UČI NA GREŠKAMA

Kako će Twitter profitirati na Facebooku

13.09.2013 u 18:50

Bionic
Reading

Javnu ponudu dionica mikrobloging servis najavio je tvitom, baš kao što je Facebook objavio svoju na svojim stranicama. No malo će još toga biti slično. Twitter planira izbjeći ponavljanje istih grešaka

Kada je Facebook ponudio javnosti svoje dionice, proces je jasno pokazao koliko je bio neiskusan, piše Venture Beat.

Pogreške su se samo nizale jedna za drugom - cijena je postavljena previsoko, izdali su previše dionica, navodno su otkrili Facebookove prihode samo odabranima.... Rezultat? Cijena dionice tek je neki dan premašila najveći iznos po kojem je prodavana prvi dan.

No stvarni uzrok problema bilo je to što je IPO došao prekasno u razvojnom ciklusu tvrtke, uglavnom zbog toga što Mark Zuckerberg nije baš sklon javnim tržištima i objavljivanju poslovnih podataka, a ne voli ni biti pod pritiskom javnosti za boljim poslovanjem.

Dok je on čekao, dani najvećeg rasta su prohujali, što je ulagačima bio velik znak upozorenja. Kao da to nije bilo dovoljno, izašli su na burzu u sezoni kad oglašivačka industrija, najvažniji izvor prihoda, uglavnom miruje.

Twitter te greške neće ponoviti. IPO dolazi u trenutku dok prihodi rastu troznamenkasto, a zadnji kvartal koji će poslovati kao privatna kompanija tradicionalno je vrijeme kada oglašivači najviše troše.

Godišnji prihodi najpopularnijeg svjetskog servisa za mikrobloging prije samo četiri godine bili su oko četiri milijuna dolara (oko 23 milijuna kuna). Ove godine mogli bi biti oko 500 milijuna dolara (gotovo tri milijarde kuna), i to bez sto milijuna dolara (oko 600 milijuna kuna) prihoda friško kupljene tvrtke MoPub.

Twitter je izvukao pouku i iz Facebookove pohlepe, pa neće prenapuhati cijene, a dionice će izlistati na Njujorškoj burzi, ne na NASDAQ-u.

Kad će točno do javne ponude dionica doći, nije još poznati. Procjenjuje se da bi njeno predstavljanje moglo početi uskoro, u idućih mjesec ili dva.

Twitter sprema IPO