MAGIČNI POSTOTAK

Tek pet posto autonomnih vozila bi riješilo prometni problem koji sve izluđuje

23.05.2017 u 12:44

Bionic
Reading

Dosadašnje misli i općenito hype koji okružuje autonomna vozila obično su vezane uz povećanje sigurnosti i smanjenje prometnih gužvi tek ako bi sva vozila bila takva. No, prema nedavno napravljenom istraživanju, brojni problemi mogli bi virtualno nestati iz prometa kada bi i svega pet posto vozila bilo autonomno

Istraživanje je izvelo sveučilište Illinois i to pokusima na terenu, ne tek računalnim simulacijama. Došli su do magičnog broja - svega pet posto vozila bi trebalo biti autonomno kako bi se uklonili prometni valovi nastali zbog zastoja, uz sve pripadajuće sigurnosne rizike i neoptimalnu potrošnju goriva.

'Upitali smo se što bi se dogodilo kada bi pokušali iskoristiti nove tehnologije vezane uz umrežena i autonomna vozila s niskom stopom penetracije kako bi utjecali na ukupni protok prometa. Na osnovu određenih testova počeli smo razmišljati o mogućnosti automatiziranog vozila koje bi potpuno poništilo stop-and-go učinak u prometu', izjavio je Daniel Work, voditelj istraživanja za Digital Trends

Tzv. fantomska zaustavljanja prometa stvaraju isključivo obrasci ponašanja ljudi, no kada bi se u to umetnuo dovoljan broj automatiziranih procesa, oni mogu biti potpuno iskorijenjeni. 

Pri pokusu na stazi u Tusconu, istraživači su smjestili autonomno vozilo i više od 20 ljudskih vozača. Baš kako bi se i očekivalo ljudi bi s vremenom pri vožnji stvorili fantomski zaustoj, no istraživači su otkrili kako autonomno vozilo itekako uspješno diktira tempo i protok prometa. Štoviše, ne samo da je promet bio normalniji, već se prosječna potrošnja vozila smanjila za do 40 posto. 

Istraživači navode kako je još uvijek rano za proglasiti pobjedu nad prometnim čepovima, no jasno je da će autonomna vozila imati kudikamo veći učinak na cjelokupan promet, a ne samo na one koji se odluče na njihovu kupovinu. 

Štoviše, za cijelu priču automobili ne moraju biti ni potpuno autonomni - dovoljno je da imaju ACC (Adaptive Cruise Control) i CACC (Cooperative Adaptive Cruise Control) sustave, koji su mnogo jeftiniji od bezbroj senzora koje imaju potpuno autonomna vozila.