OMGCOMMERCE

Niske cijene web shopovima nisu dovoljne

03.06.2016 u 12:29

Bionic
Reading

Konferencija 'OMGcommerce' okupila je poduzetnike, trgovce i marketingaše kako bi razgovarali o važnosti i trendovima digitalne ekonomije

Predavanja o trendovima online poslovanja tijekom konferencije OMGcommerce održali su stručnjaci i predstavnici kompanija kao što su MasterCard, SAP, Allianz, Zepter, Criteo, BlaBlaCar i drugi.

Održan je panel o ulasku velikih brendova u segment e-trgovine te izazovima s kojima se susreću pri prelasku u online poslovanje.

U diskusiji u kojoj su sudjelovali Damir Hozdić (MasterCard Hrvatska), Tomislav Pleša (Allianz) i Ivan Bošnjak (Zepter) zaključeno je kako je sada vrijeme velikih inovacija u platnoj industriji, koje veliki brendovi teško usvajaju jer su, radi svog naslijeđa, nefleksibilni.

Govornici su istaknuli kako je disrupcija dobra za sve igrače na tržištu te da se veliki ne boje konkurencije jer im ona pomaže da i sami inoviraju. 'U cijelom ekosustavu plaćanja dogodit će se više promjena u idućih pet godina nego što ih se dogodilo u posljednjih 50. A u centru tih promjena nalazi se korisnik – njegove potrebe i želje', rekao je Hozdić.

O trendovima i budućnosti e-trgovine govorio je Damir Dujić iz tvrtke Ceneje.si, koji je naglasio važnost razbijanja mitova o tome da je niska cijena najvažnija za web shopove.


'Sama cijena jednostavno nije dovoljna kako bi neka online trgovina bila više konkurentna, već zajedno s atraktivnom cijenom valja postojati i čitav paket drugih usluga i pogodnosti koje su privlačne kupcu. One mogu biti jednostavne, poput boljeg isticanja informacija, do nešto zahtjevnijih, poput uključivanja mogućnosti za ocjenjivanje proizvoda na stranici, kao što to čini Amazon', rekao je Dujić.

Siniša Topalović, direktor tvrtke Horwath HTL, održao je predavanje o tome kako tehnologija utječe na promjene u turizmu globalno i u Hrvatskoj, s posebnim osvrtom na utjecaj sve popularnije platforme Airbnb.

'Airbnb je fleksibilna platforma koja je nadišla zakonodavne forme te je dio neizbježne evolucije turističkog sektora. Možemo zatvoriti oči i reći da se nas to ne tiče, ali to se događa s ili bez zakona. Hotelijeri i zakonodavci to ne smiju maknuti s uma, no nema potrebe za ekstremnim potezima – samo treba osigurati fer tržišnu utakmicu', rekao je Topalović.

O lojalnosti gostiju, koja se postiže kvalitetnom segmentacijom, praćenjem navika i preciznim targetiranjem, govorili su Emanuel Tutek (Horwath HTL), Marko Mišulić (Rentlio), Damir Knežević (Hoteza) i Martina Rumin (Valamar). Glavni naglasak stavili su na personalizaciju pristupa korisnicima, što se uz pomoć digitalnih alata može postići.


Bilo je govora o različitim oblicima online plaćanja, rješenjima i trendovima od kojih je najzanimljivija autorizacija plaćanja selfijima koje MasterCard ove godine uvodi na 14 tržišta, iako još ne i na hrvatsko. Istaknuto je kako je beskontaktno plaćanje najbrže rastući oblik plaćanja, koje raste od 100 do 150 posto godišnje.

Damjan Geber iz Brigade je govorio o tome kako i zašto online servisi trebaju imati svoje fizičke dućane, a Daniel Prumers iz Critea o mobilnim transakcijama. Održan je i panel o ekonomiji na zahtjev i ekonomiji dijeljenja.

Drugi dan konferencije donosi poslovne edukacije o digitalnoj ekonomiji za trgovce, marketingaše, IT-jevce i djelatnike u turizmu, a treći dan E-commerce Executive Forum