loš kontekst

Oglašivači napuštaju YouTube, evo i zašto

28.03.2017 u 12:15

Bionic
Reading

Nemali broj izdavača, među kojima su i pojedina velika imena, povuklo je oglase s najvećeg internetskog servisa nakon što su se počeli prikazivati uz video zapise spornog sadržaja

U britanskom Guardianu nedavno su primijetili kako se neki od njihovih oglasa na YouTubeu pojavljuju uz video zapise ekstremističkog sadržaja.

Brzo su povukli svoje oglašavanje sa svih Googleovih servisa. Njihov su primjer uskoro slijedili i i drugi oglašivači u Velikoj Britaniji, što se nakon toga proširilo i na Sjedinjene Države.  Oglašivači su zabrinuti kako div iz Mountain Viewa ne čini dovoljno kako bi izbjegao povezivanje brandova s nedoličnim sadržajem.

Problem je naročito značajan za izdavače, čije je poslovanje zadnjih godina ozbiljno uzdrmano zbog načina na koje većina digitalnih oglasa funkcionira. 

Automatiziranje oglašavanja omogućava tvrtkama postavljanje oglasa na velik broj web odredišta odjednom kako bi što jeftinije i učinkovitije došli do određenih skupina ljudi, odabranih temeljem njihovih navika pri surfanju internetom. 

Ironijom sudbine baš je Guardian, jedno od web odredišta koje nastoji privući što veći broj pretplatnika koji će plaćati za sadržaj, bio taj koji je povukao oglase koji su mu mogli pomoći nadoknaditi prihode izgubljene zbog toga što oglašivači ne moraju izravno oglašavati na njegovim stranicama. 

Među oglašivačima koji su se povukli zbog toga što su se njihovi oglasi našli uz video zapise koji promiču govor mržnje, terorizam i rasizam su i velike korporacije kao što su AT&T, Coca-Cola i Walmart. 

Iz Googlea je stigla isprika, uz obrazloženje kako je iznimno teško nadzirati ogromnu količinu sadržaja na internetskim servisima poput YouTubea, kao i prijedlog mjera koje namjeravaju poduzeti kako se sporne situacije više ne bi događale. No, to oglašivačima - zabrinutim zbog toga što ih se prikazuje kao da podržavaju nedoličan sadržaj - nije bilo dovoljno.

Oglašivačke agencije iskoristile su priliku kako bi istaknule značaj svoje uloge posrednika između brendova i platformi kao što su Google i Facebook, koje su se uvrstile među najvrijednije tvrtke na svijetu uglavnom zahvaljujući digitalnom oglašavanju te pokušale prisiliti internetske tvrtke na višu razinu pristupa pažljivo čuvanim podacima i alatima za mjerenje. 

Izdavači, pak, ovako mogu ukazati na to koliko su digitalni oglasi izgubili vezu sa sadržajem uz koji se i kontekstom u kojem se pojavljuju. Pitanje je u kojoj mjeri doista mogu si priuštiti razdvajanje od tehnoloških tvrtki. 

Više: New York Times