GADGETA SVE VIŠE

Porast prodaje elektronike u Europi

08.09.2010 u 11:40

Bionic
Reading

Europsko tržište potrošačke elektronike pokazuje uzlazni trend. Prodaja je u prvih šest mjeseci ove godine (u komparaciji s istim razdobljem prošle godine) rasla po stopi od 4,6%. Potrošači su spremni kupovati nove proizvode iz ove kategorije i za to izdvajati i više novca ako se radi o tehnički usavršenim varijantama (kvaliteta slike, kvaliteta zvuka, dizajnerska rješenja)

Bazirano na ovim rezultatima iz GfK Retail and Technology istraživanja može se zaključiti i da se sličan umjeren rast može očekivati i u drugoj polovini tekuće godine.

Na razini cijele Europe u rastu prodaje ovih proizvoda prednjače Njemačka, Skandinavske zemlje, Italija i Španjolska. Nešto slabiji rast pokazuju Francuska i V. Britanija – oko 4%. Promatrajući regionalno i zapadna (+4,9) i istočna Europa (+2,6%) imaju rast.

U ovoj grupi proizvoda zapaženi rast imaju prvenstveno televizori jer oko 73% ukupne prodaje potrošačke elektronike otpada na ovaj segment, i sve su pretpostavke da će se takav trend nastaviti i u drugoj polovini godine. Suprotno, na primjer, prijenosni audio proizvodi i navigacijski uređaji stagniraju.

Za televizore je karakteristično i da potrošači investiraju više novca u višu kvalitetu takvih uređaja pa stoga raste broj prodanih komada (252 milijuna) i prihod od prodaje. LCD televizori dominiraju te čine oko 86% prodaje televizora.

Ovakvoj prodaji televizora svakako je doprinijela i činjenica održavanja svjetskog nogometnog prvenstva kada se češće tražilo ekrane od 37 inča. Sveukupno najpopularnija kategorija su ipak televizori od 32 inča. U principu potrošači su spremni platiti više za televizore s dodatnim karakteristikama a integrirani digitalni HDTV već je standard.

Posebno raste važnost postojanja konekcije televizora i Interneta. Nova tehnologija poput ravnog ekrana s LED osvjetljenjem (22% udjela u prodaji u prvoj polovini godine) i integrirani hard disk rekorder (15% udjela u prodaji) doprinose i rastu prosječnih cijena ovih uređaja. U prosjeku potrošači troše oko 540 eura za LCD televizor. Buduće pozitivne trendove trebala bi donijeti i nova 3D tehnologija.

Za razliku od televizora u zapadnoj Europi pada tržište DVD plajera i rekordera. U komadima prodaja je pala za 10% a vrijednosno je taj pad oko 8%. Situacija se ipak stabilizira kao rezultat pozitivnog trenda za blu-ray tržište. Blu-ray uređaji čine oko trećine prodaje ukupnog DVD tržišta a predviđa se njihova ukupna prodaja u ovoj godini na razini od oko 3,8 milijuna komada ( s prosječnom cijenom od oko 179 eura u lipnju ove godine).

U ovoj kategoriji potrošačke elektronike pozitivna kretanja imaju još samo sistemi Hi-fi/kućnih kina gdje je posebno važan dizajn. Potrošači su u prvoj polovini godine investirali oko 4% više novca u ove uređaje nego u istom razdoblju prošle godine.

Za segment potrošačke elektronike treba još posebno naglasiti da su potrošači u Europi sve više fokusirani na energetsku efikasnost uređaja. Europska komisija sprema uvođenje energetskih naljepnica za televizore najkasnije u 2011. godini jer na primjer, ovisno o veličini ekrana, i televizori mogu postati značajno energetski efikasni.