcionirati. U prijevodu - smrt baterije znači i smrt kontrolera. Microsoftova odluka ima smisla s obzirom da planiraju 10-godišnji život za Xbox One. Naravno, igrači će moći kupiti i play-and-charge kit koji će sadržavati integriranu bateriju koja će se ubaciti na mjesto dvije AA baterije i koji će se puniti po potrebi te se pri punjeni koristiti kao žičani kontroler. Najpovoljnija opcija za mnoge će biti to što će se bilo koji bežični kontroler s konzolom moći povezati jeftinim mini-USB kabelom i tako pretvoriti u žični bez potrebe za baterijama.

 

Osim toga, Microsoft je poradio na brzini signala kojemu sada od pritiska tipke do konzole treba tek 9 milisekundi što je otprilike brzina prijenosa podataka kod žičanog kontrolera.

 

 

Wii U na kontroleru ima ekran, PlayStation 4 touch pad i zvučnik. Microsoft je isprobao sve navedeno i sve na kraju i odbacio. Pokušali su čak i, pazite sad, emitiranje mirisa. Ono, u igri hodate cvjetnom livadom i u isto vrijeme osjećate njen miris. Od toga se odustalo jer su mirisi ostajali predugo u zraku.

 

Prije nekoliko što se došlo do finalne verzije kontrolera, Microsoft je imao doslovno nekoliko stotina prototipova na kojima je aktivno radilo 105 ljudi, a isprobavalo još nekoliko stotinjaka više.

 

Hardcore gameri ponajviše će cijeniti promjene na problematičnom D-padu te revolucionarne rumble motore. Naime, svi koji su dosad uspjeli isprobati kontroler najviše ističu upravo to – vibraciju, povratni feedback gameplayja. Osim što se motori zaduženi za rumble poboljšani, minijaturni motori ugrađeni su i u triggere i oni upućeni kunu se da se radi o nevjerojatnoj stvari. Naime, po prvi puta na triggerima će se moći osjetiti s kojim se oružjem puca bez da gledate u ekran i bez da znate koje oružje imate u rukama.

 

Povrh svega, kontroler je prošao i vrlo rigorozna testiranja oštećenja s obzirom da ih gameri nerijetko znaju zavitlati u zid u žaru borbe.

 

Na kraju krajeva, kontroler za Xbox One izgleda fantastično i toliko dobro da nam je sad još više žao što je Microsoft podbacio na gotovo svim ostalim poljima kada je nadolazeća konzola u pitanju.