PROJEKT DOT.BRAND

Nazivi brendova zamijenit će ekstenzije .com

13.01.2012 u 16:00

Bionic
Reading

Globalni brendovi svoje će ime moći koristiti kao sufiks u nazivu sajta, što bi moglo zauvijek promijeniti percepciju brendova na internetu

Za 185 tisuća dolara velike će kompanije moći dobiti internet adresu s ekstenzijom svog brenda. Projekt nazvan dot.brand tako će biti jedna od najveća promjena na internetu u trideset godina.

Brendovi će moći za naziv svog sajta izabrati bilo koje ime koje će završavati nazivom njihove kompanije. Tako ćemo, primjerice, moći vidjeti adrese kao što su www.drink.pepsi, www.drive.ford, www.buy.mac i brojne druge.

Prijave za ovo i ne baš jeftino zadovoljstvo počele se ovog tjedna i traju do travnja. Nakon što se zaprime sve prijave, one će biti detaljno pregledane kako bi se spriječila pojava lažnih sajtova.

Prve dot.brand sajtove na internetu ćemo vidjeti početkom 2013. Zanimljivo je da su pored velikog broja zainteresiranih globalnih kompanija, interes pokazali i gradonačelnici svjetskih metropola, pa se pored brendova koji će na internetu postati još prepoznatljviji očekuje i poplava adresa poput www.visit.paris, www.visit.london i sličnih.

Ovo je svojevrsna revolucija za nazive sajtova još otkada su ukinuta stroga pravila internetske nomenklature koja je propisivala isključivo dot.com sajtove. U međuvremenu smo dobili cijeli niz sufiksa, .org, .net, .info, pa sve do niza sufiksa za države, .fr, .hr, .uk…

U Afiliasu, koji je pokrenuo cijelu ovu priču, za početak očekuju oko četiri tisuće prijava. Također su pokrenuli kampanju kojim žele potaknuti što veći broj brendova da se uključe u ovaj projekt koji bi zauvijek mogao promijeniti percepciju brendova na internetu.

'Kompanije se moraju pripremiti za ovako veliku stvar. Još je malo vremena ostalo do isteka roka za prijave. Vrijeme je da kompanije angažiraju marketinške stručnjake, odaberu najbolje moguće ime za svoj brend i iskoriste ovakve prednosti', rekao je Rod Beckstrom, direktor Afiliasa, za The Guardian

Prilikom prijave kompanije će popuniti upitnik od pedeset pitanja i tek nakon stroge provjere i potvrde da se zaista radi o prijavi neke kompanije, naziv sajta će se moći registrirati. Među prvima koji se prijavio je Amazon, ali zbog tajnosti nije poznato koje su ime izabrali. Šuška se da rezervirali ime www.read.amazon.