marin trošelj, stemi

'Trenutno nemamo problema s pronalaskom novih kadrova, no to će sigurno biti jedan od izazova kad se počnemo rapidno širiti'

24.10.2021 u 19:13

Bionic
Reading

U razgovoru za tportal suosnivač STEMI-ja Marin Trošelj otkrio nam je sve o investiciji Infobipa i Damira Sabola od 400 tisuća eura, zašto je STEMI počeo više raditi u Hrvatskoj i kakvi su im planovi za Ameriku

Kako je tportal već ranije pisao, Infobip i investitor Damir Sabol uložili su 400 tisuća eura u STEMI, čime je procijenjena vrijednost tog startupa dosegnula šest milijuna eura.

Nekad poznat po robotu koji su razvili u edukativne svrhe, STEMI danas ima ambiciozne planove, a što im znači ova investicija i što ona podrazumijeva, za tportal je otkrio Marin Trošelj, suosnivač STEMI-ja.

'Prije svega predstavlja nam iznimnu čast to da su vodeća tehnološka tvrtka u Hrvatskoj i najuspješniji serijski IT poduzetnik Damir Sabol prepoznali potencijal našeg poslovanja i globalni utjecaj koji imamo te zbog toga odlučili investirati u nas. Ujedno to predstavlja veliku odgovornost. Dijelimo zajedničke vrijednosti i viziju, kao i potrebu da doprinesemo unapređenju društva unapređenjem obrazovanja', kaže Trošelj.

Kako pojašnjava, Infobip vide kao strateškog investitora koji uz kapital donosi ekspertizu u skaliranju organizacije i tehnologije te pristup inozemnim tržištima.

'Sljedeće godine planiramo zajedno u Americi proširiti Školu budućnosti, projekt koji je polučio sjajne rezultate u Hrvatskoj. S Damirom nam dolazi bogato poslovno iskustvo koje će nam pomoći u strateškim planiranjima, kao i poveznice prema strateškim investitorima za daljnje faze rasta', pojašnjava Trošelj.

Nova runda investicija

Što se tiče planova nakon ulaganja, glavni je plan širenje poslovanja na američkom tržištu te daljnji razvoj tehnologije i STEM programa koje razvijaju u suradnji s partnerima iz industrije.

'Plan je iduće godine izbaciti AI program na američko tržište i pilotirati novi program koji će vrlo vjerojatno biti vezan uz korištenje tehnologije u proizvodnji hrane, jer je ona jedan od većih izazova za civilizaciju. Također pripremamo tvrtku na svim razinama za ozbiljnu rundu investicije planiranu krajem sljedeće godine', otkriva nam Trošelj.

Što se trenutnih aktivnosti tiče, kaže da se radi na puno toga.

'Krenuli smo sa širenjem tima, zapošljavamo developere i edukatore te radimo na rebrandingu tvrtke. Pripremamo se za novu sezonu projekta Škola budućnosti, koji će krenuti krajem ove godine u Hrvatskoj, i konstantno unapređujemo naše programe na temelju povratnih informacija učenika i učitelja. Velik dio vremena odlazi nam na izradu osnovne tehnologije koja će nam omogućiti da brzo i efikasno učimo od naših korisnika i unapređujemo programe u realnom vremenu, a da zajednici koju gradimo pružamo sve bolje i bolje edukativno iskustvo. Nešto kao Google Translate, jer on postaje sve bolji i bolji u prevođenju što mu je dostupno više podataka, odnosno što ga više ljudi koristi. Kako učitelji vole reći kada im pokažemo naše programe - gradimo svemirski brod u obrazovanju', pojašnjava Trošelj.

Što se tiče tržišta, Amerika je u fokusu, no u budućnosti se planiraju širiti i u Europi.

STEMI Izvor: Pixsell / Autor: Davor Puklavec/PIXSELL

'Počeli smo više raditi u Hrvatskoj jer smo uvijek dobivali pitanja zašto ovdje ništa radimo, stoga želimo pomoći da i ovdje stvari postanu bolje. Ne želimo zaboraviti odakle smo došli i želimo da naša djeca imaju prilike kakve mi možda nismo imali kad smo odrastali', kaže.

Bitno je da ljudi vole učiti

Što se tiče zapošljavanja, kaže da su traženi uglavnom hardver i softver developeri, edukatori te zaposlenici za prodaju.

'Prije svega tražimo ljude koji se poklapaju s našim vrijednostima i kulturom te s nama dijele strast za poboljšanjem obrazovanja - to nam je polazišna točka. Među kandidatima uvijek tražimo talente koji imaju velik potencijal za rast s nama, tzv. growth mindset, jer se tehnologije i metodologije uvijek mijenjaju i usput uče. Bitno nam je da ljudi vole učiti i da brzo uče jer se naše poslovanje bazira na konstantnom učenju novih tehnologija i smišljanju najboljih načina da se prilagode učenicima osnovnih i srednjih škola', pojašnjava Trošelj te zaključuje:

'Što se tiče kompenzacija zaposlenicima, trudimo se biti maksimalno fleksibilni prema njihovim potrebama i pružiti im uvjete čak i iznad industrijskog standarda. Trenutno nemamo problema s pronalaskom novih kadrova, no to će sigurno biti jedan od izazova u budućnosti, kad se počnemo rapidno širiti.'