ZADOVOLJSTVO POTROŠAČA

iPhone SE našao put do titule najomiljenijeg smartfona

02.06.2017 u 09:00

Bionic
Reading

Prema najnovijim rezultatima istraživanja American Consumer Satisfaction Indexa (ACSI), u svijetu mobilnih telefona, ni tehnologije ni zadovoljstvo potrošača se nije posebno izmijenilo u protekle četiri godine. Ipak, iznenađenje definitivno predstavlja činjenica da su po zadovoljstvu potrošača Microsoft, Samsung i Apple zapravo rame uz rame

Svijet nevolja vezanih uz Galaxy Note 7 nije posebno oštetio Samsung po pitanju zadovoljstva potrošača, što je sada i dodatno potvrđeno. Problematičan je, ruku na srce, bio tek jedan model uređaja u čitavoj lepezi koju posjeduje južnokorejski div, navodi ACSI. Istraživanje nije obuhvatilo najnovije Samsungove modele Galaxy S8 i S8+ (i ostale nove mobilne perjanice drugih proizvođača), no u računici su definitivno Galaxy S6 edge i S6 edge+. 

Štoviše, potonji phablet model je među vodećim modelima mobitela po zadovoljstvu potrošača uz 86/100 bodova, jednako kao i iPhone 7 Plus. Bolje od dvojca je prošao tek Appleov 4-inčni iPhone SE sa 87 bodova, dok se na trećoj poziciji našlo obično izdanje Galaxyja S6 edge. 

Motorolin model Moto G osvojio je 75 bodova, dok je LG G4 završio na svega 73 boda. Najgore je prošao Samsungov mobitel Galaxy Core Prime (70 bodova). 

Općenito gledano, zadovoljstvo potrošača mobilnim uređajima je ostalo isto kao i prije, na 79/100 bodova. Posebnost je svakako to da je Microsoftov mobilni odjel (bivša Nokija) osvojio 80 bodova po zadovoljstvu potrošača, jednako kao i Samsung. Apple je bolji tek za jedan jedini bod po podacima ACSI-a. 

'Jasan je trend mobilnih telefona s većim zaslonima, no čini se kako su potrošači itekako željni i manjih, jeftinijih uređaja, čemu najbolje svjedoči iPhone SE. Taj uređaj je po ACSI-u završio na prvom mjestu ove godine', izjavio je direktor ACSI-a, David VanAmburg

Cijelo izvješće moguće je pročitati ovdje (format .pdf), a podaci su dobiveni na temelju 36.194 nasumično odabrana ispitanika u SAD-u. Njihovi odgovori su potom provučeni kroz uzročno-posljedični ekonomski model ACSI-a kako bi se dobili konačni rezultati.