HYPERLOOP

Transport budućnosti s tehnologijom današnjice

13.08.2013 u 11:19

Bionic
Reading

'Hyperloop' bi koristio tehnologiju koja je već dostupna, ali bi za njegov razvoj i gradnju trebalo između sedam i 10 godina i isto toliko milijardi dolara

Elon Musk podigao je mnogo prašine kada je najavio da će objaviti svoj projekt futurističkog načina prijevoza 'Hyperloop' i dopustiti bilo kome da ga napravi.

Ideja koju Musk zagovara je putovanje mrežom cijevi sjedeći u kapsuli koja putuje brzinom od oko 1300 kilometara na sat. U prijevodu, od Zagreba do Londona za nešto manje od sata.

Tijekom predstavljanja 'Hyperloopa' Musk je otkrio kako je ideju započeo s vakuumskim cijevima koje prenose novac u bankama do glavnog trezora. No održavanje vakuuma stotinama kilometara velik je problem.

Zato je Musk uposlio svoje inženjere iz Tesla Motorsa i Space X-a kako bi iskoristili tehnologiju koja je dostupna i napravili 'Hyperloop' koji je zapravo moguće izgraditi.

Muskov 'Hyperloop' temelji se na sustavu dvije cijevi (po jedna za svaki smjer) koje bi bile smještene na stupovima kako ne bi zauzimale prostor na zemlji te bi iskorištavale električnu energiju dobivenu iz solarnih panela smještenih na 'krovu'.

Elon Musk pojašnjava 'Hyperloop'


Unutar cijevi, kapsule bi bile smještene na svojevrsne šine kroz koje bi bilo upumpavan zrak kako bi se stvorio zračni jastuk, a u kombinaciji s magnetima i elektromagnetskim poljem postigla bi se levitacija same kapsule.

Kako je sam Musk objasnio, pogon se temelji na korištenju linearnog indukcijskog elektro motora, tehnologije koja je već dostupna i koristi se u Teslinom modelu S.

Svaka kapsula mogla bi prevoziti desetak ljudi, ali i automobile, a najefikasnija bi bila na udaljenostima od oko 1500 kilometara.

Bez obzira na dostupnost tehnologije i materijala, Musk vjeruje da bi za gradnju sustava 'Hyperloop' trebalo između sedam i 10 godina i šest do 10 milijardi dolara (34 i 56 milijardi kuna).

Iako je prvo tvrdio kako se ne želi upuštati u gradnju 'Hyperloopa', ali da će podržati bilo koga tko pokuša, sad kad je projekt predstavljen, Musk je promijenio mišljenje.

'U napasti sam da napravim demonstracijski prototip. Možda bih mogao napraviti njegov početak i skaliranu verziju i onda ga predati nekome drugome', otkrio je Musk i samouvjereno dodao kako bi, da mu je 'Hyperloop' prioritet, protitip mogao biti napravljen za nekoliko godina.

No,projekt koji je Musk predstavio tek je inicijalna verzija i, kako je sam priznao, vjerojatno će doživjeti još neke promjene. Za sad, svi koji žele vidjeti detalje, mogu pročitati Muskovu verziju 'Hyperloopa' na stranicama Tesla Motora i Space X-a.