praćenje ponašanja

Google poboljšava privatnost aplikacija na Androidu - pogledajte što se mijenja

17.02.2022 u 10:00

Bionic
Reading

Googleova nastojanja ograničenja praćenja podataka na pregledniku Chrome proširit će se i na aplikacije instalirane na Android uređajima

Google radi na takozvanom projektu 'Privacy Sandbox' kojim će smanjiti količinu korisničkih podataka do kojih se mogu domoći oglašivači, u jeku Appleove odluke koja od proizvođača softvera traži da korisnika pita za dozvolu prije nego što ga krene pratiti.

Ove vijesti najavljuju dodatne komplikacije kompanijama kompanija poput Mete koje svoj poslovni model formiraju oko praćenja milijuna korisnika diljem svijeta. Zuckerbergova je kompanija ovog mjeseca javno objavila kako će Appleov potez firmu ove godine koštati 10 milijardi dolara.

Googleov novi plan

Kolačići koje koriste treće strane koriste povijest surfanja za personalizaciju reklama do kraja će iduće godine biti izbačeni iz Googleovog Chromea. Google je u blogu objavio da proširuje 'Privacy Sandbox' na aplikacije za Android te radi na rješenjima koja će ograničiti dijeljenje korisničkih podataka te ponuditi opciju rada 'bez sustava za praćenje korištenja 'susjednih' aplikacija, te korisničke identifikacije (Advertising ID) koju koriste oglašivači'.

Identifikatori koje navodi Google vezani su uz smartfone, a aplikacije ih koriste za sakupljanje informacija. Google piše da će ih koristiti još bar dvije godine, odnosno dok one 'rade u skladu s industrijom' ili dok ne stigne nov sustav. 'Također istražujemo tehnologije koje smanjuju potrebu za tajnim sakupljanjem infomracija, uključujući sigurne načine na koje se aplikacije mogu integrirati sa reklamnim SDK-om', pišu iz Googlea.

Jedini problem je, doduše, što tehnološki div nije napisao ništa o načinu na koji to točno planira napraviti.

Appleov odgovor

Apple je u travnju prošle godine proizvođačima aplikacija doveo odluku prema kojoj svi proizvođači softvera za Appleove proizvode moraju tražiti korisnike za dozvolu korištenja IDFA (identifikacije za oglašivače). Podaci koje je sakupila kompanija Flurry Analytics te koju je objavio Apple, navodi da američki korisnici odbijaju praćenje zbog reklamiranja u 96 posto slučajeva.

Googleov blog, naravno, nije spominjao rivala već je naveo 'druge plaforme' koje su 'poduzele drugi pristup privatnosti od reklamiranja, grubo ograničavajući tehnologije koje koriste proizvođači softvera i oglašivači'. 'Mi vjerujemo da - bez prethodnog nuđenja alternative - ovakva rješenja nisu učinkovita' nadodali su predstavnici jedne od najvećih oglašivačkih platformi na internetu.

Tim rečeno, valja napomenuti da Google već neko vrijeme traži alternativu kolačićima treće strane koju bi integrirao u Chrome. Prvi prijedlog bio je sustav Floc, odnosno Federated Learning of Chohorts na kojeg su prigovarali zagovornici digitalnih sloboda i oglašivači.

Flocov cilj bio je skrivanje korisnikovih individualnih identiteta te svrstavanje u skupine sa sličnim povijestima surfanja.

Nedavno najavljen nasljednik Floca pod imenom Topics korisnike svrstava u rojeve razbacane kroz 350 kategorija poput fitnesa i putovanja. Kad netko posjeti internetsku stranicu, Topics će stranici i oglašivačima dati tri korisnikova interesa temeljena na aktivnostima u protekla tri tjedna.

Put prema različitoj budućnosti

Competitions Market Authority već neko vrijeme prati Googleovu tranziciju u privatnije sustave te kompanijino prebacivanje novih pravila u Android aplikacije. 'Nastavit ćemo pratiti njihova nastojanja i intervenirati po pitanju prirode i primjena novih prijedloga'.

Prosječna aplikacija na Googleu sadrži barem šest pratitelja koji sakupljaju i dijele online podatke, pišu iz Applea. Svaki broker podacima navodno ima podatke od 700 milijuna ljudi, kažu analitičari iz kompanije Cracked Lab.